دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


وقتی مخالفان سرطان می گیرند!


| ارسال در «دل‌نویس» توسط ، در ساعت ۱۶:۴۹ روز جمعه ۲۵ اسفند ۹۱ |


 

به گزارش سرویس خبر پایگاه دل آباد،  به نقل از مجمع ادوار؛ بیوتروریسم که مخفف ،بیولوژیک تروریسم می باشد نوعی عملکرد تروریستی با ابزارهای بیولوژیکی بوده که هدف آن ایجاد ترس وحشت و همچنین حذف انسانی با بهر گیری از  علم زیست شناختی با عوامل بیولوژیکی مانند سموم که حاوی باکتریها ، ویروسها ، انگل ها با روشهای انتقال گوناگون چه از گیاهان ،حشرات و حیوانات زنده تا  مواد کنسرو شده ، اسباب بازی ، پاکت سیگار، هدایا پستی و حتی داروها می باشد.

 

معمولا عوامل مورد استفاده در بیوتروریسم در طبیعت یافت می شوند که البته برای استفاده از آنها ،گاهی لازم است تا میزان بیماری زائی آنها افزایش یابد، می توان گفت : که  در عملیات بیولوژیکی نیاز به تولید مقادیر زیاد از فرآورده ملوکولی نیست بلکه باید بیشتر به تولید ملوکول سازگار با بستر انتقال پرداخت شود. در حال حاضر 17 کشور جهان قابلیت تولید چنین موادی را دارند. 

تولید  مواد بیولوژیک  به نسبت  ارزان تر از بمب اتم و همچنین آسان تر ازاعزام تیم ترور برای  ترور یک شخصیت می باشد. و حالا به این نوع روش تروریستی از حالت حذف شخصیت های سیاسی می پردازیم:

نمونه ایی از شخصیت های مطرح قربانی بیوتروریسم

  • فرناندو لوگو رئیس‌جمهور پاراگوئه

بیماری فرناندو لوگو سال 2011 میلادی تشخیص داده و مشخص شد که او یک غده سرطانی خوش خیم دارد. فرناندو لوگو سرطان غدد لنفاوی گرفته است.

  • کریستیانا فرناندز رئیس‌جمهور آرژانتین

کریستینا فرناندز رئیس‌جمهور آرژانتین درست بعد از اینکه برای دوره دوم ریاست جمهوری‌اش قسم خورد، فهمیدند که سرطان تیروئید دارد

  • دیلما روسف رئیس‌جمهور فعلی لولا داسیلوا رئیس‌جمهور پیشین برزیل

داسیلوا در عرصه سیاست و اقتصاد با آمریکایی‌ها رقابت داشت،همچنین در زمینه ورزش هم بخوبی قدرت نمایی کرده بود. به دست آوردن میزبانی رقابت‌های المپیک 2016 کلی دل مردم آمریکای جنوبی را شاد کرد. برای همین از وقتی که گفتند داسیلوا سرطان حنجره دارد، همه دست به دعا برداشتند.دیلما روسف رئیس‌جمهور فعلی برزیل از اعضای حزب داسیلوا و ادامه دهنده راه و سیاست‌های وی است، سال گذشته موفق شد در انتخابات ریاست جمهوری برزیل به پیروزی برسد. روسف درست زمانی که داشت برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شد، فهمیدند که سرطان حنجره گرفته است.

  • هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا

هوگو چاوز، مرد 58 ساله‌ای که بزرگترین تحولات ونزوئلا را رقم زد بر اثر سرطان در ۵ مارس ۲۰۱۳ درگذشت. چاوز به عنوان رهبر «انقلاب بولیواری» شناخته می‌شود و به خاطر سیاست‌های سوسیال دموکراتیک، ضدیتش با جهانی‌سازی نئولیبرالی و سیاست خارجی ایالات متحده، و حمایت از مواضع ایران و فلسطین مشهور بود.

  • اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه

اردوغان عادت داشت در هر منازعه سیاسی داخلی یا خارجی شرکت کند و با جنجال ترکیه را کشور مهمی نشان دهد. اما مدتی بود نه در نشست‌های دولتی و نه جلوی دوربین خبرنگارها حضور داشت و  با حضور کوچک فقط لبخند می‌زد. در تمام مدت آقا نخست وزیر  مشغول پیگیری درمان بیماری سرطان بوده است. البته دولت ترکیه خیلی سعی داشت که بیماری اردوغان رسانه‌ای نشود. با این وجود پرونده پزشکی نخست وزیر به دست یک دانشجوی فعال سیاسی ترکیه رسید و در اختیار خبرنگارها قرار گرفت. اردوغان در گفت‌وگو با شبکه دی ترکیه اعتراف کرد که 25 سانتی‌متر از روده بزرگش را برداشته اند اما زیر بار این نرفت که باید به خاطر بیماری کنار بکشد.

  • اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی

اوو مورالس هم یک غده در بینی دارد. یک غده بدخیم که انجام عمل جراحی روی آن بسیار خطرناک است و باید با دارو رشد آن را متوقف کرد!

  • فیدل کاسترو  رئیس جمهور کوبا

۶۳۸ بار اقدام به قتل رئیس‌جمهور کوبا شده است. سیگار انفجاری، جاسازی عوامل بیولوژیکی در لباس غواصی کاسترو، قرص‌های مرگ‌آور، تزریق باکتری‌های سمی در قهوه، انفجار تریبون سخنرانی، تک تیراندازها، زنانِ فریبنده مسلح به سم‌های کشنده و صدف‌های انفجاری در زیر آب از جمله روش‌هایی بودند که برای ترور کاسترو به کار رفت تا اینکه سرطان گرفتن این رئیس جمهور اعلام شد

  • یاسرعرفات رهبر جنبش آزادی بخش فلسطین

یاسر عرفات بر اثر وجود ماده سمی پلوتونیوم که ‘ ثالیوم’ نام دارداز طریق انتقال به لباس هایش در محل اقامتش در رام الله فلسطین اشغالی ترور شد. وی برای درمان به فرانسه منتقل شد  ودر بیمارستان نظامی  بستری شد ولی اقدامات پزشکی فرانسویان مؤثر واقع نشد.

 اسرائیل در سال 2012 اعتراف به ترور یاسر عرفات نمود.

  • جمال عبد الناصر

جمال عبد الناصر در ۲۸ سپتامبر ۱۹۷۰ بر اثر سکته قلبی با مواد شیمیایی درگذشت. عبدالناصر رئیس‌جمهور مصر از ۱۹۵۶تا زمان مرگش بود.

  • ودیع حداد

ودیع حداد  یکی از رهبران جنبش مردمی برای آزادی فلسطین با مرگی آهسته و عذاب‌ آور در بیمارستان کوچک و محقردر آلمان شرقی از دنیا رفت. ودیع حداد  پزشکی فلسطینی بود به دلیل یک بیماری ناشناخته که به دستگاه ایمنی بدن وی حمله کرده بود، در 30 مارس 1978 جان باخت.

  • محمود المبحوح

محمود المبحوح، از رهبران حماس هم از قربانیان اعمال جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است. حدود دو سال پیش روزنامه ‘ساندی تایمز’ چاپ انگلیس فاش کرد: صهیونست‌ها محمود المبحوح را در هتلی در دبی با خوراندن سمی که باعث حمله قلبی می‌شود، ترور کردند. ساندی تایمز می‌نویسد: 9 روز پس از مرگ این رهبر حماس نمونه‌ای از خون وی برای آزمایش به پاریس پایتخت فرانسه فرستاده شد که آزمایشگاه آثار سم در خون او مشاهده کرد.

به گفته کارشناسان حذف مهره‌های مخالف از این طریق به دلیل آن که مرگی تدریجی و آرام را درپی دارد، می‌تواند شبهات متوجه نظام موجود را درمورد مرگ افراد برطرف و این انحراف را در افکار عمومی ایجاد کند که فرد مورد نظر در اثر یک بیماری مهلک مانند سرطان از پای درآمده است.

مشابه موارد گفته شده در این گزارش و اعمال رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر در کشورهای مختلفی چون عراق و اوکراین نیز دیده شده است. ‘سید عبدالعزیز حکیم’، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در جریان سفر خود به اردن در اواسط 2007 در ضیافت شاه اردن، براثر نوشیدن قهوه‌ای که به ماده سمی ‘تالیوم’ آغشته بود، به سرطان خطرناک ریه و مثانه مبتلا و پس از چندی فوت کرد.

این نوع تروریسم را می توان در سطح پائین تر هم دید .می توان به سال 1978  که یک ناراضی بلغاری ساکن لندن در حالی که در ایستگاه اتوبوس منتظر بود با شی نوک تیزی مورد حمله قرار می گیرد اشاره کرد . در این حمله یک سوزن که به آمپول کوچکی محتوی عامل ریسین متصل بود به عضله ساق پای او فرو رفت و عامل ریسین به او تزریق شد و شخص مذکور چند روز بعد جان سپرد . در مطالعاتی که روی نمونه اتوپسی او انجام شد ، معلوم گردید که فرد مذکور به ربسین آلوده شده بود . بعدها مشخص شد که پلیس مخفی بلغارستان در این ترور دخالت داشته و فناوری ان نیز مربوط به اتحاد جماهیر شوروی ( سابق) بوده است.

 

نمونه هائی از استفاده بیوتروریسم در طول تاریخ

 

1- مردم آتن در 600 سال قبل از میلاد منبع   آب شهر kirrha را با سم مشتق شده از گیاه  خربق (hellbore) از خانواده آلاله آلوده  کردند.

2- یونانی ها در   300  سال قبل از میلاد  چاه های آب دشمن را با لاشه حیوانات تلف  شده از بیماری انباشتند .

3- در قرن 14 میلادی تاتارها پس از محاصره شهر kaffa در اوکراین از سلاح بیولوژیک استفاده کردند. آنها جنازه سربازان تلف شده از طاعون را با منجنیق به داخل شهر پرتاب کرده و باعث ابتلا تعداد زیادی از ساکنین و قتل عده کثیری از آنها شدند.

4- بین سالهای 1754 و 1769 فرمانده نیروهای انگلیسی در آمریکای شمالی از سلاح بیولوژیک برای ازبین بردن و کاهش جمعیت در دره رود  ohio استفاده کرد . وی از حیله اسب تروا تقلید نموده و با اهدای پتو“ ملافه“دستمال و پارچه های بیماران آبله ای به سرخپوستان عده زیادی از آنان را به کام بیماری و مرگ کشاند .

5- بین سالهای 1932 و 1945 ژاپنی ها با استفاده از زندانیان در واحد 731 ارتش  سلاح های بیولوژیک را مورد آزمایش قرار داادند . حداقل 10000 زندانی در نتیجه این   آزمایش ها جان سپردند .

6- آزمایشگاه های ژاپن کک های تغذیه شده از خون رات های آلوده به طاعون را پرورش دادند و هواپیماهای ژاپنی در هر مرحله 15 میلیون کک را بر روی 11 شهر چین اسپری نموده و اپیدمی طاعون بوقوع پیوست که بین سالهای 1937 و 1947 با بیش از 2000 حمله مرگ94000 نفر بوقوع پیوست

7- در سال 1941 ارتش ژاپن به درد مشابهی با 10000 مورد ابتلا و 1700 مورد   مرگ در نتیجه سلاح بیولوژیک وبای تولید   شده خود ژاپنی ها دچار شد .

8- در سال 1945 ارتش آلمان مخازن آب شمال غربی بوهمیا را به فاضلاب آلوده نمود . همچنین ارتش آلمان از زندانیان جنگی در   بررسی های تجربی جهت واکسن و دارو به حد   وسیعی استفاده کردند .

9- در سال 1942 ایالات متحده امریکا تولید   سلاح های بیولوژیک در سطح وسیع را  آغاز کرد . بیش از 5000 بمب با عوامل   باکتریائی منجمله بروسلا سوئیس ”توکسین    ها ” ویروس ها و قارچ ها پر شدند .

10- در اواخر دهه 1960 ارتش آمریکا  باکتری های بروسلا ” باسیلوس آنتراسیس  و  . . . را به مقادیر زیاد تولید و ذخیره نمود .

11- در سال 1993 گمرک کانادا فردی از   آمریکا را با سلاح گرم و توکسین ریسین برای کشتن 30 میلیون نفر دستگیر کرد . مورد مشابهی از فردی نژاد پرست با توکسین بوتولین و ریسین در 1995 بدست آمد .

12- در سال 1997 اعلام شد که بعد از 30  سال تروریسم رسمی امروزه با بیو تروریسم   روبرو هستیم .

13- در سال 1979 در شوروی سابق اپیدمی سیاه زخم با ابتلا 77 نفر و مرگ 66 نفر و تعداد زیادی از حیوانات اتفاق افتاد. در آن زمان علت اپیدمی مصرف گوشت آلوده ذکر شد اما در سال 1992 مشخص شد که اشکال در فیلتر های هوای مرکز تولید سلاح های بیولوژیک ارتش به پخش شدن اسپورهای باسیلوس آنتراسیس منجر شده است .

 

قانون منع استفاده

 

در سال 1972 آمریکا ، انگلستان و اتحاد جماهیر شوروی کنوانسیونی را امضا کردند که این کنوانسیون بعدها به کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیک مشهور  شد . این قرداد هرگونه تحقیقات ، تولید و ذخیره سازی سلاح های میکروبی و زیستی ممنوع اعلام کرد در حال حاضر  114کشور جهان به این کنوانسیون پیوستند.

 

سخن آخر

 

ترور بیولوژیکی یا همان بیو تروریسم نوعی روش برای حذف کردن مخالفان در نقاط مختلف جهان دارای سابقه‌ای دیرینه می باشد ،نمی توان به صورت کامل گفت که این شیوه تماما اسرائیلی  هست ولی با کمی دقت می توان متوجه شد که بیشتر  ترور شدگان سران مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند ؟

نویسنده و تحلیلگر سیاسی : رسول شمس

نظرات تأیید شده: (۰)                                   واکنش‌ها : موافقین ۰ مخالفین ۰

سرطان

ترور

تروریسم

آمریکای لاتین

ایالات متحده آمریکا

مرگ هوگو چاوز

تحلیل

خبر

نظرات  (۰)

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی