دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


دست مریزاد آقای خاص


| ارسال در «دل‌نوشت»«دل‌نویس» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۶:۰۶ روز شنبه ۱۸ خرداد ۹۲ |


بین تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نود و دو، من به شما رأی می دهم آقای سعید جلیلی، چرا که تو اهل شعائری، خالی بافی توی خونت نیست. بافتن تار و پود قالی اقتصاد را با شعار تضمین نمی کنی. تو با شعار هایت، شعور مردم را به بازی نمی گیری. تو برای مهار تورم، عجولانه ضرب العجل تعیین نمی کنی. ابایی نداری از اینکه بگویی برای خالی کردن سه سوته باد پیکره اقتصاد، از طب سوزی سر در نمی آوری. تو برای رأی آوردن، خود را به هر دری نمی زنی. باور داری که چند روز ریاست در دنیا، نمی ارزد به این کارها. خیلی مواظب حرف هایت نیستی، که کدام حرف ها رأی آور و کدام حرف ها باعث ریزش رأیت می شوند. همین الان برخی در جهت افزایش رأی خود تا بخواهی حرف های دو پهلو می زنند. برخی دیگر هوس می کنند یکبار دیگر «جدایی نادر از سیمین» را با بلیط انتخابات تماشا کنند. برخی کاندیداها برای «صدای آمریکا» نوشابه باز می کنند در مناظره و برای جذب رأی خس و خاشاک، دلتنگ ربنای جناب حنجره می شوند. برای اینها مهم رأی است و رمضان بهانه ای بیش نیست. و الا تو می دانی که ما افطارمان را با «سلام بر حسین» باز می کنیم، نه ربنای آقای حنجره. اصلا مگر به ربنا خواندن است؟ وهابی ها هم توی قنوت های طولانی شان خیلی ربنا می خوانند.  اتفاقا ربناهای قرآن را قشنگ تر از آقای وطن فروش می خوانند. ولی ما قرآن را به قرآئت ملک عبدالله نمی خوانیم. خنده دار است که پادشاه عرب عربستان، قرآن را از رو هم غلط می خواند. قبله وهابی ها با وجود نزدیکی شان به کعبه خیلی کج است و اگر دقیقا محاسبه کنه زاویه اش را، می رسد به حوالی تل آویو. وهابی ها نمازشان قبول نیست، درست مثل کسی که مبنای ربنایش جای دعا، اجرای دستگاه های موسیقی ست. من عکس آن خواننده وطن فروش را با گوگوش دیده ام. در جمهوری اسلامی جایی برای جولان بی‌وطن ها و «مرغ سحر»های هرجایی نیست. و اذعان می کنم که گوش نامحرم ما نباشد جای آهنگ گوگوش و آن دوست وطن فروش! و البته حیف روزه ما که با صدای ربنای یک بی خدا باز شود.

 

این روزها برخی برای رأی آوردن هوای فتنه گران را هم دارند، اما آقا سعید مرحبا به تو که حواست حتی به ظرفیت های حنجره معنوی محمود کریمی هم هست. گوش آن ها لیاقت شنیدن پیغام سروش را ندارد. آن ها برای چند صندوق رأی بیشتر هر کاری می کنند و هر حرفی می زنند، کاری هم به درست و غلط بودنش ندارند. کسانی که امروز خود را انسانی عارف و شخصی روحانی جا زده اند، قبله شان در خانه کدخدای دهکده جهانی مک لوهان است؛ مثل دوران اصلاحات، پایش بیفتد علیه خدا هم تظاهرات و امام حسین را هم محاکمه می کنند. این ها هوای «اصغر کپک» را بیشتر از علی اصغر دارند. این ها بیشتر از تشنگی علی اصغر حسین در کربلا، دلشان برای غربت «جدایی» اصغر کپک در رسانه ملی می سوزد. آقا سعید، تو پا نداری و اصغر فرهادی با تو دست نمی دهد. فرهادی با کسانی دست می دهد که غیرت ندارند، کسانی که با دیدنشان حالت تهوع به آدم دست می دهد. بگذار راحتت کنم، اصلا ماهواره ها میانه خوبی با تو ندارند. تو اگر بیایی وسط بساط همه شان جمع می شود. پس به آنها حق بده که تو را تخریب کنند. بی بی سی هیچوقت به کمک تو نمی آید. چرا که بی بی سی می داند تو اگر بیایی نان اربابش آجر می شود.

 

اما انسان در عجب است از برخی ها که در داخل کشور، خودسرانه و از ظن خود «تحدید» می کنند «ریاست جمهوری» را و تو را تهدید می کنند که در حد رئیس جمهوری نیستی. گاهی هم از در نصیحت وارد می شوند که "ای کاش احساس تکلیف نمی کردی"؛ من اما می گویم خوب شد که تو آمدی و الا در این دوره به این زودی ها نمی شد به ارنج و ترکیب تیم های قدرت و ثروت پی برد. اگر نمی آمدی نمی شد فهمید که اصولا حزب اللهی ها و هیئتی ها به چند دسته مساوی و غیر مساوی تقسیم می شوند. حق هم دارند بندگان خدا. آخر تو دائما برای جلب توجه به هیئت این مداح و آن واعظ نرفته ای، برای هیچ مداحی حسینیه نساخته ای، برایشان هیچ کار خاصی نکرده ای که امروز در دارالاماره های سال 1434 هجری، لابلای روضه های مسجد کوفه، تو را اصلح دوران معرفی کنند. پول تبلیغات و بنرهای فلان مداح را تو تأمین نکرده ای. من کاری به شایعات بی اساس ندارم، اما چندین کلیپ از کنسرت های عزاداری «هیئت الرّیا» را دیده ام. سبک فیلمبرداری عزاداری هایش مرا یاد شو کلیپ ها و دنس پارتی ها می اندازد. هنوز لکه ننگین «عاشورای شمسی» با مهر «مکتب ایرانی» را نمی شود پاک کرد از دامان بنرهای عریض و طویل برخی ها. حالا هر چقدر هم که بعدش در بیانیه ها اعلام برائت کنند از این و آن. من اهل «فاطمیون» ام و اشکم دم مشک میدان آستانه حرم کریمه است. مسجد ارک تهران برای من از بنای ارگ بم هم کهن تر و اصیل تر است. من حسین را در روضه های ارک بود که شناخته ام، نه با رقاصی های هیئت این تازه به دوران رسیده ها. هدف وسیله را توجیه نمی کند، اما امروز کسانی در این دور و اطراف هستند که با هر وسیله ای هدف را توجیه می کنند. من گاهی فکر می کنم به این که حسین چقدر غریب است در بزم یزیدی هیئت الریا. و تو نیز در این روزها در میان این مردمان کوفی چقدر مسلم وار در میان آن قبای یک لای تنهایی ات، غریب به نظر می رسی.

 

روزی که تو طرح «اقتصاد مقاومتی» را می نوشتی، برخی با آن همه سابقه انقلابی! داشتند کتاب «فدرالیسم اقتصادی» شان را توی دفتر چرک‎نویس می نوشتند. آن روزها که تو با مذاکره، تأسیسات هسته ای را فک پلمپ می کردی و در نشست های مذاکرات هسته ای، قفل های نیروگاه اراک و بوشهر را به دستور رهبری باز می کردی؛ برخی وطن فروش ها - که دچار «غلف» است دل هاشان - دنبال «کلید حل مشکلات» می گشتند توی سعد آباد. راستی گفتم سعد آباد یاد پاستور افتادم! آقا سعید، اتفاقا من هم می گویم ای کاش نمی آمدی. پاستور یکی از مناطق پرترافیک و آلوده تهران است. هوای آن منطقه با ریه های تو سازگاری ندارد. پراید تو ماشین های آن اطراف را اگر ببیند، رنگ از رخسارش می پرد. آقا سعید! تو شیمیایی هستی، به خودت اگر رحم نمی کنی، لااقل به آقازاده کم سن و سالت رحم کن. سیاه‌سرفه می گیری از این همه دود ماشین های مدل بالا! آنوقت شیمیایی ات عود می کند. ترسم نرسی به پاستور ای انقلابی. می گویند تو خیلی خوبی، اما قدرت بیانت قوی نیست. می گویند کشور ما امروز رئیس جمهوری می خواهد که خیلی خوب صحبت کند. راست می گویند، تو گاهی وقت ها زیاد از حد سرفه می کنی و حرف هایت نصفه و نیمه می ماند. این سرفه ها تقصیر عوامل «ش»، «میم»، «ر» صدام در دوران جنگ نیست، عوارض «شایعه» و «مکر» و «ریا» در ایام تبلیغات انتخابات است. عوارض برخی تهمت ها و توهین های نارواست. خوب می دانم که این نسبت های نادرست با سینه خسته و دل شکسته تو چه ها که نمی کند. اصلا بخاطر همین است که می گویم ای کاش نمی آمدی آقا سعید.

 

تو نسخه به روز شده جلیلی روزهای جنگ هستی، نه ورژن دوم فلان آدم بهاری. تو خودت هستی، یعنی سعید ترین جلیلی و جلیلی ترین سعید و نه هیچ کس دیگر. تو فیلم بازی نمی کنی و همین هستی که هستی. تو حتی توی فیلم ساده ات هم برای مردم فیلم بازی نکردی. تو دبیر امنیت ملی هستی نه رئیس منیت دلی. تو روی منیت را سیاه کردی و روح اخلاص و ایثار را تفسیر. تو اصلح ترینی و من شدیدا احساس می کنم که در انتخابات، حتی به خودت هم رأی نخواهی داد. تو اگر نمی آمدی پوشیه های دورویی از روی چهره های باطنی برداشته نمی شد. حقیقتا این معایبی که برای تو برمی شمرند خیلی به چشم نمی آید. اما برای دیدن «محاسن» تو، نیاز به ذره بین نیست! آن شبی که به قم آمدی، ما از تماشای چهره نورانی ات یک لحظه هم سیر نمی شدیم. بعد از این همه سال باقی مانده رمل های فکه را می شد در صورت تو دید. شمیم شیدایی شلمچه از لابلای محاسن پرپشت تو حس می شد. تو با این ریش های جوگندمی هرگز گذر هوای نفست به تجریش نمی افتد. تو تنها یک پسر داری و ما نگران آقازاده های پر تعداد تو نیستیم. آقازاده تو هنوز نوجوان است و ماشین سواری بلد نیست. و ما خیالمان راحت است از اینکه تا او به سن گواهینامه برسد و دست چپ و راستش را بشناسد، چهار سال گذشته از انتخابات. تو نه توی «بانک شهر» حسابی برای خودت دست و پا کرده ای نه در «بانک تات»، «بانک پاسارگاد» که اصلا به گروه خونی تو نمی خورد! من هر چه پرس و جو کردم نشنیدم که تو در این دنیا مالی آنچنانی داشته باشی. ولی بعضی چقدر دور و برشان پر از شیفتگان مال دنیاست.

 

دست مریزاد آقای خاص! نه چپ و نه راست، جناح تو مردم است و آرمان تو اسلام ناب. تو با وجود این هجوم های ظالمانه، بهترین تیم دفاعی را داری اما باند باز نیستی. تو در زمین بازی سیاست، بهترین دفاع را حمله می دانی و حقیقت نیز همین است. این نشان دهنده آن است که باور تو «رئال» است. تیم تو سرخابی نیست و لیدرهای تیم تو با پول، کسی را تشویق و به کسی فحاشی نمی کند. با اینکه کل هزینه های تیم تو امسال به چند میلیون هم نمی رسد، اما هنوز تو در بالای جدولی و برخی با خیز بلند و با این همه تدارک چندین ساله و تبلیغات و هزینه های میلیاردی و خرید برخی مهره های کلیدی و با این همه تاکتیک و تکنیک، در میانه و پایین جدول هستند. من عکس های تو را روی بیلبوردهای تبلیغاتی شهر ندیده ام! حقوق تو کفاف این کارها را نمی دهد. پوستر های تو در شمال شهر متفاوت نیست از جنوب. چفیه را فقط در بیلبوردها و پوسترهای حوالی شهر ری نمی شود روی دوش تو دید. تو همه جا بوی جبهه می دهی. «کربلای جبهه ها یادش بخیر». من سرگذشت تو را خوانده ام آقا سعید. صدامیان در شلمچه برای قطع کردن یک پای تو مسابقه دو گذاشته بودند، ولی نمی دانم چرا امروز «صدرائیان» می خواهند این یکی پای استوار تو را هم قطع کنند؟

 

می دانم چه می کشی در این ایام. امروز برخی از شخصیت های ارزنده، حرمت رزمنده ها را حفظ نمی کنند. این روزها برادران ناتنی، بدجور تو را آزار می دهند. برادران ناتنی تو می خواهند چفیه را از دوش تو بردارند و بگذارند روی دوش خود. آه جبهه، کو برادر های تو...؟ خمینی هم می دانست که نه سپاه و نه ارتش، خرمشهر را خدا با دست تو و برادرانت آزاد کرد. شاید دیگر وقت آن رسیده که ظرفیت همه شهرهای کشور، با دستان تو آزاد شود. باور کن تو اگر نمی آمدی دقیقا نمی شد فهمید که ایران چقدر «ظرفیت» و چقدر «بی ظرفیت» دارد! تو اگر نبودی نمی شد فهمید که کدامین فرصت ها ما را تهدید می کند و کدامین تهدید ها برایمان فرصت است. تو طالب پیشرفت بر مبنای عدالتی و عدالت را فدای پیشرفت نمی کنی. طالبان آنهایی هستند که ظرفیت شنیدن حرف های تو را ندارند و تنها حربه شان علیه تو، تخریب و توهین است. امروز عده ای برای مسابقه «دو» به انتخابات آمده اند. آمده اند مدال طلای ماراتن سیاست را از آن خود کنند. آن آقازاده راست می گفت؛ تو با هر کسی که مسابقه دهی، این رقیب توست که اول می شود. نه اینکه بخاطر پای نداشته ات باشد؛ آخر تو به خود اجازه نمی دهی که به رقیب لگد پراکنی کنی و او را از دور خارج کنی. برخی از همین حالا نشان می دهند که در دویدن تواناتر و در سبقت گرفتن حریص تر و در جلوتر رفتن و جا گذاشتن «ولی»، چقدر سرعت دارند. سبک راه رفتن تو کفر بعضی ها را درآورده است، ولی ما یقین دارم تو با این پایی که داری و قسم به آن پایی که نداری، از علی جلوتر نخواهی رفت...

نظرات  (۹۰)

۱۸ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۴۴

فاطمه ... می گوید:

" باور کن تو اگر نمی آمدی دقیقا نمی شد فهمید که ایران چقدر «ظرفیت» و چقدر «بی ظرفیت» دارد! تو اگر نبودی نمی شد فهمید که کدامین فرصت ها ما را تهدید می کند و کدامین تهدید ها برایمان فرصت است. "

مگر نه که خدا دل ها را به سمت اصلح متمایل می کند ؟
مگر نه که دکتر قرار نیست مثل بقیه اسیر مقام و شهرت شود.... مثل تمام صاف و ساده های دیگری که تا کمی بالا رفتند شیشه ی عمر خوبی شان شکست و از علی جلو زدند..
مگر نه که هر چه می کشیم از سربازان دیروز است و سر باز زنان ِ امروز ؟
آقا سعید خیلی عیب و ایراد دارد ... مثلا بلد نیست این حجاب نجابتش را کنار بزند و بگذارد بقیه بفهمند چه چیزی را قرار است از دست بدهند با نفهمی شان...
این روزها آدم می ترسد هرجایی و پیش هرکسی برود... می ترسد برود ببیند دلشان به جایی متمایل شده که یک روز کوفیان هم ......
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۳

شهبازی می گوید:

قشنگ بود... یعنی زیاد قشنگ بود...
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۰

شهیدبی پلاک می گوید:

سلام سعید...
سلام جلیل...
سعید ما،‌ سعید بمان و جلیل...
برایم مهم نیست اگر کس دیگری بر کرسی ریاست بنشیند...
مهم این است که تو به وظیفه خود عمل کردی، به تکلیفت ..
و خوب میدانی که ما مامور به تکلیفیم ، نه نتیجه...
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۶

نقـ طه می گوید:

کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمیدانیم ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند /امام خمینی (ره)
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۶

حامی می گوید:

نمی نشینم منتظر که ببینم خدا دلها رو به سمت چه کسی هدایت میکند...
باید تا روز آخر، بدویم برای "دیپلمات یک پای مقاوم" لشکر اسلام و نگاهمان به اراده اش باشد!
-
تکلیف، انجام دادنی ست دوستان حزب اللهی!
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۷

سید گمنام می گوید:

من یقین دارم تو با این پایی که داری
و
قسم به آن پایی که نداری،
از علی جلوتر نخواهی رفت...


احسنت؛
فوق العاده بود..
خدا حفظ کند این بزرگ مرد را.
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۰۹

جامانده ام می گوید:

سلام
میگم یه طرف مگه سعید جلیلیه و یه طرف لشکر باطل مگه؟؟!!!
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۷

لطفی می گوید:

سبک راه رفتن تو کفر بعضی ها را درآورده است، ولی من یقین دارم تو با این پایی که داری و قسم به آن پایی که نداری، از علی جلوتر نخواهی رفت...
خوب شد اومدی مرد انقلابی
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۰

افسرجوان جنگ نرم می گوید:

واقعا که عالی بو ممنونم
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۵۸

خانم معلم می گوید:

این روضه بود ؟! ... دلم گرفت . فکر کنم خود ِ آقا سعید هم اگه بخونه گریه اش بگیره .
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۶

آنتی توهم می گوید:

سلام و رحمة الله
گاهی بعضی حرفها رو که میشنوم با خودم میگم شاید مردم هنوز ظرفیت داشتن چنین رییس جمهوری رو ندارن...
اما به عنوان یک فعال ستاد دکتر،قسم می خورم هرآنچه از مخارج ستاد هست کاملا مردمی و البته در قیاس با سایرین ناچیز است
ما به "مقلب القلوب" دلخوشیم...
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۶

الهه می گوید:


از وقتی دیدم اولین نقطه ای که شبکه های ماهواره ای شروع به تخریبش کردن ایشون بود....خیلی موارد در موردشون برام ثابت شد...
این متن رو کامل خوندم...
تاثیر گذار بود...:)

جنوب نیوز- حسین قدیانی: یک: تبلیغات این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، چه در رسانه ملی، چه در فضای مجازی و چه میان مردم کوچه و بازار، بیش از شور هشتاد و هشتی، منطبق بر نوعی شعور است. در تاکسی و اتوبوس و مترو می‌بینیم که مردم کمتر دچار هیجان می‌شوند، کمتر حرف‌های فضایی می‌زنند و کمتر جوگیر می‌شوند. از قرار همگان فهمیده‌اند از نامزدهای صندلی ریاست‌جمهوری باید کارشناسانه‌ترین، قانونی‌ترین و در راستا‌ترین مطالبه را داشته باشند.

در «مردمسالاری دینی» به سبک و سیاق جمهوری اسلامی، این خود گامی بلند و منطقی است. گذشت دوره رای دادن براساس مبتذل‌ترین دسته‌بندی‌های سیاسی یا شخمی‌ترین استدلال‌ها. خیلی جالب است! دیروز با یکی از دوستان صمیمی‌‌ام صحبت می‌کردم که سال 88 فقط به دلیل تقابل با حزب‌اللهی‌ها به موسوی رای داده بود. وقتی از او سوال کردم، به چه کسی رای می‌دهی؟! گفت: «فلانی!» تعجب کردم که عاقبت در یک انتخابات، با «حمید» هم‌رای و هم راه شده‌ام! حسن بزرگ کار و خدمت و همت‌جهادی و مدیریت بابرنامه و کارآمد همین است؛ کاستن از شکاف‌هایی که بی‌خود تبدیل به شکاف شده‌اند، اتحاد و همدلی، دوستی. قبلا هم نوشته بودم که هرگز با تقسیم کردن ملت موافق نیستم.

«خدمت» در ذات خود مقوم اصلی 3 مفهوم متعالی است؛ «عدالت، پیشرفت و صد البته مقاومت». آری! گمانم دوره رای دادن با ملاک لشکرکشی و ظواهر و قبیله‌گرایی گذشته باشد. کلاً این چیز خوبی است که مردم براساس برنامه و تجربه و سابقه و مدیریت و تخصص و... به اصلح خود می‌رسند، بی‌آنکه ملاک‌هایی از قبیل تقوا و پاکدستی را فراموش کرده باشند. به نظر من، و ناظر بر اتحاد آحاد ملت، هیچ اشکالی ندارد که نامزد مدنظر فلان حزب‌اللهی با رای بهمان خاکستری، یکی باشد. این مهم هرگز بدان معنا نیست که میان خود حزب‌اللهی‌ها یا میان خود کسانی که خیلی هم در این فضا نیستند، اختلاف به وجود آمده.

این مهم، اتحاد بزرگ‌تر،‌ وحدت کلمه و همدلی و فراحزبی بودن ملت ما را می‌رساند. لذا اگر رای من با رای دیگر دوستان حزب‌اللهی متفاوت باشد، من از نظر خود دفاع می‌کنم و عزیزان نیز. از آن طرف، دیگر اقشار نیز قرار نیست الی‌الابد به روحانی یا عارف برسند. برنامه‌ها را رصد می‌کنند و نامزد خود را پیدا می‌کنند و با استدلال، سعی دارند صحت نظر خود را به کرسی بنشانند. قطعا وقتی ما اینچنین دغدغه وحدت بزرگ‌تر‌ همه ملت را داریم، خط قرمزی جز «نفرت‌پراکنی» علیه خویشان نزدیک‌تر خود نباید داشته باشیم و روا نیست به خاطر یک برگه، همدیگر را «تفتیش رای» کنیم. یادمان نرود که اگر تخریب دوستی‌های سابق کار عبثی است، آسیب زدن به وحدت کلمه کل ملت، از آن هم بیهوده‌تر است.

دو: از حسن فضای تبلیغات گفتم، عیبش را نیز بگویم؛ گاهی می‌بینم بعضی دوستان، دست به تقطیع سخن فلان نامزد اصولگرا می‌زنند، مقدمه و موخره را برمی‌دارند و جمله لخت و عریان و مشتبه به وجود آمده را کنار سخن دیگر نامزد اصولگرا قرار می‌دهند که علی‌الظاهر کامل‌تر است، بلکه بعضا تکرار کلام معصوم است. در ادامه، عزیزان، جمله‌ای از جملات رهبر را نیز به این شاهکار من درآوردی اضافه می‌کنند و دست‌آخر، در رویه نادرست «سیاست به شیوه آسان»(!) نتیجه می‌گیرند که «فلانی با عدالت مشکل دارد و بهمانی نماد عدالت است. این هم سندش! تایید معصوم و رهبر هم که هست! حالا دیگر چه می‌گویید؟!»

این شیوه کاریکاتوری از تبلیغ، مثل این می‌ماند که برداریم جمله‌ای از رهبر را برابر جمله‌ای دیگر از ایشان قرار دهیم. همین قدر مسخره است. همان «آقا»یی که از «عدالت» سخن می‌گویند، «پیشرفت» نیز برای‌شان مهم است و ملاک. القصه! این سخن شهردار تهران، «عدالت منهای پیشرفت، یعنی توزیع فقر» اتفاقا ناشی از دلدادگی فزون‌تر به عدالت است، چرا که عدالت بیشتر به کار است، نه شعار.

عدالت اگر قرار به خلاصه شدن در گفته‌ها و نوشته‌ها و اشعار شود، چه فایده‌ای دارد؟! فایده عدالت آنجاست که از یک آرزو تبدیل به یک عمل شود، عدالت به «آمال» نیست، به «اعمال» است. به گمانم، اگر با ندانم‌کاری‌های خود، «آقا» را تلویحا مخالف پیشرفت بخوانیم، همانقدر زشت و بی‌اساس است که یکی مدعی شود راس نظام میانه‌ای با عدالت ندارد. کاش منطقی و درست از نامزد خود دفاع کنیم و فراموش نکنیم فاصله‌ دارآباد از شهرری، با شعار عدالت کم نمی‌شود، بلکه با بهره‌برداری از پیشرفت و تخصص است که ما می‌توانیم عامل به عدل در میدان عمل باشیم.

البته از آن طرف، پیشرفت هم چماقی برای کوبیدن بر سر عدالت نیست! اصولگرایان بارها و بارها نشان داده‌اند پیشرفت را برای توزیع عادلانه ثروت می‌خواهند، برای بسط عدالت، نه احیانا توزیع فقر! چه خوب، کسانی را که برادری خود را در میدان عمل به عدالت ثابت کرده‌اند، بی‌خود و بی‌جهت مخالف عدالت و ولایت و معصوم نخوانیم. چه خوب پای هر نقدی، این همه از مقدسات هزینه نکنیم. و چه خوب حرف حساب‌مان را بزنیم، نه اینکه با ترفند نخ‌نمای تقطیع، جنگ الکی راه بیندازیم میان جمله‌ها!

۱۹ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۴۰

متنفر از آدمهای بی عرضه قدرت طلب چاپلوس می گوید:

کسی که خود را به جای اینکه سرباز ملت بداند سرباز آقا میخواند حتما رای آقا را هم که رای ویژه است کسب میکند و آن رای ارزشش به اندازه 75 میلیون رای ملت بلکه بالاتر است.حالم از هر چی آدم چاپلوسه به هم میخوره.اگه فردا به این مملکت تجاوزی شد و در این حین آقا هم فوت کرد لابد آقای جلیلی اسلحه را زمین میگذارد چون ایشان که سرباز وطن نیست و اصلا ناموس و کشور برایش اهمیتی ندارد.
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۰۷

امتداد... می گوید:

سلام آقاسید با اجازتون آدرس لینک دل شنید غربت مهدی فاطمه و درک شب های قدر رو تو چندتا سایت زدم برا ی استفاده دیگران.به نظرم خیلی موثرو مفیدن .خدا خیرتون بده
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۶

امتداد... می گوید:

سلام مجدد...ماشالله
من یقین دارم تو با این پایی که داری و قسم به آن پایی که نداری، از علی جلوتر نخواهی رفت...
زیباست و برازنده سکوت وتامل...
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۱۵

مصطفی گرجی می گوید:

سلام
عالی بود
خسته نباشی
رای ما به قهرمان مبارزه با استکبار
درود بر جلیلی قهرمان
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۶

نا حق می گوید:

ولی من یقین دارم تو با این پایی که داری و قسم به آن پایی که نداری، از علی جلوتر نخواهی رفت...
ان شا الله
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۴۹

مصطفی روحی می گوید:

سلام
بسیار لذت بردیم اخوی ...
مسیر انتخاب اصلح بسیار روشن است مگر آنکه چشمی خود را به خواب زده باشد !
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۰

یه نفر می گوید:

ما همیشه عادت داربم به بت ساختن !
امرزو م یت جلیلی رو بورسه
بذارید مردم با واقیعت روبرو یشن و بت سازی نکنید
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۴۲

مهدی چراغ زاده می گوید:

با تمام علاقه ای که به سعید جلیلی دارم ...و شبانه روز برای موفقیتش دعا می کنم اما;

نمیخواهم بگویم سعید جلیلی رجایی دوم است یا هر اسطوره دیگری ست که اگر فردا روزی خدای ناکرده انحرافی به واسطه ایشان ایجاد شد همه و حتی خودمان،خویشتن را مورد ملامت قرار دهیم که این همه اورا رجایی زمان و...خواندیم آخرش از مسیرانقلاب و ولایت منحرف شده و باعث سرخوردگی همه شد، نمیخواهم و درست نمیدانم سعید جلیلی را با نام هریک از شهدا که اسطوره های تاریخ ایران و انقلاب اسلامی هستند و مایه افتخارمان بخوانیم چرا که چندسال بیشتر نگذشته از اینکه کسی را رجایی خطاب کردیم و عکس اورا کنار شهید رجایی قرار میدادیم اکنون عکس رجایی عمل میکند...باید گذشته را درس عبرت قرار دهیم...

سعید جلیلی ، سعید جلیلی است و رجایی،رجایی. اما وقتی کتاب ققنوس فاتح را خواندم و بعد از آن این طرف و آن طرف تحقیقاتی انجام دادم و مقداری با خصوصیات شهید محسن وزوایی آشنا شدم،اکنون پس از یک سال از آن مطالعه و تحقیقات فردی را دیدم که دیشب برای اولین با از نزدیک با وی ملاقات داشتم خصوصیات وی را که مشاهده کردم بی اختیار یاد شهید محسن وزوایی افتادم...

یک بچه بسیجی سر به زیر،با وقار،متین،مهربان، دوست داشتنی و شاید کمی هم خجالتی اما محکم و مقاوم و با عزم واراده و در عین جانباز بودن مانند کوه استوار و با صلابت…
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۲

عین. کاف می گوید:

انشاالله بشود آنچه که باید ..
ولی بیشتر از اینکه خدا دلها را بسمت انتخاب او هدایت کند،
انشاالله ظرفیت و پذیرش مردم رو برای ریاست جمهوری او که طبعاً سختی های خودش رو داره بالا ببره .. که لیاقت پیدا کنند کسی رئیس جمهورشون بشه که نمیتونند ازش ایراد دورویی و حرص قدرت زدن بگیرند .. و انشاالله که همه ی هدف ها با همتش و توکل به خدا محقق بشه .. انشاالله!
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۵

عزم می گوید:

باید دید کی حنیف است ، کی وجودش در بارگاه ائمه طاهرین و در مطلع الفجر(انشاءالله) خاضع تر و خاشع تر است.

به چنین فردی که با کلیات مملکت داری بیگانه نباشد ، مطمئنا ابزار قوی برای اقتصاد و سیاست و مهندسی صحیحه اجتماعی و صنعتی داده خواهد شد . . .

و یا داده شده است که از این 2 حال خارج نیست.

چون او حنیف است ، و مدعی نیست . . .

و بیگانه نیست . . .

درود بر سعـــــــــــــــــــــــــــــــید جلیلــــــــــــــــــــــــــــی
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۱۶

سیدامیرولایی می گوید:

برادر بزرگوارم باور کن نمیدونم چی بگم از بس که متنت قشنگ بود، مطمئنم از دلت بر آمده بود که بر دلمان نشست.. قلم زیبایت پشت و پناه دلدادگان ولایت.. بسیار ممنون.. یا علی..
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۵

حسیب می گوید:

مطلب زیبایتان با اجازه انتشار داده شد.. برقرار باشید
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۹

صالح می گوید:

هر پاراگرافش عین حقیقت بود.....
واقعا از خوندن این متن لذت برم آقا سید
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۱

یک می گوید:

سلام نمیدونم چرا این قدر بدبین شده ام اخه زمان احمدی نژاد هم این حرف ها بود والا ادم نمیدونه که باید چه کار کند میدونم ملاک حال افراد است ولی چه میشه کرد وقتی ادم یک دفعه کسی رو براش این قدر بزرگ می کنند که میشه بت . خب بعدا که دید توش خالی خودشم خالی میشه مگه نه . خواستم بگم لطفا این قدر بزرگش نکنید میدونم تب انتخابات ولی شورش ممکن در بیاد چون ما یک تجربه در این زمینه داریم .
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۸

محمد طاها می گوید:

سید جان یه کم حضور محسوس خودتون تو سایت کمرنگ شده!! چرا جواب نظرات دوستان رو نمیدید؟!
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۷

دانشجو می گوید:

مهندس فریدون قدیری ابیانه
کاندیدای شورای اسلامی شهر تهران
کارشناس ارشد معماری دانشگاه تهران
عضو هیات علمی وزارت علوم از1368 تاکنون

پیرو خط امام (ره) مقلد امام خامنه ای ساده زیست

رسانه باشید...
http://tehranshorashahr92.blogfa.com/
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۴

یار مهربان می گوید:

سلام
جهت پیروزی گفتمان انقلاب شما چه مقدار صلوات ،روزه و ختم قرآن نذر می کنید؟
جهت ثبت به ادرس زیر مراجعه کنید
http://manyaremehrabanam.blogfa.com/post-96.aspx
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۱۳

محمد شمشیرگرزاده می گوید:

آقا سید سلام . در باره مطلبی که دیروز براتون کامنت گذاشتم خدا خواست و شاهد مثال خودش از طرف سایت رجانیوز آمد
http://ww1.rajanews.com/detail.asp?id=159789
مطلب امروز رجانیوز در جهت تخریب و تمسخر محسن رضایی
خواهشا اخلاقی و انقلابی عمل کنید و تشریف ببرید یقه دوستان رو بگیرید
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۴۸

سپیده می گوید:

خیلی قشنگ و فوق العاده بود .
من عمیقا و از ته دل آرزو می کنم دکتر جلیلی پیروز انتخابات شود .
فقط دکتر جلیلی فقط
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۲

فطرس والپیپر می گوید:

سلام

پوستر : انتخاب … دکتر سعید جلیلی

http://fotroswallpaper.mihanblog.com/

موفق باشید
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۶

ارمینه می گوید:

زیبا بود. یاد متنهایی افتادم که سال 84 برای احمدی نژاد می نوشتیم و می خواندیم!
.
خدایش بیامرزاد و خدایت حفظ کناد!
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۶

من او می گوید:

سلام علیکم
دردنوشته ای برای ایرانی ها...
http://mahtab1313.blogfa.com/post/85
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۲۱

گمنام می گوید:

سلام آقا سید وبتون واقعا عالی بود
من هرروز و شب برای پیروزی دکتر جلیلی دعا میکنم
مطمئن باشید خدا هم با جلیلی ست...
التماس دعای فراوان.
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۱

سید عباس می گوید:

اگه احمدی نژاد دچار کمی انحراف برای شخص خودش شد، میخوام بگم سران فتنه (خاتمی ،هاشمی و....) چه انحراف ها یی که خود و ملت رو دچارش کردن و سالیانی مملکت رو با شعار های عوام فریبانه رو به سقوط بردند.شعار ساختن وطن از کسانی که در سال فتنه به نرده های خیابان ،اموال عمومی ،بیت المال مسلمین هم رحم نکردند بسیار جای تعجب دارد .توصیه ام به برادرانم این است که دشمن را ،روشهایش را،فریب خورده هایش را،جهله وبی سوادها را،بشناسند،که خدا در قرآن می فرماید:
((یا ایها الذین آمنو لاتتبعوا خطوات الشیطان و من یتبع خطوات الشیطان فانه یامر بالفحشاءوالمنکر...))سوره نور آیه 21
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۴

من او می گوید:

اگه با تبادل لینک موافقین اطلاع بدین
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۴۸

بانو می گوید:


این مطلب خیلی جالب جواب داده:
http://h-shad.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=273:1392-03-20-20-59-40&catid=49:1392-02-21-06-29-54&Itemid=96
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۶

محسن می گوید:


سلام ... دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در حمایت از دکتر جلیلی یک وبلاگ دارند :
jalilyiut.blogfa.com

محصولات تولیدی شامل جزوات و کلیپ های حمایت از دکتر جلیلی:
http://jalilyiut.blogfa.com/post/74

جزوه سکولاریسم پنهان در نقد روش و گفتمان دکتر قالیباف رو حتما بخوانید ...


لطفا فایل ها را نشر دهید
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۹

محسن می گوید:


سلام ... دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در حمایت از دکتر جلیلی یک وبلاگ دارند :
jalilyiut.blogfa.com

محصولات تولیدی شامل جزوات و کلیپ های حمایت از دکتر جلیلی:
http://jalilyiut.blogfa.com/post/74

جزوه سکولاریسم پنهان در نقد روش و گفتمان دکتر قالیباف رو حتما بخوانید ...


لطفا فایل ها را نشر دهید
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۸

رفیق می گوید:

دیروز آقا سعید که وارد مشهد شد ابتدا به زیارت رفت
و برکات زیارتش را به جمع دانشجویی ما عرضه کرد:
صحبت را این گونه آغاز کرد که :الفلک الجاریه فی اللجج الغامره
یامن من رکبها و یغرق من ترکها المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم زاهق والازم لهم لاحق !
امروز بعد نماز جماعت مفاتیح جیبی ام را که باز کردم و دنبال زیارت شعبانیه می گشتم به عبارات بالا رسیدم ....!
حسابی به روز بودند اقای دکتر ....
و این یکی فقط نصیب شهر ماشد : پدر بزرگوارشان هم در جلسه حضور داشتند ....!
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۸

bablack1001 * می گوید:

بسم الله
سلام
چند علامت سوال در ذهنم پیاده روی می کنند که نمی توانم از بیان کردنشان بگذرم.
به نظرم باید واقع بین بود. مطالبی که در حمایت از آقا سعید می نویسید بیشتر ادبی و احساسی است تا منطقی و متقن! البته بگذریم از اینکه اختلاط مبحث هم خیلی در نوشته هایتان موج می زند، انگار که می خواهید با تحت احساس قرار دادن افراد و بوسیله تخریب برخی شخصیت ها و جریان ها حرف خودتان را به کرسی بنشانید و صرفا آن چیزی را که خودتان بدان معتقدید به دیگران بقبولانید!
البته من هم واقعا اعتراف می کنم که همیشه زیبا می نویسید.
و البته من هم واقعا اعتراف می کنم که سعید جلیلی بین این نفرات تنها شخصیتی است که از نوع صحبت کردن و موضع گیری هایش مشخص است که آدمی "اصولی" است و هر آدم منصفی اظهار خواهد کرد که سعید آقا آدم خوبی است . اما آیا خوب بودن به تنهایی کافی است؟
جدای از این خوب بودن و انقلابی بودن سعید این نیست که دیگرانی که هستند همه ظاهرا زاویه دار هستند و اسلام ناب ندارند و... ( انصافا قبول کنید برخی مدعیان انقلابی و حزب اللهی تا به آنها می گویی احتمال دارد به سعید جلیلی رای ندهی، برچسب بی بصیرتی و... بهت میزنند) یا مثلا همین حرف شما که اگر تو نمی آمدی مشخص نبود ایران چقدر با ظرفیت و چقدر بی ظرفیت دارد!!!!!!! این یعنی چی؟ یعنی همه ی آنهایی که به غیر سعید آقا رای بدهند بی ظرفیت هستند!!.
و اما استدلال من. برای رای ندادن به سعید جلیلی که واقعا دوستش دارم.
(( باید واقع بین بود. ایران متشکل است از طیفی از همه سلیقه ها و فقط من و شمای به ظاهر متعهد اینجا زندگی نمی کنیم. کفه ترازو به سمت عوام است؛ عوامی که پول توی جیبشان را نگاه می کنند نه آرمانها و اصولی را که اصلا نمی دانند چی هست. وضعیت چند ماه قبل ایران را به یاد بیاورید که "بی اعتمادی" در بین مردم حرف اول را می زد، برای چی؟؟ برای اقتصاد خراب کشورمان. سعید اگر بیاید با طرح های مقاومتی که در همه زمینه ها در پیش خواهد گرفت در آینده ای نه چندان دور باز هم همان "بی اعتمادی" حرف اول را خواهد زد. البته بی اعتمادی نه به جلیل بلکه به سیستم و آرمانها و نظام. "پس به همان دلیلی که شما می خواهی به سعید رای بدهی من به همان دلیل نمی خواهم به او رای بدهم." گفتم که کفه ی ترازو به نفع عوام است. (حتما می خواهی برای من از مصیبتی که همین عوام نادان در طول تاریخ بر سر ما آوردند سخن بگویی:)) اما حرف من این است که با توجه به شرایط و وضع موجود برای اینکه بتوان اعتماد را به جامعه و در بین مردم باز گرداند نباید راهکاری را پیش گرفت که مردم را ناراضی کند و چیز ی که مردم را خیلی ناراضی می کند اقتصاد خراب است.)

امیدوارم برای کسی که حداقل وقت گذاشته و مطالب شما را خوانده کمی وقت برای پاسخگویی داشته باشید. و امیدوار تر که مطلبم را انتشار عمومی داشته باشید. یاعلی...
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۱۳

لطفی می گوید:

آقا سید منتظر جوابی هستم که بهbablack1001 می دهید؟ چون نه تنها سوال من بلکه از خیلی ها این حرفها رو می شنوم. مردم از احمدینژاد ها واهمه دارند. بگید دکتر ثابت کنه که احمدینژاد 2 نیست.
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۵۴

برای bablack1001 * می گوید:

سلام ، در رابطه با عوام می گویم که همین عوام هستند که انقلاب کردند واتفاقا همین عوام که وضع اقتصادیشان شاید زیاد هم خوب نباشد هستند که در راهپیمایی 22 بهمن در سرما وگرما در 14 خرداد وگرمای شدید حرم امام در تمام حماسه های ایران برای ایران وانقلاب اسلامی شرکت میکنند ، راستی در طول تاریخ هم دیده ایم که لااقل عوام ایران از خواص ان عاقل تر بودند وتمام سختی ها را به جان خریده اند تا عزتشان واقتدارکشورشان بماند وانقلاب کردند وجنگیدند تا پای جان، این سرمایه داران هستند که طاقت گرانی را ندارند اصلا طاقت فشار را ندارند ، راستش مردم ما انقلاب نکردند ، خون ندادند وجوانانشان را به زیر گلوله وتوپ نفرستادند که حالا کاندیدایی پیدا شوند که به وضوح تنها راه درست شدن اقتصاد کشور را مذاکره با امریکا اعلام کنند ، عوام ما موافق این مذاکره نیستند چون میدانند این مذاکره فقط به نفع همان خواص است که گویا سرمایه داران خاص شده اند ، اگر قرار به مذاکره بود راستی شما بگویید همین عوام در دوران جنگ این همه اقتصاد خراب را تحمل میکردند و به جنگ میرفتند؟ نمیرفتند تا همان موفع مذاکره صورت گیرد ،حالا فکر میکنم مردم ایران تا پای جانشان فدای رهبرشان وعزت کشورشان میمانند واجازه نمیدهند که کسی رای بیاورد که عزت کشورش را به راحتی بفروشد حتی به میلیارد ها دلار .
۲۲ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۱۲

زیبا می گوید:

در باره واهمه از احمدی نژاد ها که گفتید باید بگویم که امام خمینی فرمودند " ملاک حال افراد است" ان موفع که مردم به احمدی نژاد رای دادند ایا بهتر از او ولایت مدار تر از او و حتی برنامه دار تر از او برای کشور کسی بود ؟ نه نبود به هیچ وجه نبود . در ضمن احمدی نژاد این 2 سال اخر را خراب کرد ، پس رای مردم درست بود. اقتصاد خراب شدنش به مردم برمیگردد کاش درباره اسم امسال بیشتر توضیح داده میشد که چرا سال حماسه ی اقتصادی است .که سعی میکنم کمی به صورت ساده خودم توضیح دهم .
حماسه ی اقتصادی به مردم برمیگردد اصلا درکشور ما همه کار مردم هستند اگر بخواهند و اراده کنند کوه را جابه جا می کنند شما کافی است کمی فکر کنید متوجه میشوید که حماسه فقط وفقط به دست مردم میسر است . چرا ؟ چون چه کسی است که کالا مصرف می کند ؟ مردم چه کالایی از کجا ؟ خب تمام این موارد دست مردم است . راه ان هم مصرف فقط وفقط درحد ضرورت است ، مثلا چه میشود که وقتی کالایی که خیلی هم ضروری است خریده نشود ان وقت کسانی که ان را گران کرده اند ولو به مدت طولانی مجبور به ارزان کردن ان میکنند ، اخر در کشور ما رایج شده که وقتی اسم کمبود کالایی می اید مردم هجوم وحشتناکی برای خرید ان می اورند نتیجه ی این کار به نفع کسی است که قصد گرانی را دارد واصلا شایعه ی گرانی وکمبود کالا هم کار خود ان افراد است برای رسیدن به سود بیشتر . فدری فکر کنیم امسال سال حماسه ملی و اقتصادی است که فقط هردو در دست مردم است نه کسی که رای می اورد که چون او را مردم انتخاب میکنند .
۲۲ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۶

سید گمنام می گوید:

رهبری عزیز: ببینید دشمن چه کسی را هدف گرفته و چه کسی برای او خطر آفرین است، همان شخص بهترین خادم ملت است.91/12/24
...
اوباما: جلیلی برای منافع ما در دنیا خطر آفرین است.
نتانیاهو: اگر رئیس جمهور آینده ایران جلیلی بشود مقاومت تقویت و سلطه ی ما بر منطقه به اتمام می رسد.
سازمان منافقین: جبهه اصلاحات تمام توان خود را بکار گیرد تا جلیلی روی کار نیاید.
۲۳ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۱۹

رفیق می گوید:


به اصلح رای بدهیم
حتی اگر فقط 72 رای داشته باشد ....

وقتی در جلسه بسیج جامعه پزشکی و در اردوگاه سپاه ! هندوانه سر بسته بخوانندش !!!
وقتی بی بصیرتان
از صحبت های حضرت ماه و از همان معیارها به اصلح و مدیر بودن آقای شهردار برسند ...!!
وقتی " میزان رای آوری یک کاندیدا" معیار انتخاب باشد ....

بازهم به او رای می دهم ....! هرچند دیشب کاملا نا امید شده باشم ...!!!
۲۳ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۴۸

وتر می گوید:

سلام
خیلی خوب بود
فقط یه چیز ی
یه وقت با تعریفای زیادموون طرف رو خراب نکنیم
میدونید گاهی فکر میکنم طرفداری زیاده ما از احمدی ن‍ژاد دچار غرورش کرد و خراب شد...
۲۴ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۰۹

شیخ جمال می گوید:

هیئت الریا؟؟؟!!!
چقدر بد از صالح حمایت میکنی.
۲۴ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۱۰

حسین پور می گوید:

رهبر انقلاب اسلامی : امروز بنده اصرارم بر حضور حدأکثری در انتخابات بخاطر این است که حضور قدرتمند ملت ایران باعث می شود که دشمن مأیوس شود و فشار را کم کند و راه دیگری را دنبال کند...
یا حـــــــــــق
۲۴ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۸

مخلص می گوید:

خدا قوت
۲۴ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۴

عتید ... می گوید:

هیچ انتخاباتی را یاد ندارم که اینقدر واضح و آشکار، اصلح از سیاهه ها تمییز داده بشه!!!

همین بس که آقا سعید ما خودش رو رنگ نکرد!
مث خیلیا که رنگ سبزشون رو اونقدر رنگ مالی کردن تا شد بنفش!!!
یاد این پستتون افتادم:

http://delabad.ir/1391/11/13/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA

حقیقتآ آفتاب پرستن... گاهی با رنگ سبز و گاه بنفش!...
۲۴ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۳۱

رضوان می گوید:

سلام سید .بااینکه دلنوشته هایت خرابی دلم را آباد می کند اما این مطلبت بوی همیشگی کاهگل های آب خورده آبادی دلت را نمی داد.احساس می کنم زیاد احساس خرج کرده ای، بوی ریای هیئت ش را خدا می داند وبس ،خالی های قالی را هم همینطور، حسن بی مثال سعید جلیل را می گفتی کفایت می کرد تا گره های قالی خالی بافته شده را .ترسم از این است تقوا وانصاف همیشگیت را خرج کنی.توشه ها را برای منزل دیگر هم حفظ کن هنوز این قافله را راه بسیار،هرکه با ما نیست نه حتما با امریکاست !سید تو که کبوتر حرم کریمه ای کمی کرامت چاشنی دلت می کردی. این دل که نوشتی درد داشت اما ای کاش فریاد نمی داشت خیبری سوز دارد نه دود .
سید حرم رفتی فراموشمان نکن خودت را هم فراموش نکن دلت آباد غمت بر باد
۲۴ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۶

عتید ... می گوید:

آدم از خیلیا ک ادعای فرهنگ میکنن توقع نداره!

http://www.links.iranvij.ir/2013/06/post_2805.php

آقای کاکایی شما هم؟!
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۲۵

آزاده می گوید:

متاسفانه دل رهبرم دوباره خون شد چون که روحانی برنده این انتخابات شد.
خدایا چگونه بنالم از دست این مردم بی بصیرت به درگاهت.
متنتان فوق العاده بود.
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۳۰

آزاده می گوید:

سلام با اجازیتون این مطلبتون رو با درج آدرس وبتون تو وبلاگم میگذارم اگر دوست نداشتید پیغام بدید پاک کنم.یا علی
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۸

دختر تالش می گوید:

سلام
بسیار زیبا نوشتید مثل همیشه
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۳

نسیم می گوید:

سلام
واقعا فرده منحصر به فرد و دوست داشتنیه
خدا کنه بتونه رییس جمهور بشه.............
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۰۱

حسام می گوید:


مردم زمان حسین هم به مزاجشان خوش آمد و حسین خارج از دین را تکه تکه کردند...

پس مزاج ولایت چه شد؟

مردمی که با موج ها فکر میکنند و رای میدهند مردم زمان حضرت زهرایند ...

درضمن یکی از مهرهای خود را خانه نشبین کردید...

حالا آنفرمانده ی جنگ به تکلیفش ادا کرد ... از شهرداری میرود و دوره های بعد میشود رضایی و رای نمی آورد...

آقای پناهیان ؛ در جمع ما گفتی قالیباف بهترین گزینه است و با جلیلی پای صندوق رفتی...محافظه کار و سیاسی باز حرفه ای هستید...

شکست بر اسلامتان مبارک مردم قیل و قال آباد... مردم جوها و رنگ ها...


۲۵ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۰۱

حسام می گوید:


تبریک به امت حزب الله...

مشت محکمی بر دهان اسلام زدید ...

خداقوت پایداری ها...

جشن پیروزی شکاندن رای حزب الله بر شما مبارک...

بی بی سی فارسی و وی او ای دیشب به شما تبریک گفت....

به شعور و درک شماافتخار کرد...

همه ی تبریک ها مبارکتان...

در ضمن از خدا میترسم که باز هم 8 سال باید با اسلام خودم مبارزه کنم...

8 سال دین را به عقب راندید و هنوز هم بر حرفتان هستید...

خوارج کم از شما نداشتن افراطی ها...

حالا باید آقا را دعا کنیم که به ایشان فشار کمتری وارد کنند...

احمق تر از شما بزرگانتان و کاندیدایتان...

آقای جلیلی، آقای ولایتی مگر رهبر 4شنبه صبح نفرمود که رئیس جمهور باید با قاطعیت رئیس جمهور شود...

خوب حرف آقا را شکاندید و رای ها را شکاندید...

میدانستید رای ندارید و بر غرورتان پافشاری کردید...

هنوز زمان خاتمی یادم نرفته که دختران با ناف بیرون در پیست اسکی نزدیک خانیمان با زیدهایشان ور میرفتند...

دوران تدبیر و آزادی بر شما پایداری ها مبارک...

خواهشا دیگر دم از ولایت نزنید و بر مصباح راهتان که رهبر چند بار به ایشان تذکر داده بود وارد سیاست نشوند تمسک کنید و بگویید به وظیفیمان عمل کردیم...

یعنی شکاندن رای حزب الله و پیروز کردن کارگزار رفسنجانی.


einlam.ir
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۰۹

حسام... می گوید:




مردم زمان حسین هم به مزاجشان خوش آمد و حسین خارج از دین را تکه تکه کردند...

پس مزاج ولایت چه شد؟

مردمی که با موج ها فکر میکنند و رای میدهند مردم زمان حضرت زهرایند ...

درضمن یکی از مهرهای خود را خانه نشبین کردید...

حالا آنفرمانده ی جنگ به تکلیفش ادا کرد ... از شهرداری میرود و دوره های بعد میشود رضایی و رای نمی آورد...

آقای پناهیان ؛ در جمع ما گفتی قالیباف بهترین گزینه است و با جلیلی پای صندوق رفتی...محافظه کار و سیاسی باز حرفه ای هستید...

شکست بر اسلامتان مبارک مردم قیل و قال آباد... مردم جوها و رنگ ها...


پاسخ:
تازه امروز انکار کردند:


حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پیامک منتسب به خود مبنی بر قرائت حدیث کساء در واکنش به احتمال رأی آوری یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

او در این رابطه گفت: بنده هیچ توصیه‌ای درباره رأی آوردن یا نیاوردن هیچ فردی نداشته‌ام و هیچ نظری هم در این باره ندارم. محتوای این پیامک به هیچ عنوان مورد تأیید بنده نیست و انتشار این قبیل مطالب و انتساب آن به هر فردی را صحیح نمی‌دانم.

از صبح امروز پیامکی با این مضمون "فوری؛ حجت‌الاسلام پناهیان: همین حالا حدیث کساء بخوانید." که در ابتدای آن توجیهی برای جلوگیری از رأی آوردن یک کاندیدای این دوره ریاست جمهوری عنوان شده بود در حال رد و بدل شدن است.



گفتنی است طی روزهای اخیر، یک فیلم از حجت الاسلام پناهیان مبنی بر لزوم کناره گیری جلیلی به نفع قالیباف منتشر شده بود او دیروز به همراه جلیلی در شهرری رای خود را به صندوق انداخت و ضمن انتقاد از انتشار فیلم مذکور اعلام کرد رأی من آقای جلیلی است.
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۱۷

خارج ازچارچوب می گوید:

چه بدموقعی دیدم پستت رو سید.وقتی که مردم وطن به کلید فلزی رای دادن! به ترس از شکم گرسنه!
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۱۱

سکوت اباد می گوید:

]چرا هیچی نمی گی ؟
چرا اینقدر سکوتت طولانی شده ؟
تبریک بگو دیگه ....
امروز 26 ام دیگه !
هرچند با بغض ...پهرجند با شانه هایی سنگین ....
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۲

تقوی می گوید:

به مالک بگویید برگردد
به حضرت ولی عصر بگویید ،نیایید
عصر عصر شما نیست ،بعضی مرم تحمل سختی را ندارند
و از عاشورا فقط سینه زنی را بلدند
امان نامه ای را که عباس نگرفت ،بعضی مردم ما گرفتند

قبول کنیم بعضی از ما عاشورایی نیستیم
فقط به حرمت و احترام رهبر عزیزمان نسبت به نتیجه ی انتخابات دم نزدیم
یا علی
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۶

*صباح* می گوید:

احسنت...باش تا صبح دولتت بدمد سردار...
ما چشم امید داریم بر جوانی پاکان...
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۲۶

سلام می گوید:

سلام
ای بابا
مرد ! آخه درسته این همه معطل کنی ؟!
از شب جمعه منتظرت هستیم ... کجایی /
قلمت بیداره ؟
همه نظرشان را گفتند الا تو/
منتظر نگذار
چشم به راهی سخت است ...
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۱۰

عمار علی می گوید:

احسنت
عالی بود
دلمان برایش تنگ میشود خیلی زود
و چقدر دیر شناختیمش خیلی دیر
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۲

آنتی توهم می گوید:

آفرین
سکوت،
بهترین گزینه ست در برابر نیش های دوستان
این چند وقته اینقدر که از خودی ها حرص خوردم از دیگران نخوردم...
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۳۲

بانوی آذر می گوید:

و حالا در این شهر غم زده چقدر جای تو خالی است سعید...
و نیاید آن روزی که ما مریدان تو پشت به حرفهای سید علی کرده و آه از نهاد بر آوریم.
وگرنه اگر ما دروغگو و متقلب سال 88 بودیم پس چرا اکنون همه چیز بر وفق مراد است؟؟
حال نوبت ماست و این سکوت و درد پنهانی ما بزرگترین فریاد است
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۴

مهدیه جاهد می گوید:

اصلن موافق نبودم جلیلی بشود رییس جمهور نه بخاطر تخریب ها که به نظرم اقای جلیلی حیف می شد و تمام توانایی هایش بخاطر خراب کاری های قبل پایمال می شد
همان به که آقای جلیلی رییس جمهور نشد وگرنه می شد اش نخورده و دهن سوخته
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۴۵

زهرا می گوید:

سلام پستی زدم با عنوان در احد چه گذشت تشریف بیارین
۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۵

رفیق می گوید:

چرا این جا به روز نمی شود ؟!
۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۸

و خدا خندید... می گوید:

****دوستی با شهدا***
همه میدونیم شهدا زنده اند و ناظر احوال ما .
حالا تصور کنیم با یکی از شهدا بتونیم رابطه دوستی - عاطفی برقرار کنیم....
فکر میکنین چه اتفاقی میفته !؟

از همین الان برای خودتون یه دوست شهید انتخاب کنید...
۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۳۶

گرا می گوید:

افق تازه ای پیش روی ما قرار داشت
مردم ظلم کردند...
۳۰ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۵۵

فریاد باید زد می گوید:

اری مردم ظلم کردند اما واقعیت این است که همیشه اقلیت بهترین ها هستند و برای ان اکثریتی که رای دادند افق روشن بی معنی است انها فقط ظاهر دنیا را می بینند ومثل یک نوزاد که به رحتی با یک شیشه ی شیر ارام می شود ، ارام می شوند برای همین این طور انتخاب کردند ، کشورشان را به هیچی فروختند .
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۳:۳۸

ناموس خدا می گوید:

انتخابات بی رنگی بود...
و همین خوب است.
۱۶ تیر ۹۲ ، ۰۵:۳۸

بانو می گوید:

سلام
اگه ممکنه لطف کنید و بعد خوندن آخرین مطلبم، نظرتونو بفرمایید؛ممنون.
۱۹ تیر ۹۲ ، ۱۲:۲۱

i@ می گوید:

سلام
وبلاگ زیبا وپرمحتوایی دارید
مخصوصا مطالبتون...
احسنت..عالی بود!ما هیچ وقت ناامید نمی شیم!
اجرکم عندالله
باتبادل لینک موافقید؟؟؟لطفا اطلاع بدید
التماس دعای شهاددت
یازهرا
۲۰ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۶

روحانی می گوید:

فکر کنم در مدح امامان هم اینقدر اغراق شایسته نیست آقایون ملاک رییس جمهور پای مصنوعی نیست ریش نیست تدبیر است

پاسخ دل‌باخته :


اتفاقا شما اشتباه فکر می کنید، چرا که خداوند در حدیثی قدسی به پیامبر می فرمایند: «یـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما»

نیکوست مراجعه کنید به فرهنگ لغت و معنای بیان واقعیت و تفاوت آن با اغراق را جویا شوید.

ما نگفتیم که ملاک پای مصنوعی یا ریش است، این را شما می گویید، اما حتی اگر گفته باشیم، ایرادی ندارد، همه آزادند به هر کس که دلشان می خواهد رأی بدهند، همان طور که شما آزادید بطور مثال ملاک رأی دادنتان «کلید» باشد!

جالب است که یک بار به اسم «روحانی» کامنت می گذارید، یکبار به اسم «آزاد»!
۲۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۳۴

خوشی ها می گوید:

سلام
وقتم کم بود
فقط سر زدم و رفتم
یاد ما باش

پاسخ دل‌باخته :


سلام سید روح الله دلم..

قدم رنجه کردی و آمدی

سلام مرا به دماوند برسان.

مگر می شود یادت در دل نباشد..

۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۵:۵۵

حامد می گوید:

سلام
خداقوت
۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۴۷

غریب می گوید:

اگر منظورتان از هییت الریا خدای نکرده هییت الرضاست که متاسفم برایتان
یا معنای هییت را نمیدانید یا معنای ریا را...
انشالله که منظورتان این نبوده!
۳۱ تیر ۹۲ ، ۰۵:۴۴

صبا می گوید:

سلام به همه
واقعا دکتر خیلی ماهه و به نظرم نمیشهبه هیچ عنوان ازش بابت همه زحمت هاش تشکر کرد...
ولی دکتر بدون ما دوستت داریم و همه جوره حامیت هستیم و خواهیم بود...
LIKE DOCTOR JALILI
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۱۳

منتظر می گوید:

شعار ما این بود و این خواهد بود:

رای ما و انتخاب ما آقای جلیلی است اگرچه فقط 72 رای بیاورد.....
یاحسین
۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۸:۱۹

ناشناس می گوید:

من در حدود یک ماه یا یک ماه ونیم بعد از انتخابات این مطلب را خواندم با این که پانزده سال داشتم و نمی توانستم رای بدهم ولی واقعا در عذاب بودم و این مطلب به من ارامش خاصی داد هر چند که مرا به گریه وا داشت و همچنین بقیه مطالب خوبتان از شما سئوالی داشتم ایا واقعا اقای جلیلی شیمیایی است یا فقط شایعه ای به گوش شما رسیده و در ضمن خواهش میکنم مطالبتان را به روز کنید

پاسخ دل‌باخته :


نظر لطف شماست.
تا جائی که من می دانم ایشان از ناحیه یک پا جانباز هستند و از اینکه آیا شیمیایی هستند یا خیر اطلاعی ندارم.
اما منظور از عوامل شیمیایی که در متن ذکر شد، همان بمب های اتهام و افترایی بود که بر سر ایشان در این چند ماه قبل و بعد از انتخابات ریخته شد.
۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۳:۴۹

ناشناس می گوید:

چرا جوابمو نمیدی واققا دکتر جلیلی جانباز شیمیایی

پاسخ دل‌باخته :


عرض کردم که، نخیر شیمیایی نیستند.
۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۵:۰۹

ناشناس می گوید:

مرسی دفعه ی قبل جوابت نیومد ضمنا جون هرکی دوست داری این جا رو بروز کن درباره دیدار های ظریف و پنج بعلاوه یک و تماس تلفنی روحانی و اوباما هم یه چیزی بنویس والبته دکتر جلیلی رو از قلم ننداز
۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۶:۲۳

علی می گوید:

جلیلی به درد ریاستجمهوری نمیخورد. چون مهر ریا بر پیشانی داشت.

پاسخ دل‌باخته :


 و شاید هم شما به درد اظهار نظر سیاسی نمی خورید، چون جوهر بی انصافی و تهمت در قلمتان جاری ست.
۲۰ آبان ۹۴ ، ۰۸:۱۳

saeid می گوید:

خداروشکر که رای نیاورد .

پاسخ دل‌باخته :


حتی یغیروا ما بانفسهم

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی