دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


اعتدلوا یا اولی التدبیر!


| ارسال در «دل‌نوشت»«دل‌نویس» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۰۲:۰۹ روز شنبه ۱۹ بهمن ۹۲ |



این متن تقدیم به دهاتی کم سواد اما با بصیرت «شهید حکم علی آزرون»

 

هنوز شش ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم نگذشته که رئیس جمهور این روزها با گفتاری کاملا نپخته، از کوره در رفته است و همراه با معاونان خود، منتقدان را با انواع برچسب های توهین آمیز از صحنه محو و منزوی می کند. همان کسی که در ایام انتخابات دولت تدبیر خود را سینه چاک انتقاد معرفی می کرد و بیش از همه سنگ امام را به سینه می زد، در همین ابتدای کار در مقام واقعیت، وقعی بر منتقدین ننهاد و هر چه بیشتر به دنبال مرام امام گشتیم در او، کمتر پیدا کردیم! کاش انتقاد پذیری تنها یک ژست جذاب انتخاباتی نبود. کاش امام و حرف هایش را فقط در انتخابات فیلم نمی کردند. کاش رهنمون های امام همیشه برای مان شاخص بود، نه اینکه فقط حربه پیروزی در انتخابات باشد!

 

در طی هشت سال گذشته، منتقدین دولت قبلی فریادهای حنجره شان را در راه انتقاد از دولت خرج کردند و در نهایت آزادی روزنامه هایشان هر تیتری که خواست زد و سایت هایشان هرچه که خواست نوشت. و مخالفان هر جا که رسیدند فریاد زدند مرگ بر دیکتاتور..! و همچنین انواع و اقسام توهین های وقیحانه و بی شرمانه را نصیب رئیس جمهور سابق و حامیانش کردند. ولی در این میان کسی حق اعتراض به آنها را نداشت مبادا روح آزادی آزرده شود و مبانی دموکراسی و مردم سالاری زیر سوال رود.

 

همین امروز جمع روزنامه های منتقد دولت به سه تا هم نمی رسد، اما اعتدالی های افراطی مسلک، با وجود هجمه شدید و فشارهای رسانه ای علیه مخالفان، یکی یکی به دنبال توقیف این قلیل روزنامه های منتقدند. حال خودتان بگویید دیکتاتور چه کسی ست و کدام دولت انتقاد پذیر نیست؟ شش ماه نیست که اعتدالی ها بر سر کار آمده اند اما گوش فلک را از کلمه های «افراط» و «تندروی» پر کرده اند. هنوز جرئت ندارند بصورت علنی نام فلان جبهه یا فلان شخصیت ارزنده حوزه را بیاورند، اما آشکارا می خواهند سر به تن شریعتمداری نباشد. می خواهند کیهان را از منظومه شمسی هم بیرون بیندازند.

 

شش ماه است که مدام بانگ بر آوردند که «افراطی ها سکوت کنند تا دولت کار خودش را انجام دهد». «با افراطی گری، دولت را در مذاکرات محدود نکنید که به ضرر منافع ملی است». «آرامش دولت با تدبیر را با تندوری مختل نکنید که حماسه اقتصادی ناقص می ماند». «لطفا از وزرا سوال نکنید که عصبانی می شوند و استعفا می دهند». « کارهای مثبت دولت را هم تیتر یک روزنامه تان نکنید، مبادا کمر بسیار ظریف وزرا دچار اسپاسم عضلانی شود». و در این میان هرآنکه کوچکترین انتقادی وارد کرد، یا افراطی از آب درآمد یا تندرو بود یا کم سواد شد.

 

من شنیده ام روزی که ترکمنچای امضا شد، بیش از نصف جمعیت ایران بی سواد بودند! براستی نداشتن سواد آیا به معنای عدم فهم مردم از آن قرارداد ننگین بود؟ وقتی قانون کاپیتولاسیون در کشور وضع شد، هنوز نصف مردم ایرانیان سواد نداشتند. امروز اگر ملاک باسوادی، رأی دادن به رئیس جمهور و ملاک بی سوادی، عدم رأی به اوست، پس لطفا به گوش رئیس جمهور برسانید که هرچه زودتر نهضت سواد آموزی را احیا کنند. چرا که هنوز نیمی از ملت ایران بی سوادند! رئیس دولت، مسئول همه جمهور است. پس باید فکری به حال مطالبات نیمی از مردم کشور - یعنی ما بی سوادها – کند و بشنود نقد هایمان را بدون آنکه پیشاپیش ما را متهم کند.

 

وارد بودن انتقاد ها به توافقنامه ژنو مثل اقرار کردن یک طفل - در آن قصه معروف - به لختی پادشاه است. چرا خیاط های دولت اعتدال گمان می برند که تنها باسوادها می توانند لباس زیبای پادشاه را بینند؟ باور کنید یک بچه بی سواد هم بی لباسی آدم را متوجه می شود. پس چرا باید فریب خیاط های حیله گر بریتانیایی تبار را بخوریم؟ چرا برخی ها هنوز متوجه نمی شوند که پادشاه واقعا لخت است؟ چرا یک عده فکر می کنند هر که سواد دارد، دارای قوه فهم و تحلیل است؟ کسی که بصیرت و معرفت داشته باشد، سواد هم اگر نداشته باشد هشیارانه حق را از ناحق تمیز و سره را از ناسره تشخیص می دهد. این چکیده باور ماست. پس لزوما هر آنکه سواد دارد، دارای بصیرت و معرفت و آگاهی نیست.

 

اگر غرض از سواد داشتن، آگاهی از زبان خارجه است، من با افتخار می گویم که با این تعریف، خمینی بی سواد بود. اگر مراد از سواد، علم داشتن به فیزیک هسته ای ست، اقرار می کنم که خامنه ای نیز همچون خمینی کم سواد است. اگر منظور از سواد داشتن، تحصیل در دانشگاه های خارجی ست، باید اعتراف کنیم که اکثریت قاطع مردمان کشور، بی سوادند! اما آیا سواد با این تعریف نازل، ملاک کافی برای تشخیص حق است؟ براستی چند درصد از آنها که انقلاب کردند سواد داشتند؟ اصلا چند درصد از آنها که به جمهوری اسلامی رأی دادند، با سواد بودند؟ یا چند درصد از آنها که رفتند جبهه و جنگیدند، سواد داشتند؟

 

«شهید حکم علی آزرون» یک دهاتی کم سواد و اهل روستای جعفرآباد خلخال بود. پنج کلاس بیشتر سواد نداشت اما بی بصیرت نبود. من این شهید را نمی شناختم، اما آن روزی که وصیت نامه این شهید آذری زبان خلخالی را دادند که برای ترجمه بخوانم، وقتی وصیت نامه او را دیدم، از غلط های املایی موجود در آن، کمی خجالت کشیدم. پیش خود گفتم چرا گروه تفحص سیره شهدا، این وصیت نامه را اصلاح نکرده و همینطور با غلط املایی به ثبت رسانده است؟! اما قدری که گذشت فهمیدم همین وصیت نامه پر از غلط یعنی حماسه و حماسه گر یعنی همین شهید کم سواد!

 

حماسه سازی یعنی اینکه حرفی بزنی که بی سوادهایی که نه در مکتب درس خوانده اند و نه در برابر استاد زانو زنده اند، حامی آرمان های والای ولایت شوند. و الا حرف حق و استدلال های منطقی را اگر دانش آموختگان و اساتید بپذیرند که یک کاری عادی است. خرق عادت این است که مکتب نرفته ها را به یک نگاه کریمانه، مکتبی کنی. یعنی همان کاری که امام کرد. امام حامی مستضعفین بود. امام الهه تواضع بود. امام عالم دهر بود اما همچون پیامبر با مردم ساده حرف می زد. امام به بازوی بسیجیان بوسه می زد. رهبر امام یک طفل سیزده ساله بود. امام انقلاب را مدیون پابرهنه ها می دانست.

 

هنر امام این بود که با نفس های قدسی اش، بی سواد ها را به عرصه جهاد و شهادت کشاند و به مقام عالی یقین رساند. نه اینکه باسوادها و اساتید دانشگاه را با دستور و مؤاخذه، تهدید کند که به حمایت از او و انقلاب برخیزند. و نه همچون دولتی که از فرط بی طرفداری، رئیسش مجبور است برای جلب نظر مردم در جهت حمایت از اقدامات دولت خود، دانشگاهیان را تهدید کند و دستور دهد که جای نوشتن مقاله شرک آمیز در ISI از اقدامات ایشان حمایت کنند. این نشان دهنده آن است که برخی ها امروز ابتدایی ترین دستورالعامل ها و تکه کلام های تبلیغاتی خود را نیز از خاطر برده اند. و انگار فراموش کرده اند که دستور دادن در مرام سرهنگ های پادگانی ست، حقوقدان ها دستور نمی دهند. وظیفه حقوق دان ها تبیین و تحصیل حق محقّین است، نه تهدید مخالفان و تضییع حق منتقدین! اعتدلوا یا اولی التدبیر! علیکم بالاعتدال! اعتدلوا که «افراط» و «تندروی» دقیقا یعنی منتقدین را با عنوان «تندرو» و «افراطی» و «کم سواد» و «بدخواهان داخلی» خواندن.

 

اینگونه که بر می آید، از منظر دولت اعتدال حتی اگر دکترا داشته باشی اما منتقد دولت باشی، بی سوادی! بدا به حال دولتی که از برنامه بهبود معیشت مردم در صد روز نخست خود صحبت به میان می آورد، اما تمام سواد اقتصادی اش شد طرح سبد کالا! باور کنید اگر طرح سبد کالا را باسواد های دولت اعتدال ارائه کرده باشند، دلم می خواهد یگانه بی سواد عالم باشم اما مردم کشورم را با این طرح های تأسف برانگیز، در این سرمای استخوان سوز تحقیر نکنم. دولتی که گره مشکلات اقتصادی را در عدم رابطه با غرب و وجود تخاصم با قدرتهای غربی می دید، حالا با وجود تدبیر و امید و دیپلماسی فعال و مذاکره مهرورزانه و لبخند مدارانه اش، هم بخش اعظمی از فعالیت های هسته ای را در برابر چندرغاز تعلیق کرده و هم اینکه به لطف تدبیرش، هر روز تهدید نظامی می شویم و توهین می شنویم.

 

اگر حاصل سواد یک عده دیپلمات، نوشتن و امضای توافقنامه ننگین ژنو است؛ اگر برآیند اعتدال، ببار آوردن این موضع حقارت بار برای ملت ایران است؛ می خواهم تا زنده ام بی سواد و افراطی باشم اما در برابر بیگانگان سر خم نکنم. و از موضع حقیرانه با دشمن دست دوستی ندهم! اگر بهای سواد داشتن، فروختن اشک های آرمیتا و علیرضا، برای خریدن لبخند جان کری ست، می خواهم بی سواد باشم اما خون شهیدان را فرش راه امیال خود نکنم. اگر حاصل سواد، قطع همیشگی صدای مصطفی و تعلیق دستاورد دست های شهریاری، در عوض شنیدن صدای اوباماست؛ می خواهم بی سواد باشم اما بر سر استقلال عزتمندانه کشورم چوب حراج نزنم. انسان بی سواد باشد شرف دارد به اینکه با بی بصیرتی نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشد.

نظرات  (۵۱)

۱۹ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۱۱

حسین رضائی فرد می گوید:

سید جان ، روزهای فیلتر شدنتان نزدیک است ،زبانم لال . . .
خیلی خوب . . .

پاسخ دل‌باخته :


آرزوی ما کشته شدن در مسیر حق و در پی حقیقت است، فیلتر شدن ما را راضی نخواهد کرد. 
ما گر ز سر بریده می ترسیدیم
در مفل عشاق نمی رقصیدیم
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۱۳

سر-زمین می گوید:

گویا کلیدشان برای بستن بود، نه برای باز کردن... کاش کمی هم معنای عزت میفهمیدیم به جای معنای اعتدال، کمی هم معنای آزادگی...که اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید، کاش کمی فکر میکردیم قبل از بستن این توافق ژنوچای(ترکمانچای 2)!!

پاسخ دل‌باخته :


آن مرد داس دارد.
آن مرد سبد دارد.
آن مرد سواد دارد.
آن مرد حقوق دان است.

۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۴۰

تسنیم، چشمه بهشتی می گوید:

حرم می روید، برای ما دوردستی ها هم دعا بفرمایید

پاسخ دل‌باخته :


همیشه وقت زیارت خود را نایب الزیاره تمام دوستان حقیقی و مجازی می دانم.
و یک دعا از جانب همه می کنم اگر توفیقی باشد نمازی به نیابت می خوانم در حرم
شما دعا کنید توفیقات ما روزافزون باشد
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۴۶

سلام می گوید:

اگر حاصل سواد داشتن، فروختن اشک های آرمیتا به لبخند جان کری ست، می خواهم بی سواد باشم اما خون شهیدان را فرش راه امیال خود نکنم. اگر حاصل سواد، قطع همیشگی صدای مصطفی و تعلیق دستاورد دست های شهریاری، در عوض شنیدن صدای اوباماست، می خواهم بی سواد باشم اما بر سر استقلال عزتمندانه کشورم چوب حراج نزنم.
برای این چند خط باید تمام عمر را سکوت کرد با بغضی در گلو مانده و اشکی در چشم یخ زده...
دعا کنیم براشون انشاءالله که این مهر خاموشی روی قلب و گوششون برداشته بشه و سخنان حضرت اقا رو بشنون و خون دل خوردن حضرت اقا رو ببینن

پاسخ دل‌باخته :


به قدر کافی سکوت کردیم و بغض کردیم و اشک ریخته ایم
حالا دیگر وقت سکوت نیست.
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۵۰

حامی می گوید:

بهترین جواب را خودتان دادید...
بی سواد کیست؟
اگر دکترا داشته باشی اما منتقد دولت باشی، بی سوادی!
بعــــــــله

پاسخ دل‌باخته :


زین پس «من بی سوادم» معنای دیگر جمله «من دکترا دارم» در میان حزب اللهی هاست!
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۰۰

فــ . الف می گوید:

ظاهرا شما هم پیام انتخابات را دریافت نکرده اید ! مثل ما و خیلی های دیگر...

پاسخ دل‌باخته :


اشکالی ندارد 
ان شاءلله سه سال دیگر آقای حقوق دان یک پیام جدید را دریافت خواهد کرد.
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۵۲

سپهرا... می گوید:

سلام
خیلی خوب بود دباره خواندم و دوباره...
چقدر مفتخرم این روزها بعد از سبد بندی هر روز به تعداد بی سوادان کشورم افزوده میشود...
------------------
سبک تدبیر و اعتدال *ادم های زمینی* است دیگر ...
بگذار صاحب بیایید...
تدبیر و اعتدال دینی حاکم خواهد شد ...

پاسخ دل‌باخته :


صاحب خودبخود آمدنی نیست.
تدبیر ما صاحب را می آورد؛ همانگونه که در زمان قبل از انقلاب اهتمام انقلابیون در پخش اعلامیه ها و نوار ها و عملی کردن منویات امام، زمینه انقلاب اسلامی و حضور و رهبری امام خمینی را آماده کرد.
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۰۷:۲۰

میم کاف می گوید:

زین پس «من بی سوادم» معنای دیگر جمله «من دکترا دارم» در میان حزب اللهی هاست!

خیلی خوب بود. . .
(با یه چیزی تو همین مایه ها به روزیم!)

پاسخ دل‌باخته :


حقیقت تلخ است دیگر...
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۳۹

سراجا منیرا می گوید:

سلام
زیبا

بروزم با "نقد و بررسی متن توافق نامه ژنو"
http://tinyurl.com/pak5vwh

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمت الله
خداقوت
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۳۹

ضعیف شده می گوید:

با سلام لطفا درباره اراده و سست شدن آن و.. نیز مطلب بگذارید.
این روزها سستی خیلی از مذهبی ها را به سقوط میکشد.
سستی در هر کاری.

پاسخ دل‌باخته :


سلام
ممنون بابت پیشنهادتان
ان شاءلله در مطالب آتی لحاظ خواهد شد.
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۵۵

مدادمغزی می گوید:

میگن بالا بالا هم توی سبد کالا گذاشتن
برای بی سوادها!
اما
این روزها فقط
کرامت مردم
کالای گم شده ی سبد دولت تدبیر وامید هست...

پاسخ دل‌باخته :


کفر نعمت از کفت بیرون کند...
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۲

حق ... می گوید:

از کرامات شیخ ما این است/شیره را خورد و گفت شیرین است

صبر میکنیم.. این روزها بهترین روزهای ریاست جمهوری روحانی(هاشمی) است
تدابیر پیرمردی بهتر از این نمی شود

پاسخ دل‌باخته :


گرچه تلخ و جانکاه است، اما به چشم بر هم زدنی این روزها هم خواهند گذشت.
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۴۷

خادم می گوید:

سلام آقای رضی زاده
خوشحالم که یه نفر تو این مملکت هست که جرات کنه حرفای حقیقت رو بزنه
واقعا جای تحسین داره این شجاعت بیانتون
التماس دعـــــــاو شهادت نصیبتان انشـــــالله
یا زهرا

پاسخ دل‌باخته :


سلام بزرگوار
سپاس از حضور و لطف و توجهتان
دعاگوییم و محتاج دعا
در پناه خدا باشید و بمانید
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۸

داوود سرطلا می گوید:

سلام بر شما؛
کاملاً حق گفتید. اصلاً هر کس حق اظهار نظر که داره...بندۀ خدا دیده ادارۀ مملکت سخته، اعصابش خرد شده، منتقدها رو بی سواد و... می گه.
تازه شم؛ مگه خودش چه سواد خاصی داره غیر اجتهادش؟ دکتری رو هم که یه دانشگاه بی اعتبار اسکاتلند گرفته (گلاسکو کلدونیان!!!) :))

موفق و سلامت باشید

پاسخ دل‌باخته :


سلام و درود خدا بر شما
از سواد گفتید بیاد عرض کنم که بزودی تشت رسوایی مدرک دانشگاهی این شخص خواهد افتاد.
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۴۲

خاک پای یار می گوید:

سلام سیدعزیز ،رضی الله عنک ،دست مریزاد برای مطالب زیبایت واقعا برای چنین مطالبی دلم لک زده ازاینکه بهم سرزدی متشکر باز هم سربزنید



پاسخ دل‌باخته :


سلام بزرگورا
سپاس
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۲۶

دختران عفیف ...پسران غیور می گوید:

چه می توان گفت
ماه هاست تیغ در چشم و استخوان در گلو داریم و بغض سکوت امانمان را بریده
همان ها که می گفتند دولت قبل به مردم صدقه می دهد حالا با این سبد کالایشان چقدر ملت را تحقیر کرده اند!
همان ها که می گویند یک قدم هم از حق هسته ای عقب نمی نشینیم فعلا15 قدم عق نشسته اند!
همان ها که تا توانستند دولت قبل را تخریب می کردند، امروز انتقاد به دولت را توهین به رییس جمهور قانونی می دانند!
همان ها که آخر هفته ها به زیارت خانواده شهدا می روند، عملا پا روی آرمانهای شهدا می گذارند!
چه می توان گفت

پاسخ دل‌باخته :


آن کس که اسب تاخت غبارش فرونشست
گرد سم خران اینان نیز بگذرد...
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۴۰

ماری می گوید:

سلام آقا سید
چند وقتی بی حوصله ی دنیای مجازی بودم. حالا که اومدم می بینم مطالبتون مثل همیشه یه وقتی رو نیاز داره که خارج از دغدغه های اطراف بشه خوندشون. برای خوندنشون برمیگردم . فقط غرض عرض ادب بود

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۰۷

تسبیح می گوید:

سلام علیکم....
اینا چهره اصلی خودشان را پشت این ریش و عبا و عمامه پنهان کرده اند...به نظر ما با خاتمی هیچ فرقی ندارد فقط خاتمی یه مقدار عجول بود ولی ایشان کمی محتاط تر عمل می کنند...

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام و رحمة الله
ان شاءلله که به لطف خدا برگردند به اصول و آرمان های امام و انقلاب
اما اگر برنگشتند، سه سال بعد پیام مردم در انتخابات 96 را به همراه درد دریافت خواهند کرد.
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۴۴

بانوی آذر می گوید:

ننگتان باد که عزت چندین ساله را بر چشم برهم زدنی محو کردید...

بی سوادی هنر بزرگیست..

اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای..

پاسخ دل‌باخته :


دوران سرافکندگی انقلاب اسلامی را در پیش چشم ملت های آزاده جهان رقم زدند..
۲۲ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۴۵

العبد می گوید:

میگن مومن باید کیس باشه تا خدایی نکرده کسی بهش زور نگه (فیلتر نشه)
یه نگاه به صفحه ی اولتون بندارید کیس نبودنتون و شمشیرتون میدرخشه

پاسخ دل‌باخته :


کیّس بودن و مظلوم واقع شدن منافاتی با هم ندارند!
نقد شمشیر نیست، تیغ جراحی ست!
۲۲ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۷

م.شریفی می گوید:

عجب کلیدی‌ست!
هم‌زمان چند جا را با هم قفل می‌زند.
رااکتور اراک، سایت فردو، دهان منتقدین، شعور ملی، پروژه‌های عمرانی، نگاه منصفانه ...


پاسخ دل‌باخته :


این کلید نیست، «شاه»کلید است!
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۵۳

خاک بازی می گوید:

معرفت چون دانش قابل انتقال نیست !

پاسخ دل‌باخته :


افسوس..
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۵۰

هدی می گوید:

سلام
از همین حالا برای سه سال دیگر لحظه شماری می کنم که پیام انتخابات را به گوش این رئیس جمهور نوکیسه برسانم.
این جمله آخر خیلی به دلم نشست:
انسان بی سواد باشد شرف دارد به اینکه با بی بصیرتی نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشد.

یاد جمله ای در فیلم "این جا بدون من" افتادم:
آدم بمیره بهتر از اینه که خل باشه ولی فکر کنه سالمه!

حرم رفتید التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
الخیر فی ما وقع
ما همیشه دعاگوی دوستان حقیقی و مجازی هستیم.
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۳۴

خوشی ها می گوید:

سلام علیکم

از ابتدا تا پایان را خواندیم و به این جمله رسیدیم که بین باطل و حق راه رفتن، اعتدال و میانه روی نیست!

یاحق

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام
خدا در قرآن می فرماید: «اعدلوا» نگفته است «اعتدلوا»
چرا که اعتدال اساسا یک مفهوم غلطی ست. 
اعتدال یعنی کمی از حق و کمی هم از باطل را با هم داشته باشیم! تعریف واقعی اعتدال همان جمله دکتر جلیلی در مناظره است: «راه رفتن میان حق و باطل!»
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۰۸

به روایت غزل می گوید:

نه ترحیم
نه تعلیق

نه تسلیم
نه تحریم!


باسلام
ایران که کوفه نیست! مگر مرده ایم ما؟!

پاسخ دل‌باخته :


سلام ونور
اگر نبود امروز این سرنوشتمان نبود...
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۴۰

سام سوزان می گوید:

امروز فرمان جهاد رهبر صادر شد:

" با تمام وجود خود را برای این عرصه آماده کنید "

آیا میدانید این عرصه ، عرصه جنگ با کدام دشمن است؟!


پاسخ دل‌باخته :


ما که عمریست فریاد می زنیم ای رهبر آزاده آماده ایم آماده...
آمادگی کافی نیست، باید وارد عمل شد برای جهاد
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۱۱

فدایی سید علی می گوید:

سلام
من حقوقدان نیستم، من یک بی سواتم....

مثل همیشه حرف دل مارا زدید ان هم قاطعانه و محکم....
خدا حفظتان کند....
التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
سپاس از توجه و لطفتان
دعاگوییم و محتاج دعا
در پناه خدا باشید و بمانید
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۴۲

جواد می گوید:

سلام . احسنت بسیار زیبا و پرمحتوا . خداوند اجرتان بدهد.

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
سپاس از لطف و توجه شما
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۰۴

وحید می گوید:

سلام
من بی سوادم و نمیدانم منظور از عده ی کم چند تاست...
22 بهمن ولی چقدر عده ی کم زیاد بود!


پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
آری، حتی اگر کم هم باشیم، خیالی نیست.
اصلا خود خدا در قرآن می گوید: «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه»
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۴۰

فدایی سید علی می گوید:

مقاطع تحصیلی در دولت تدبیر و امید


قبول نداشتن توافق ژنو = بی سواد
نقد به توافق ژنو = کم سواد
توافق ژنو خوب است = دیپلم
توافق ژنو عالیست = فوق دیپلم
توافق ژنو خیلی عالی است = لیسانس
توافق ژنو محشر است = فوق لیسانس
توافق ژنو آخرشه بخدا = دکتری
توافق ژنو تسلیم قدرتهای غرب و شرق بود در برابر ایران = فوق دکتری

حالا بگو مدرک شما چیه تا بهت بگم حق حرف زدن داری یا نه!

پاسخ دل‌باخته :


واقعا تأسف برانگیز است...
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۶

سمیه می گوید:

حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌فرمایند:
قال لی رسول اللّه (صلی الله علیه و آله) أبشری یا فاطمه، المهدیّ منک.
رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) به من فرمودند: ای فاطمه، تو را بشارت باد به اینکه حضرت مهدی (عج) از نسل توست.

منتخب الاثر صفحه 192.

اللهم عجل لولیک الفرج
تعجیل در فرج صلوات. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از حضور و نگاهتان
در زمره یاوران حضرت صاحب باشید و بمانید ان شاءلله
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۱۰

سمیه می گوید:

بقول حضرت آقا اینها می خواهند ذهن ملت رو منحرف کنند نسبت به دشمنی دشمن...

پاسخ دل‌باخته :


متأسفانه برخی ها در داخل
در پی بزک کردن چهره دشمن هستند...
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۰۷

چیستی ما می گوید:

امیدوارم همه ما اهل واقعی عقل و تدبیر باشیم, نه فقط در لفظ و کلام,افسوس از برخی انتخاب های مردم ما که بعضی از وقتها یا بد انتخاب می کنند یا دیر.

با احترام لینک شدی, در صورت امکان لینک بده. ممنون از سایت زیبایتان- بهروز-چیستی ما

پاسخ دل‌باخته :


سلام و سپاس
ان شاءلله که ظرفیت فکری و بصیرت سیاسی ما آنقدر بالا برود که برای انتخاب صالح در دوره ای بعد، نیاز به ظلم دیدن در دوره فعلی نباشد.
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۰۹

میری می گوید:

سلام من همیشه میام به وبتونا
اما از خونه نمیدونم چرا نمیشه نظر گذاشت
خلاصه اینکه همیشه از مطالب جالبتون بهره مندیم
یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


سلام خدا بر شما
ایرادی ندارد.
همین بهره مندی دوستان از مطالب کافی ست.
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۳۷

سید محمد عبداللهی می گوید:

با سلام... همان عنوان همه چیز را در خود دارد.

ممنون اقای بزرگوار

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
یک دنیا حرف در عنوان نهفته است...
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۴۳

مهرآذین می گوید:

با سلام
نوشته هاتون خیلی جالبه
باز هم با وجود امثال شمامی توان گفت:
به درخشش صاعقه در دل ابر سیاه ایمان داشته باش

پاسخ دل‌باخته :


سلام
بزگوارید
سپاس از لطف شما

۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۰۹

ماری می گوید:

سلام آقا سید
قلم شما که جایی برای سخنی باقی نمی گذاره. همواره از نوشته هاتون بهره می بریم و حظ

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
لطف دارید
خدا نگهدارتان باشد
۰۴ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۵۷

دختران عفیف ...پسران غیور می گوید:

سلام بر شما
در پاسخ به کامنت "خوشی ها" فرموده اید:
خدا در قرآن می فرماید: «اعدلوا» نگفته است «اعتدلوا»
چرا که اعتدال اساسا یک مفهوم غلطی ست.
اعتدال یعنی کمی از حق و کمی هم از باطل را با هم داشته باشیم!

بنابراین چرا عنوان پست"اعتدلو" ست بجای "اعدلوا" ؟

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
عنوان «اعتدلوا یا اولی التدبیر» اشاره به شعارهای به ظاهر خوبی دارد که دولت در زمان انتخابات و بعد از آن، تحت عنوان اعتدال می داد.
اما در عمل حتی به اعتدالی هم که خودشان آن را تعریف ارائه کرده بودند، پایبند نبوده و پا را فراتر گذاشتند. چیزی که در متن «صد رحمت به سرهنگ ها» هم به آن اشاره شده: «کاری که امروز از سوی شما و معاونین شما در دولت صادر می شوند، با تعاریفی که خود شما از اعتدال و تدبیر ارائه کردید هم نمی خواند چه رسد به عدالت»
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۵۱

بنت الهدی می گوید:

استراتژی دولت تدبیروامید!!!

پاسخ دل‌باخته :


دولت تحقیر و اکسید
۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۵۹

رسانه بهار می گوید:

سلام بر صاحبدل
قلم و قامتتان استوار
ما نیز صبرپیشه کرده ایم تا ببینیم از تدبیر زمینی می شود تاثیر آسمانی را
بر مردمان زمینی کاری پیش برد؟
البته حقیر سکوت اجمالی ولی همراه با رصد را بهتر می دانم
سکوتی برای فهمیدن همه که این قوم استاد هوچی گری اند

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار...
دیر نباشد روزی که حقیقت آشکار شود!
۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۱۸

عمار می گوید:

دین به وقتش استقامت میطلبه به وقتش هم صلح امام حسن.صلحی که تنها یه واسطه ی

پاسخ دل‌باخته :


بله درست می فرمایید، اما صلح امام حسن «علیه السلام» به معنای وادادگی و تساهل و تسامح نبود. صلح امام حسن مقدمه قیام عاشورا شد.
۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۲۲

سلمان می گوید:

سلام خسته نباشید متن شما رو مطالعه کردم چند نکته به ذهنم رسید 1جنابعالی دولت قبل رو انتقاد پذیر میدونید در حالی که بنده خودم خاطر دارم مخالفان شون رو در بدو انتخاب خس و خاشاک خطاب کردند شما در هشت سال گذشته یک همایش{دلواپسیم} در مخالفت با هسته ای خاطر دارید؟2از نظر شما و مخاطبان محترمتان تمام حزب الهی ها مخالف توافق ژنو هستند که حرف صحیحی نیست مثال خود نگارنده3متاسفانه برداشت شما از بیسواد کسانی است که سواد آکادمیک ندارند در صورتی که به اعتقاد نگارنده بی سواد کسی است که در رشته ای اظهار نظر کند که مرتبط با حیطه ی مطالعاتی او نیست چه بسا کسانی انتقاد میکنند که دارنده ی دکترای آبیاری هستند!!! در صورتی که توافق ژنو یک معاهده ی حقوقی است4حال به کیفیت توافق میپردازیم.اگر حضرتعالی توجه کنید گروه مذاکره کننده از خطوط قرمز عبور نکرده اما امریکایی ها چه؟خطوط قرمز خود مبنی بر نداشتن انژی هسته ای را زیر پاگذاشته اند

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله

  • اگر واقعا سلمان هستید، و پایبند به اصول مسلمانی هستید، بروید به آرشیو اخبار یا ویدئوی سخنرانی ایشان تا بدانید که وی چه کسانی را خس و خاشاک خطاب کرد. مصادره به مطلوب کردن حرف ها از تقوا که هیچ، اخلاق هم به دور است. خس و خاشاک گفتن احمدی نژاد به مخالفان، دروغ بزرگ جنبش سبزی هاست! عین جمله آقای احمدی‌نژاد این بود: «پیروز انتخابات ۴۰ میلیون شهروندی بودند که در انتخابات شرکت کردند، حال یک‌سری خس و خاشاک این گوشه ها سرو صدا می کنند را نباید خیلی توجه کرد» آنجا دیگر شیطنت است که این خس و خاشاک را به مخالفان نسبت بدهیم. جنبش سبزی ها بی معرفتانه فردا گفتند «آن خس و خاشاک تویی، پست تر از خاک تویی» این اولین دروغ جنبش!

  • تا جایی که بنده به عنوان یک شاهد زنده به چشم خود دیده ام، مخالفین دولت در اکثر همایش دانشگاهی جولان می دادند و فضای همایش ها را به سوی تشنج و تنش هدایت می کردند، نمونه هایش یکی دو تا نیست و الحمدلله در موتورهای جستجو می توانید سرچ کنید. مخالفانی که راهپیمایی های سکوتشان چندین کشته داشت معلوم است مجوز همایش نخواهند گرفت. گرچه معتقدم انجمن ها و تشکل های سیاسی جناح مخالف در آن زمان، همایش های خود را برگزار می کردند. (نمونه اش انجمن نسل نو در دانشگاه قم) و البته که نشانه آزاد بودن منتقدین تنها برگزاری همایش نیست. در طول دولت نهم و دهم، حدود 30-50 روزنامه که کوچکترین حرکت دولت را نقد می کردند، حتی گفتگوی تلوزیونی انجام نشده را نقد کردند؛ شما روزنامه های منتقد و مخالف آن هشت سال را چطور ارزیابی می کنید، که بدترین توهین ها را به ایشان کردند، اما یک روزنامه هم به خاطر انتقاد به دولت بسته نشد! در اواخر دولت دهم وقتی روزنامه شرق یک کاریکاتور را منتشر کرد، و هیئت نظارت بر مطبوعات این روزنامه را توقیف کرد، روزنامه شرق به دستور احمدی نژاد رفع توقیف شد. اما حالا چطور؟ منتقدین دولت مگر سر جمع چند روزنامه دارند؟ که به خاطر 3 دلنوشته قدیانی وطن امروز را توقیف کردند و از سوی شورای عالی امنیت ملی علیه ایشان شکایت شد! یا لثارات توقیف شد. 9 دی توقیف شد. 

  • بسیار فرق است میان همایشی که برگزار نشده با همایشی که لغو شده است. شما یک مورد به عنوان نمونه بفرمایید در کجا همایشی در مخالفت با هسته ای قرار بوده انجام بشود اما از با فشار و توصیه دولت از طریق وزرات علوم و رؤسای دانشگاه ها لغو شده باشد؟ در حالی که امروز یک مستند با نام «من روحانی هستم» در کشور در حال اکران است که بر اساس کتاب های حضرات ساخته و منتشر شده است؛ بدون هرگونه اتهام و توهین و... اما مسئولان مربوطه مستند را ندیده، سازندگانش را متهم به توطئه می کنند و روزنامه ها هر روز علیه آن تیتر می زنند!

  • بنده چنین جمله عرض نکردم که «تمام حزب اللهی ها منتقد توافق ژنو هستند». اما معتقدم هر کس که تفکر اسلامی و دغدغه انقلاب و آرمان های اصیل آن را دارد، از منتقدین توافق ژنو است. حال یک سوال دارم از شما؛ به نظر شما اگر به توافق ژنو اشکال وارد نیست، چرا رهبری بعد از گذشت چند ماه از توافق ژنو، در سخنرانی های خود کلمه ای در تأیید این توافق صحبت نکرده اند!؟ توافقی که در آن روزهای اول مسئولان دولتی از آن به عنوان پیروزی بزرگ و حماسه دیپلماسی یاد کردند. توافقی ضعیفی که به اذعان رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی (آنجا که گله کرد!) هیچ یک از اساتید موافق توافق نامه تا به امروز حاضر به تبیین آن و یا مناظره با منتقدین نیستند.

  • آیا یک نفر برای اینکه تشخیص بدهد لوله آشپزخانه اش ترکیده، باید حتما مهندس مکانیک باشد؟ رفع مشکل ترکیدگی نیازمند تخصص است اما تشخیص ترکیدگی لزوما نیاز به تخصص ندارد! یک بی سواد و دهاتی هم متوجه می شود لوله ترکیده. یا اگر کسی به صورت ما سیلی بزند، ما برای تشخیص و درک اینکه در حقمان ظلمی ناروا شده، نیاز به تخصص نداریم، برای این تخیص احساس درد کافیست. اما برای گرفتن حق خود در دادگاه باید از وکیل کمک بگیریم. ترکمنچای و کاپیتولاسیون هم یک معاهده حقوقی بود. آیا آن دسته از مردم و علما و بخشی از سیاسیون که اعتراض کردند در آن زمان، باید در رشته حقوق و در شاخه بین الملل مطالعه می کردند تا حق اعتراض می داشتند؟ 
۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۳۴

سلمان(دوستدار صاحبدل) می گوید:

سلام 1خب شما یه تفکیک مناسب رو بین مخالفان آقای احمدی نژاد با اشوبگران داشتید اما این تمایز رو ندارید که شاید مخالفان ایشون در یک راهپیمایی کشته داشت اما آیا همه ی مخافان ایشون این طور بودند؟به نقل از صادق زیباکلام میگفت در این هشت سال مطالب خیلی رقیق تر من چاب نمیشد.در مورد مستند من روحانی هستم هم بنده ندیدم اما به نقل از علی لاریجانی به عنوان شخصیت قابل قبول از این مستند به عنوان [دروغی بزرگ به تاریخ]نام بردند2در مورد توقیف روزنامه ها حرف میزنید باید دقت کنید که اگر روزنامه هایی که گفتید توقیف شد ابتکار هم مدتی توقبف بود(البته آگاهید که الان همه رفع توقیف شدند) پس این یک اقدام عادلانه بود3شما دعوی انتقاد پذیری نسبت به چه کسی رو دارید همون که سر تعصب به مشایی در مخالفت باحرف آقا یازده روز خانه نشین شد؟چقدر در مورد مرتضوی همه به ایشون گفتند برکنارش کن اما آیا میخ آهنین در سنگ رفت؟4میگویید چرا آقا در مورد مذاکرات حرفی نمیزنند ببینید شما وقتی از کسی حمایت میکنید موضعی نمیگیرید تا خلاف اون ثابت شه مگر شما تعبیر های فرزند انقلاب رو از یاد بردید؟5هرچند مثال شما رو اصلا مناسب نمیبینم اما بر طبق مثال شما ما ترکیدگی رو میفهمیم اما شخص تعمیرکار نه تنها ترکیدگی رو میبینه که به تعمیر اون هم قادره و از اعتماد ما نسبت به خودش واقفه پس چند قدم از ما جلوتره و با تمام وجود در جهت حل مشکل برمیاید.

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم

ابتدای پاسخم خدمت حضرتعالی یادآور می شوم که این متن مقایسه رئیس جمهور فعلی با رئیس جمهور قبلی نبود که شما به بیان مصادیق قوت و ضعف می پردازید و در پی نتیجه گیری چه کسی خوب هست و که خوب نیست هستید.

اما بنده در کامنت قبلی عرض کردم خدمتتان که در آن سخنرانی جناب احمدی نژاد گفتند: «پیروز انتخابات ۴۰ میلیون شهروندی بودند که در انتخابات شرکت کردند، حال یک‌سری خس و خاشاک این گوشه ها سرو صدا می کنند را نباید خیلی توجه کرد» یعنی وی مرزبندی را مشخص کردند و تمام رأی دهندگان را پیروز انتخابات خواندند، اما آن ها که خارج از این محدوده خود را تعریف کردند، دیگر نباید برایشان عنوان مخالف احمدی نژاد را در نظر بگیریم، آنها برخلاف قوانین کشور به اردوکشی خیابانی علیه حکومت پرداختند.

حتی اگر تخلفی هم در انتخابات صورت گرفته بود مملکت قانون داشت باید از راه قانون رسیدگی می شد. اما همان ها بر خلاف قوانین اقدام علیه امنیت ملی کردند و ماه ها کشور را متشنج و متحمل صدمات مادی و معنوی کردند. آنها مخالف دولت و شخص احمدی نژاد نبودند، براندازانه بر علیه حکومت شوریدند و «شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «مبارک، بن علی، نوبت سید علی» و... دادند! کسانیکه رهبری در رابطه با آن ها و سران خائنشان واژه «ملعون در زمین و در ملأ اعلی» را گفتند. 

«من روحانی هستم» یک مستند بر اساس اسناد تاریخی م خاطرات مکتوب جناب روحانی و هاشمیست. این مستند کار یک گروه مخلص که با دغدغه انقلابی به نام سفیرفیلم است که در این دوره و دروه گذشته به روشنگری می پرداخته و می پردازد. امروز برخی مسئولان بر ندیدن آن مستند اذعان و اعتراف کرده اند اما آن را دروغ و توهین به رئیس جمهور قلمداد می کنند. حال چگونه به حرف کسانیکه بر مبنای شنیده های جهت دارشان از این مستند، به قضاوت پرداخته اند، استناد می کنید؟

بحث ما پایین بودن آستانه تحمل دولت تدبیر و امید در برابر انتقادهای خیرخواهانه و نه دشمنانه است. مسئله ای که به عینه در لحن صحبت های هر روز رئیس جمهور مشهود است و پی بردن به آن نیازمند کنکاش و مراجعه به حافظه تاریخی نیست. حرف ما برنتابیدن انتقاد است. توقیف روزنامه هایی ست که به دلیل انتقاد به توافق ژنو (که دولت از آن به عنوان پیروزی بزرگ دیپلماسی یاد کرد) است. اما دلیل توقیف روزنامه ابتکار آیا ربطی به موضوع ما - رفتار دولت ها در برابر منتقدان - دارد؟ چه چیزی عادلانه بود؟

بنده دعوی انتقاد پذیری آقای احمدی نژاد را ندارم. و نیز به هیچ عنوان از شخص ایشان دفاع نکردم. درهیچ کجای این متن مقایسه دوران فعلی با دوران گذشته صورت نگرفته است، اما بنابر نظر شما بر عدم آزادی در دوره دولت گذشته بنده یک قیاس حداقلی - در رابطه با روزنامه ها - کردم.  لازم به ذکر است اگر شما صد انتقاد به رئیس جمهور سابق داشته باشید، بنده هزار انتقاد دارم. پس از روی تصور شخصی قضاوت نکنید.

باز هم عرض می کنم من از احمدی نژاد دفاع نمی کنم، اما آنچه که حق است را می گویم چه در رابطه با ایشان باشد، چه روحانی و چه دیگران. احمدی نژاد در هشت سال ریاست جمهوری اش حرف کسی را اگر هم گوش نکرد؛ اگر هزاران عیب هم داشت، یک حسن داشت که علیه جماعتی که منتقد او هستند شکایت راه نینداخت و منتقدانش را با بدترین لحن و عصبانیت تمام تحقیر و تهدید نکرد و آن ها را «عده معدود» و «افراطی» و «تندرو» و «متحجر» و «تغذیه شده از جایی خاص» و «مواجب بگیر» و «دشمنان داخلی» و «پنبه در گوش» و «کم سواد» و... اتفاقی که در سخنرانی ها و مصاحبه های تلوزیونی جناب روحانی در سال اول ریاست جمهوری اش بروز پیدا کرد.

یک نکته هم در پاسخ به کامنت قبلی شما یادم رفت که عرض کنم خدمتتان این بود که:
به زعم حضرتعالی منظور از واژه «کم سواد»ی که رئیس جمهور خطاب به منتقدان گفت، افرادی ست که در این رشته تخصص ندارند. اما برای این منظور کلمه کم سواد و بی سواد نه تنها شایسته نیست، بلکه توهین است. ایشان می توانستند افرادی که تخصص لازم را در زمینه مذکور ندارند، نه اینکه با عتاب آنها را «یک عده معدود بی سواد که از جای معدود تغذیه می شوند» معرفی کند.

من فکر نمی کنم این جمله اگر از سوی یکی از افراد سیاسی جبهه مطبوع بنده صادر می شد اینگونه توسط شما و دیگران و روزنامه ها و سایت ها و افراد سیاسی دیگر حمل بر صحت می شد. اینجاست که تعصب بر تقوا سبقت می گیرد. 

ان شاءلله مواظب باشیم که حب و بغض هایمان باعث نشود در حق افراد ظلم کنیم. 

بسم الله الرحمن الرحیم
«یا أیها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط ولا یجرمنکم شنآن قوم على ألا تعدلوا اعدلوا هو أقرب للتقوى واتقوا الله إن الله خبیر بما تعملون؛»
«اى کسانى که ایمان آورده‏اید براى خدا به داد برخیزید به عدالت‏شهادت دهید و البته نباید دشمنى گروهى شما را بر آن دارد که عدالت نکنید عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است و از خدا پروا دارید که خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است»

تعبیر فرزند انقلاب ربطی به نتیجه توافق ندارد. جمله رهبری مبنی بر فرزند انقلاب پیش از مذاکرات بود و البته به معنای گارانتی نتایج مذاکرات و همچنین دلیلی بر وارد نبودن نقد بر ثمره کار آن ها نیست. ضمنا شما جمله «من به نتایج این مذاکرات خوشبین نیستم» را نیز بگذارید کنار آن.

اما براستی می دانید چرا رهبری در رابطه با توافقنامه ژنو سکوت کرده است؟ ایشان در حال حاضر نظرش را علنی مطرح نمی کند تا به عنوان حاکمیت دوگانه جمهوری اسلامی مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد. چون نظرش همان رویکرد بعد از تعلیق فعالیت هسته ای در پایان دولت خاتمی توسط همین جناب آقای روحانی و ظریف است. که در آن سال ها بعد از یک مدت، شخصا ورود کردند و اعلام کردند تمام تعلیق ها و پلمپ ها باید توسط همان دولتی که توافق کرده برچیده شود. صبر رهبری نیز امروز، برای پایان و این دورهای مذاکرات است، تا بعد از آنکه برای تمام مردم، چه آن ها که موافق انرژی هسته ای هستند، و چه آن ها که موافق نیستند (و مشکلات ما را به دلیل عدم رابطه با آمریکا می دانند) روشن شود که مذاکره با آمریکا با دیپلماسی لبخند، نتیجه ای برای ملت ایران جز تحقیر و تهدید به دنبال نخواهد داشت!

در مثال مناقشه نیست بزرگوار. منظور ما از مثال به ما هو مثال، درک منظور و نظر است نه چیز دیگر. بحث ما مگر تعمیر است؟ ما گفتیم متوجه ترکیدگی شده ایم و اعلام کردیم که لوله ترکیده است، اعلام کردیم که رد سیلی را روی گونه مان می بینیم و درد آن را می چشیم! اما عده ای که روزنامه های منتقد را بستند و تأکید می کنم، جریان منتقد دلسوز را هر روز به چند برچسب تهدید می کنند، گفتند شما که بی سوادید و تغذیه می شوید، اشتباه می کنید! نه ترکیده نه سیلی خورده اید!
۱۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۳۰

سلمان می گوید:

سلام.خسته نباشید1متاسفانه شما پیوسته بحث جنبش سبز رو مطرح میکنید باید بگم بنده هیچ دفاعی نسبت به اون عده ندارم و قائل به محاکمه ی اون ها هستم2دست عزیز بنده وارد مقایسه بین دو دولت نشدم تنها در بحث انتقادپذیری بین این دو بزرگوار مقایسه و نمونه هایی در همین مصداق آوردم3در مورد مستند یه مقدار فکرتون رو به کار بندازید اگر واقعا بر مبنای کتاب خود این آقایون بود پس چرا در مخالفت با اون براومدند مگر امکان داره در کتابی که توسط خودشون منتشر میشه مطالبی خلاف مواضع خودشون باشه(تاکید.بنده خودم مستند ندیدم)4با استدلال شما ما حرف هیچکس رو نباید نقل کنیم تا خودمون اون رو تجربه کنیم نخیر بزرگوار ما اگر در موارد متعددی از شخصی مواضع درست ببینیم بعد از چندی به حرف اون اتکا میکنیم کما اینکه اگر از جناح شما هم باشه بسته به شخص میتواند قابل پذیرش باشه5تعبیر تنها اون نبود عبارت کسی حق ندارد اون ها رو سازش کار بداند هم بود که بنا بر محدودیت گفتار بنده از نقل ادامه ی اون ها صرف نظر کردم اما به جمله ی خود شما برمیگردم [براساس تصور شخصی خودتون قضاوت نکنید]شما با مقایسه دوران قبل سعی در وانمود دوران قبل دارند در حالی که به نظر بنده اگر واقعا مخالف هستند اجازه نمیدهند تا تجربه قبل تکرار شود و ایران به نقض عهد متهم بشود

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما

بحث «جنبش سبز» را که بنده مطرح کردم در اثبات این بود که آیا آن افرادی که - به زعم شما - بعد از انتخابات در خیابان ها به مخالفت با رئیس جمهور پرداختند، مخالف رئیس جمهور بودند یا مخالف حکومت!

ما فکرمان را به کار انداختیم، مستند را دیدیم، خاطرات جناب هاشمی را خواندیم و تیترهای روزنامه ها را نیز و مصاحبه وزرا و سیاسیون را نیز!
حال شما نیز حرف هر کس را که می خواهید نقل کنید و باور کنید اما اگر تمایل داشتید این لینک ها را هم ببینید.

این سند کتاب جناب هاشمی

چیزی که آقای رئیس مجلس حضور جناب روحانی در ماجرای مک فارلین را دروغ خواند و تمام روزنامه های زنجیره ای این مستند سازان را دروغگو خواندند.

این هم صحبت های جناب زیبا کلام

جناب آقای سلمان؛ بنده به اندازه کافی پاسخ سوال هایتان را کم و بیش بصورت مستدل داده ام، اما دریغ از یک جمله از سوی شما که بفرمایید، در این مورد حق با شماست، راست می گویید. همه چیز مثل روز روشن است. گرچه سخن بسیار است، اما شاید گذشت زمان پاسخ برخی مسائل را روشن و روشن تر کند. بگذار بگذرد، من ان شاءلله همینجا هستم شما هم باشید آنوقت مفصل تر صحبت خواهیم کرد.

۱۴ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۳۸

سلمان(دوستدار صاحبدل) می گوید:

سلام بر صاحبدل.امیدارم خوب و سرشار از امید باشید.تاخیرم در صحبتمان بابت عدم دسترسی به ایترنت بود که باعث دلتنگی مان نسبت به رفقا شد1در مورد پیشنهاد شما به بنده برای مراجعه به منابع آقایون باید گفت که شما رو به گفته ی خودتون ارجاع میدم که اگر به گفته ی این آقایون مراجعه کنم غرض ها بر تقوا سبقت میگیرد پس باید به دنبال ضلع سوم فردی موجه همچون رئیس مجلس رجوع کرد و همچنین اخیرا نائب رئیس مجلس که اون رو مغرضانه خواند2بر فرض جنابعالی مبنی بر صحت ماجرای مک فارلین-که به اعتقاد بنده درست نیست-چرا به نکات فوقالعاده مثبت مستند توجه نمیکنید که مدیر مسئول روزنامه ی کیهان نوشت که اگر جای روحانی بود به علت تهیه ی آن از سازندگان مستند تشکر میکرد؟؟؟3در مورد گلایه ی آخرتون باید بگم پس منم میتونم گله کنم یعنی یک مورد هم حق با من نبود؟حال این کلام من واقعا نیازه-که نیست(در ادمه توضیح میدم)-باید بگم در دوسه مورد مواردی رو نمیدونستم که باکلام جنابعالی روشن شدم4حال چرا گفتم نیاز به این کلام نیست کلام خداوند در قرآن رو براتون یادآوری میکنم که خطاب به پیغمبد میفرمایند کار تو ارسال پیام است و تو وکیل و مدافع بر آنان نیستی و مامور به وظیفه ای نه نتیجه حال رسالت شما هم به زعم خودتان روشنگری حق است و نباید منتظر نتیجه باشید5در مورد کلام آخرتان به شدت موافقم که باید زمان بیشتری بگذرد تا یک قضاوت جامع در مورد عملکرد دولت داشته باشیم پس تا مدتی صبر میکنیم.در پناه حق صاحبدل

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
ضلع سومی که حضرتعالی به عنوان موجه معرفی می کنید برای بنده وجاهتی بخاطر اقدامات و رفتارهای گذشته و حال، ندارد. اما ماجرای مک فارلین چیزی نیست که با قبول داشتن یا نداشتن من یا جنابعالی زیر سوال رود! 
تشکر از باب همان حدیث ائمه است که فرمودند: مومن آینه مومن است و از کسی که عیب هایتان را به شما گوشزد می کند تشکر کنید!
رهبری در سخنرانی اخیر در بحث تکلیف و نتیجه صحبت های مهمی کردند، ارجاعتان می دهم به این سخنرانی
۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۴

مخلص شهدا می گوید:

سلام اشکال ما اینه که تا جبهه مخالف ما به کرسی میشینه تیغ انتقاد گردنشو می زنه من خودم در جبهه مقابل این اقا بودم ولی بهتر نیست که به خاطر خون شهدا اینقدر جبهه گیری نکنیم واو را رییس جمهور عزیز خطاب کنیم تا به ابادی کشور کمک کنیم ما کار مثبت انجام دهیم ودر خدمت اسلام باشیم ایا بدگو یی کار را درست می کند سید یک کم مرام علوی داشته باشیم و اینقدر با کلماتمان زیر ذره بین قرار ندهیم قرار نیست سرباز امام زمان فقط در فکر بزرگنمایی نقاط منفی باشد بیایید مصلح گر واقعی باشیم به یاری مصلح اسمانی

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله

ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم. ما طرفدار حقیم. پایبند انقلاب و در این راه هر که از خودی و غیر خودی و نخودی انحراف پیدا کنند، نقد می کنیم و تذکر می دهیم. گرچه امروز روزی رئیس جمهور این مملکت منتقدان را به بدترین شکل تخریب کند و در آخرین اظهار نظرگروه های منتقد دولت را با داعش مقایسه کند! همین بس. لازم به بزرگنمایی نیست!
۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۳۲

مخلص شهدا می گوید:

سلام ولی ایا نباید پشت رهبر باشیم پس جرا رهبر اینطور انتقاد نمیکند ایا این باعث شکاف نمی شود برادر ایا پیراهن عثمان نمی شود ایا...........................................

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام

من مطیع امر رهبرم هستم. ایشان در ایام عید در مشهد مقدس خطاب به جوانان انقلابی گفتند به ما مسئولین تذکر بدهید و محکم انتقاد کنید.

شما به انتقادهای رهبری در این چند مدت دقت کرده اید؟ حتی اگر ایشان انتقاد هم نکرده باشند، حال به زعم شما وقتی خودشان هستند و ما پشت سرشان باشیم، پس چرا باید فریاد بزنند، أین عمار؟

این شکافی که عرض می کنید را خود دولتمردان ایجاد کرده اند، و الا ما چه پدر کشتگی با یک انسان که می خواهد به جامعه خدمت کند داریم؟ این حرف های صریح غیر قابل هضم رئیس جمهور و معاونان و وزیران را می شود نشنیده گرفت؟ براستی تا کجا می شود سکوت کرد؟ تا کجا می شود اهمال کاری ها را به بهانه عدم ایجاد شکاف نادیده گرفت؟ 

آیا رهبری - همچون زمان وزارت مهاجرانی در ارشاد - وقتی به نمایشگاه کتاب نرفتند و رفتند نمایشگاه هوا و فضای سپاه، به این فکر نکردند که حرکتشان پیراهن عثمان می شود؟
۲۳ خرداد ۹۳ ، ۰۲:۵۹

مخلص شهدا می گوید:

سلام من زیاد در خط مسایل سیاسی نیستم فقط حرف دلمو می زنم من عاشق کشور م اسلامم ورهبرم هستم واز انتقادی که اثر ندارد بیزارم وانتقاد سازنده که با عشق بیان شود را می پسندم ایکاش همه در یک جبهه برای ابادی کشور بودیم برای شما که دلسوزانه نقد می نمایید ارزوی توفیق خدمت وسرباز گمنام امام زمان بودن را می نمایم التماس دعای فرج

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
خدا توفیق و صبر و بصیرت هر چه بیشتر به شما عطا کند
بله ای کاش...
سپاس از لطف و لطف و دعای تان
سلام علیکم!

نظرم هیچ چیز جز اشک و آه نیست و افسوس به حال مردمی که حاضر شدند برای سیر شدن شکمشان از هویتشان بگذرند....در نهایت هم که شکمشان سیر نشد!!!!!

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم و رحمة الله
وقتی پدر امت گفت: «بصیرت خود را افزایش دهید» همین روزها را می دید. عقب نشینی ها را، دست کشیدن از اصول اصلی انقلاب و آرمان های بلند امام را...
۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۳

رز می گوید:

و امروز مقاومت را ترسو میخواند و از فرط عصبانیت (به جهنمی) بر ایستادگی میفرستد

پاسخ دل‌باخته :


این نیز بگذرد...
۰۸ مهر ۹۳ ، ۱۰:۳۳

علی می گوید:

ملتی که حسین دارد ،شهادت دارد....
ملتی که شهادت دارد،"اسارت" ندارد....


(شما اسارت رو با رنگ بنفش بخون....)

پاسخ دل‌باخته :


احسنت. ان شاءلله همینطور است

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی