دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


چرا در انتخابات شرکت کنیم؟


| ارسال در «دل‌شک» توسط درنگ چشام ، در ساعت ۱۷:۵۸ روز چهارشنبه ۰۱ خرداد ۹۲ |


نشانه مومن بودن: خداوند در سوره‌ی شوری می‌فرماید: «وَ الَّذینَ یَجْتَنِبُونَ کَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ»(شورى/37) «وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ»(شورى/38) یعنی مؤمن کسی است که گناه بزرگ و کبیره انجام ندهد و اگر غیض کرد فرو برد.تا خدا با او کاری داشت، استجابت و فرمانبرداری کند.  نماز را بر پا دارد، کارهایشان را با مشورت انجام دهند، هر چه دارند به دیگران هم بدهند و با دیگران بخورند. قرآن در این آیه می‌فرماید که از مشخصات مؤمنین این است که در کارهای خود مشورت می‌کنند. پس برای این که چه کسی رئیس جمهور شود، باید از مردم نظر خواهی کرد. و اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، یعنی به این دستور قرآن عمل نکرده است. کسی که نماز می‌خواند ولی در انتخابات شرکت نمی‌کند، مسلمان ناقصی است. پس مؤمن فقط کسی نیست که نماز می‌خواند.کسی که نماز می‌خواند ولی در انتخابات شرکت نمی‌کند، ناقص است.

 

«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ»(فتح/29):چون هر چه آمار شرکت کنندگان در انتخابات بیش‌تر باشد، کفار بیش‌تر ناراحت می‌شوند شرکت در انتخابات لازم است. هر چه آمار شرکت کنندگان بیش‌تر شود، دشمن ما تحقیر می‌شود. عزت ما بیش‌تر می‌شود. در انتخابات شرکت کنیم، یک وقت هم نگویید آقا چه فایده‌ای؟ ما هر چه جان می‌کنیم، خانه گران شد، تخم مرغ گران شد، نمی‌دانم لپه گران شد، نظام را با لپه و نخود و تخم مرغ مقایسه نکنید. نظام را اینگونه حساب کنید که الان دنیا روی ما حساب می‌کند. گرانی‌ها را هر چه می‌شود باید جلویش را گرفت. ولی ما یک مرتبه گرانی را پای حساب اصل انقلاب نگذاریم. مثلاً یک استاد است، حالا مریض شده است و موهای سر و صورتش ریخته است، نباید بگوییم بابا این دیگر مو به کله‌اش نیست. بابا چه کار داری؟ این کله‌اش کار می‌کند. خیلی از کشورها، زلفی هستند، اما خل هستند.ممکن است بعضی از کشورها خیلی سوپردولوکس باشند، اما یا خفقان است، یا توحش است، یا فساد و فحشاست، یا...

 

به خشم آوردن دشمنان:. قرآن زیاد می‌گوید:  إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ وَ عَمِلُوا الصَّالِحات(277بقره)این عمل صالح چیست؟ قرآن می‌گوید: هرکاری که دشمن عصبانی شود، عمل صالح است. آیه‌اش این است می‌گوید: وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُُ الْکُفَّارَ  (توبه/120) هرکاری که کفار را به غیظ دربیاورد، کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِح (توبه/120) این عمل صالح است. هرچه بیشتر در انتخابات شرکت کنید آمریکا غیظ می‌کند، همین که آمریکا غیظ کرد برای شما... گرفتید چه می‌گویم؟ معلم قرآن هستم از قرآن بگویم. هر کاری که ملاکش این باشد،«یَغیظُُ الْکُفَّارَ»هرکاری که آمریکا عصبانی شود،«کُتِب» برای شما نوشته می‌شود عمل صالح. دو تا کلمه «یغیظ، عمل صالح»! «یغیظ» یعنی دشمن را به غیظ دربیاور. برای تو عمل صالح نوشته می‌شود.

 

بستن راه‌های فشار دشمن بر کشور: لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً (نساء/141) یعنی کفار نباید راه فشار بر مؤمنین داشته باشند. و اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، بلندگوهای دشمن راه فشار بر جمهوری اسلامی پیدا می‌کنند. خدا اجازه نمی‌دهد کفار بر مؤمنین، راه فشار پیدا کنند. و اگر ما در انتخابات کمرنگ باشیم، دشمن راه فشار را روی ما پیدا می‌کند.

 

ادای امانت الهی: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا» (النساء/58) همانا خدا امر کرده است که امانت را به اهلش بدهید. هر چیزی که خدا داده است امانت است از جمله انقلاب هم امانت است شهدا تکه تکه شدند یک رژیمی را به ما دادند این رژیم را می‌خواهیم به کی بدهیم شما یک سوئیچ ماشین داشته باشی به کی می‌دهی؟ هر راننده‌ای که از راه رسید که سوئیچ را به او نمی دهی. وقتی راننده را دیدی می‌گویی ببینم تصدیق داری یا نه؟ اگر اهل باشد سوئیچ را به او می‌دهی شما سوئیچ ماشین جمهوری اسلامی را می‌خواهی به کی بدهی البته پلیس هست شورای نگهبان هست رهبری هست شورای مصلحت هست خود مردم همه بیدارند اما در عین حال آن کسی که پشت فرمان می‌نشیند رئیس جمهور است رئیس امور اجرایی کشور است.چه امانتی مهم‌تر از پست و مسئولیت؟! پس کنار کشیدن حرام است و انتخابات سپردن مسئولیت به اهل آن است.

 

یأس کفار: «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ»(مائده/3)؛ ما برای یأس کفار 3 کار داریم:مکتب غنی + رهبر لایق + بیعت مردم، که مساوی است با یأس کفار. یعنی باید طوری باشد که کفار به این نتیجه برسند که مسلمانان شکست ناپذیرند. ما هم به کوری چشم کفار و دشمن اگر زمان امام، 15 یا 17 میلیون رأی می‌دادند، الآن همه رأی می‌دهند. پس شرکت در انتخابات فرمان خداست.

 

وفاداری: حضرت ابراهیم خیلی کمال داشت. در قرآن چند تا کمالش را در یک آیه آورده است. فقط یک آیه داریم که یک کمالش را آورده است. می‌گوید:إِبْراهیمَ الَّذی وَفَّى (نجم/37)یعنی آیات دیگر چند تا کمال را در یک آیه گذاشته است، ولی به وفا که رسیده، کلمه‌ی وفا را یک کلمه‌ی مستقل گفته است. می‌گوید: إِبْراهیمَ الَّذی وَفَّى.  این پیداست حساب وفا حساب جدایی است. شما گفتید: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، باید وفادار باشید.ما به خاطر وفا باید پای صندوق‌ها برویم. نسبت به گذشتگان، رأی نشانه امانت داری و وفاداری است، بالاخره این انقلاب نتیجه خون شهدا است.

 

اهتمام به امور مسلمین: «مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ»(کافى، ج‏2، ص‏163)یعنی کسی که صبح از خواب بیدار شود و اهتمام به امور مسلمان‌ها نداشته باشد، مسلمان نیست. پس فکر هر مسلمانی باید حل مشکلات مسلمانان باشد، کسی که هیچ کاره باشد و به فکر خدمت به مسلمانان نباشد، مسلمان نیست. و قرآن می‌فرماید مگر می‌شود که کسی مسلمان باشد و به امور مسلمین بی تفاوت باشد.انتخاب رئیس جمهور هم از امور مسلمین است و باید نسبت به آن اهتمام داشت. پس باید در انتخابات شرکت کرد.چون اگر ما اهتمام نکنیم آمریکا برای ما اهتمام دارد نقشه می‌کشد که کی باشد و کی نباشد!

 

اصلاح جامعه: فلیست تصلح الرعیه الا بصلاح الولاة و لا تصلح الولاة الا باستقامة الرعیه«  (نهج‌البلاغه / خطبه 216)اگر خواستید جامعه اصلاح بشود باید مسئولین اصلاح بشوند و برای اینکه فرد صالحی مسئول بشود باید در انتخابات شرکت کرد.شاید عمامه به سری به اندازه من در دانشگاهها سخنرانی نکند میانگین سالی صدتا سخنرانی توی دانشگاهها دارم آخر حرفها دانشجوها می‌گویند آقای قرائتی ما مخلص قرآن و حدیث هستیم اما فلان مسئول می‌دانید چه کرد؟ فلانی می‌دانی چه کرد؟ من هم دو تا چیز می‌گویم اول اینکه دیده‌ای یا شنیده ای؟ نه می‌گویم هست نه می‌گویم نیست تحقیق کن اگر تحقیق کردی فهمیدی فلان مسئول واقعاً سوء استفاده کرده است این مسئول را واقعاً کنار بگذار شما اگر دیدی نانوایی نانش خوب نیست یا چلوکبابی غذایش فاسد است ترک غذا نمی‌کنی ترک این جا را می‌کنی اگر این داروخانه بسته است می‌روی یک داروخانه دیگری. ممکن است بیست نفر پوچ در بیایند حالا اگر بیست تا نانوایی بسته‌اند باید به مردم گفت نان نخورند؟ واجب است در انتخابات شرکت کنیم گرچه بعضی از مسئولین پوچ در آمدند و پوچی آنها ثابت شده است البته اینهایی که می‌گویند پوچ هستند خیلی هایش ثابت نشده است بر فرض همچین می‌گیریم که فلان مسئول با اسناد و نوارها با همه چیز ثابت شد گیرم که ثابت شد ایشان را رها می‌کنیم انقلاب را رها نمی‌کنیم ماشین خراب است مکه را رها نمی‌کنیم ما نمی‌توانیم بگوئیم چون چهار تا هواپیما سقوط کردند ما دیگر مکه نمی‌رویم مکه واجب است صد تا هم هواپیما سقوط کند مکه واجب است.

 

مسئولیت دادن: شرکت در انتخابات مسئولیت دادن است. امیرالمؤمنین 25 سال در خانه نشست، بعد از 25 سال مردم آمدند با علی(ع) بیعت کنند و گفتند: تو امام باش. امام فرمود: « لو لا حضور الحاضر» یعنی چون الآن شما آمدید، من مسئول هستم ولی تا زمانی که نیامده بودید من مسئول نبودم. مثل این که تا وقتی نشنیده بودید که فلانی فقیر است، مسئول نیستید. ولی همین که فهمیدید مسئول هستید.امیرالمؤمنین فرمود حال که پیرامون خانه‌ی من جمع شده‌اید من مسئول شده‌ام. «و لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِیَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ»(نهج‏البلاغه، خطبه‏3) ناصر یعنی یاری کننده، حال که شما جمع شده‌اید و می‌گویید ما همه سرباز تو هستیم، همان که شما نصرت می‌کنید، حجت بر من تمام شده است و نمی‌توانم در خانه بنشینم. مردم به علی مسئولیت می‌دهند و او را از خانه بیرون می‌آورند.

 

غیرت ملی‌: اگر هم دین نداریم بخاطر غیرت ملی‌مان باید در انتخابات شرکت کنیم. نوکری اذیت می‌کرد اربابش را به ارباب گفتند این نوکر را توی کوچه دارند می‌زنند تا گفتند می‌زنند فوری رفت گفت چرا می‌زنید؟ حسابی دفاع کرد مردم گفتند تو که از دست این دلت خون است. گفت من از دست این دلم خون است اما غیرتم اجازه نمی‌دهد. بالاخره نوکر من که هست، منسوب به من است، چون منسوب به من است اجازه نمی‌دهم شما بزنید. اگر هم خواسته باشم بزنم خودم می‌زنم؛ آدم ممکن است بچه بد خودش را بزند اما بگویند مردم دارند بچه‌ات را می‌زنند به غیرت پدر بر می‌خورد. آمریکا نقشه می‌کشد که کی باشد و کی نباشد؛ آنوقت او از آنطرف دنیا برای شما نقشه بکشد و شما نقشه نکشی؟! به غیرت ما بر می‌خورد هر کس یک جو دین داشته باشد نمی‌تواند آرام بنشیند و اجازه بدهد که از آنطرف دنیا برایش نقشه بکشند؟! آمریکا می‌گوید من که صلاح نمی‌دانم ایران در مسئله هسته‌ای پیش برود البته عکس سکسی هست اگر بخواهید به شما مفت می‌دهیم ماهواره سکسی هر چه عیاشی بخواهید به شما می‌دهیم فقط فرمول پپسی کولا را به شما نمی‌گوئیم که چی هست این مال آبکی فرمول اف شانزده هواپیما را هم نمی‌دهیم این هم مال سفتکی‌اش یعنی مسائل آبکی و سفتکی به ما نمی‌دهد اما هر چه عیاشی است مفت مفت این آمریکا که در آسمان و زمین ما را زده است و نمی‌خواهد که سر به تن ما باشد.

نظرات تأیید شده: (۰)                                   واکنش‌ها : موافقین ۰ مخالفین ۰

حاج آقا قرائتی

حجت الاسلام قرائتی

انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات

نظرات  (۰)

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی