دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


شاهرخ، حُر انقلاب اسلامی


| ارسال در «دل‌کتاب» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۸:۲۰ روز چهارشنبه ۲۸ فروردين ۹۲ |


شاهرخ ضرغام؛ پسر بچه ای که سند خانه شان بابت لات بازی های او، روی طاقچه خانه شان آماده بود تا هر هفته سر موضوعی برای آزادی اش گرو بماند در کلانتری. کسی که با رفتارش مادر پیر و مومن اش را مجاب کرده بود تا نفرینش کند، اما مادرش برای او دعای عاقبت بخیری و سربازی امام زمان کرد. دعایی که آن روزها اطرافیان و فامیل را به خنده وا می داشت. مشروب می خورد اما از افتادگان دست گیری می کرد. کاباره می رفت اما گوهر معرفتش به یغما نرفته بود. هر کاره بود اما تا مستمندی می دید، کمکش می کرد. سی روز ماه رمضان را روزه می گرفت، اما جز در ماه رمضان در دیگر ماه ها زیاد اهل نماز نبود. شاهرخ ضرغام، مصداق آدم های با مرام و با معرفتی است که با وجود گوهر پاکی در سینه شان نهفته است، مسیر زندگی را اشتباه می روند، اما خدا به خاطر همان مرام و معرفتی که در وجودشان هست، دستگیرشان می شود و راه هدایت را پیش پایشان باز می کند.

 

شاهرخ ضرغام از بس پرونده اش سیاه بود، با وجود اینکه قبل از بهمن پنجاه و هفت انقلابی شده بود، حکم اعدامش را بعد از انقلاب دادستانی تأیید کرده بود. اما بعد اثبات توبه و پشیمانی اش قبل از انقلاب، حکم اعدامش لغو شد. حال چه کسی باور می کرد او با این پرونده سیاه و سنگین، روزی معاونت یا فرماندهی عملیات های مختلف در جبهه های غرب و مبارزه با منافقین در کردستان و گیلان و گلستان و جنگ تحمیلی در منطقه آبادان را بر عهده بگیرد. کسی که روزی محافظ کاباره ها بود، نور چهره امام آن چنان او را شیفته و دلباخته خود کرد که روزی محافظ امام شد. چه کسی فکرش را می کرد، کسی که از صبح تا شام کارش الواتی بود، سرانجام یک روز وزنه ای شود در عملیات ها و مهره کلیدی باشد در جبهه های جنگ حق علیه باطل. کسی که لات های تهران پیش او لنگ می انداختند و از او حساب می بردند؛ نور ایمان امام و استواری و استقامتش او را مبهوت خود کرد و جرقه یک تحول روحی و معنوی عمیق را در دل او ایجاد کرد. و هر چه زمان بیشتر می گذشت شاهرخ بیشتر شیفته امام می شد. آنقدر عاشق و دلداده امام شد که روی سینه اش خالکوبی کرده بود: «فدایت شوم خمینی» و چقدر زیبا فدا شد.

 

شاهرخی که هر شب در خیابان های تهران مستانه قدم می زد و عربده می کشید از سر بد مستی، سرانجام کار روی یکی از خاکریزها با نعره ای حیدری از زمین پر کشید. شاهرخ ضرغام حکایت مردی ست که همچون حُر وقتی به حسین اقتدا کرد، عراقی ها –درست مثل کوفی ها- برای سرش جایزه تعیین کردند و وقتی هم که شاهرخ بر زمین افتاد، همچون ارباب بی کفنش، سرش را جدا کردند برای دریافت جایزه. آری به راستی شاهرخ نمونه خوبی برای شناساندن احرار انقلاب اسلامی ست. و چه خوب دعای مادر در حق شاهرخ مستجاب شد. و شاهرخ عاقبت بخیر شد. آنها که در راه خدا به فرمان امام خمینی جهاد کردند هدف اصلی شان شهادت نبود. همه می دانستند که شهادت مزد جهاد خالصانه در راه خداست. رزمنده ها به نیت شهادت به سوی جبهه ها نرفتند. آنها به نیت دفاع از کیان نظام و پاسداری از انقلاب و مرزهای کشور و برای حفظ جان و مال و ناموس مردم به جبهه ها رفتند و وقتی لیاقت پیدا می کردند، حسین آنها را به قبیله عاشورایی خود فرا می خواند.

 

کتاب شاهرخ، حُر انقلاب اسلامی روایت زندگی سعادتمندانه شیرمردی ست که روزی گنده لات شرق تهران و محله پیروزی بود و ندای انقلاب امام، او را از گذشته ننگین خود پشیمان کرد و از سکونت در خانه جهالت بیرون آورد و به دریای لبریز معرفت و سعادت سوق داد. هیچ نیازی به خواندن و دانستن عنوان کتاب نیست که حکایت زندگی شاهرخ ضرغام ناخودآگاه ذهن آدمی را می برد سوی تواب کربلا، حر ابن یزید ریاحی. و چقدر بجا و به موقع بود این توبه. کسانی که به حر اقتدا کردند، سر بزنگاه سوار اسب سفید خوشبختی شدند و بی امان به سوی بهشت تاختند.

 

شما دل آبادی های عزیز می توانید نظرات، برداشت ها یا نقدهای خود را نسبت به کتاب مذکور، جهت آشنایی بیشتر دیگر کاربران سایت با آن کتاب، در بخش ارسال نظرات ثبت کنید.

نظرات تأیید شده: (۹)                                   واکنش‌ها : موافقین ۱ مخالفین ۰

جنگ

حر انقلاب اسلامی

دفاع مقدس

شاهرخ ضرغام

شهادت

شهید

نظرات  (۹)

۲۹ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۱۵

محمد می گوید:

کتاب بسیار جالبیه....خوندنشو به همه توصیه میکنم

پاسخ دل‌باخته :


آری اینچنین است ای برادر
۳۰ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۴۲

گمنامه! می گوید:

http://meshkat.blog.ir/page/talangor
سلام
این صفحه یک سری کلیپ صوتی داره
شش تای اولش شبیه همین کتابیه که معرفی کردید
البته به غیر از دومیه که اسمش اقا ماشاالله استحتما گوش کنید
اگر هم تکراری بود که قند مکرره جناب
شب جمعه نصیبم شد خیلی با دلم بازی کرد این صوتها دلم نیومد معرفی نکنم
یا علی مدد

پاسخ دل‌باخته :


سلام
سپاسگزارم از پیشنهاد شما
بسیار استفاده کردیم
یا زهرا
۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۲۳

مهتابی می گوید:

منم کتابشو خوندم.قشنگه ...پیشنهاد میکنم یخونید

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله که سرمشق بگیریم از این جوانمرد
۰۵ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۰۹

فاطمه ... می گوید:

کتاب " عارفانه " ی شهید احمدآقای نیری از همین موسسه ی شهید هادی را هم اگر هنوز نخواندید شدیدا پیشنهاد می کنم و بعد هم معرفی اش .

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از پیشنهادتان
در صورت دسترسی حتما دریغ نخواهیم کرد.
۲۹ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۹

محسن می گوید:

سلام
کتاب را خوانده ام. واقعا سرگذشت جالب دارد
توصیه می کنم همه این کتاب را بخوانند و صد البته به اطرافیان و کسانی که مشابه شهید ضرغام هستند هدیه بدهند.

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
آری همینطور است.
پیشنهاد خوبی بود.
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۴۷

گمنام می گوید:

سلام به این شهید بزرگ مرحبا به غیرتش افرین به این حر زمان

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله که حریت در جامعه مان روزافزون باشد...
۱۱ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۲

شهنازی می گوید:

سلام
داستان جالبی بود

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
سپاس از لطف شما
داستان نبود حقیقت بود.
۰۷ دی ۹۳ ، ۲۳:۴۳

زهرا می گوید:

من یه خوابگاهیم هم اتاقیام این کتابوپیشنهاددادن بخونم وخوندم منم به شمامخاطبین پیشنهادمی کنم بخونین.

پاسخ دل‌باخته :


خدا ان شاءلله توفیق کتابخوانی تان را روزافزون کند.
سپاس از حضور و نظرتان
۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۲:۱۴

مهدی می گوید:

سلام.متن کامل کتاب رامی تونید در سایت بذارید؟ممنون میشم اگه بذارید.التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سلام و سپاس از حضور شما
به دلیل حق چاپ این کتاب، امکان این امر وجود ندارد.
همانطور که در کامنت های بالا در پاسخ به مخاطبان اشاره کردم، شما می توانید حتی بصورت خرید اینترنتی کتاب مورد نظر را سفارش دهید تا برایتان ارسال شود.

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی