دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


معرفی آثار روز دوم اکران سینما فلسطین


| ارسال در توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۴:۱۸ روز جمعه ۱۲ دی ۹۳ |


به گزارش دل آباد؛ اکران آثار پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار از یازدهم دی الی 18 دی به مدت هشت روز در سینما فلسطین آغاز می شود، به همین مناسبت دل آباد اقدام به معرفی روزانه برخی از آثار برنامه اکران سینما فلسطین می نماید.

 

بسته معرفی برخی از آثار روز دوم اکران سینما فلسطین به شرح زیر است:

 

مستند کرار (ساعت 18، سالن دو )

مستند «کرار» در رابطه با زندگی شهید مدافع حرم حزب الله لبنانی به نام مهدی یاغی است که سرانجام در درگیری با تروریست های تکفیری به شهادت می رسد. بخش های مختلف این مستند با قطعات تصویری از حضور و پیشروی شهید در مناطق عملیاتی، وصیت ویدئویی شهید، مراسم تشییع و خاکسپاری شهید یاغی و همچنین سخنان دبیرکل حزب الله لبنام، سید حسن نصرالله همراه است.

کرار در اصل نام مستعار نظامی شهید مهدی یاغی بوده که به عنوان نام این مستند انتخاب شده است. مستند کرار ساخته محسن اردستانی به تهیه کنندگی نصر تی وی می باشد. در این مستند 26 دقیقه ای، پدر و مادر کرار و همچنین دوستان همرزمش، از چهره های اصلی هستند که از زندگی و خاطرات مهدی یاغی و نحوه شهادت او می گویند. 

حقیقتا شاید محال باشد پای حرف های جانسوز پدر و مادر و دوستان این شهید والامقام لبنانی در این مستند بنشینید و بغضتان سربسته در گلو بماند و اشک از چشمتان سرازیر نشود.

 

فیلم داستانی برخورد (ساعت 19:45، سالن یک)

جوانکی که از آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات می‌گریزد، دور چشم مأموران به مغازه پیرمردی که مشغول کاسبی است پناه می‌آورد. اما جوان در عین پناه گرفتن در مغازه پیرمرد مقید و معتقد فیلم، به او بدگمان است. تا آنجا که وقتی مغازه دار نوشابه ای را برای جوان باز می کند، جوان از خوردن نوشابه سر باز می زند. جوان سبز پوش آنقدر دچار هیجان زدگی سیاسی است که متوجه دلسوزی های پدرانه پیرمرد نمی شود. بعد از آنکه خیابان ها قدری آرام می شود، از مغازه بیرون می رود تا با چند قدمی که از مغازه دور می شود مخاطب در سکانس پایانی به یک گوشه از حقیقت فتنه پی برد. 

فیلم برخورد به تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد اثری از محمد نیکدل است که در سال 93 ساخته شده است. نیکدل در رابطه با فیلم کوتاهش می گوید: «تمام اتفاقاتی که در فیلم‌نامه برخورد وجود دارد را خودم به عینه دیدم و لمس کردم». او بسیار هنرمندانه در «برخورد» روایت داستانی بازیچه بودن عده ای جوان را به زیبایی هرچه تمام تر در 12 دقیقه به قاب تصویر کشیده که برخی سودجوی سیاسی، از احساسات و سادگی شان نهایت سوء استفاده را بردند. حقیقتا برخورد ارزش چندین بار دیدن را دارد، اما توصیه می کنیم یکبار دیدن آن در اکران روز دوم جشنواره عمار را به هیچ وجه از دست ندهید.


مستند معبر (ساعت 19:45، سالن دو)

محمد کرم زاده با مستند «معبر» پیاده روی اربعین را از نگاهی کاملا بدیع و متفاوت به تصویر می کشد. مستند 32 دقیقه ای معبر با وجود به تصویر کشیدن دو منطقه، دو خاک مقدس در صحنه هایی مشابه و موقعیت هایی متفاوت اما از یک کربلا می گوید. کربلایی که محدود به مکان نیست و عاشورایش را نمی توان در یک روز محبوس کرد.


مخاطب با دیدن معبر مسافر سال هایی می شود که هنوز پیاده روی اربعین به صورت رسمی یا امروزی جا نیفتاده بود و راه کربلا بسته بود؛ اما مردانی با سربندهای سبز و سرخ گرچه شاید هیچوقت در دنیا پایشان به کربلا نرسید و پیکرهایشان پشت خط مرزی ماند، اما دل هایشان سبکبالانه راهی کربلا شد. این فیلم به سفارش مرکز مستند سوره حوزه هنری با تهیه کنندگی سید کوشا اعتمادی در سال 93 ساخته شده است.

 

فیلم داستانی ولد (ساعت 16، سالن یک)

«ولد» ساخته امیرعباس ربیعی، روایتی کوتاه اما بس عمیق و عاطفی از روزهای بمباران غزه است. داستان درمانگاه کوچکی که هر لحظه چشمه های خون از گوشه گوشه آن می جوشد و با هر بار بمباران، بخشی از سقف بر سر زخمی ها آوار می شود. ولد حقیقت غزه است که در عین صبوری حیات را در معیت ممات نشان می دهد.


بی شک فیلم کوتاه ولد یکی از زیباترین آثار پنجمین دوره جشنواره عمار است. با اینکه فیلم به زبان عربی ساخته شده و هیچگونه زیرنویسی ندارد، اما در طول مدت زمان 6 دقیقه ای فیلم با بازی فوق العاده حسی بازیگرانش، آنچنان تحت تأثیر فیلم قرار می گیرید که بصورت کاملا حسی و ناخواسته خود را با چشمانی اشک آلود در کنار شخصیت های داستان می بینید.


مخاطب کل اتفاقات فیلم را از نگاه یکی از زخمی های درمانگاه می بیند. ولد از آن دسته فیلم هاست که نباید دیدنش در جشنواره امسال را از دست بدهید. تهیه کننده ولد حسین شیرعلی است. این فیلم کوتاه به سفارش باشگاه فیلم سوره ساخته شده است.

 

مستند نورجهان (ساعت 19:45، سالن یک)

نورجهان حکایت صبوری عاشقانه و روایت زندگی ایثارگرانه «نورجهان بازیار» شیرزن ایرانی است که در یکی از روستاهای محروم سبزوار با شوهر قطع نخاع خود روزگار می گذارند و مردانه بار سنگین زندگی را به دوش می کشد. نورجهان، حدود یازده سال است در یک روستای دورافتاده از شوهر قطع نخاعی و فلج کامل خود که بعداً متوجه می‌شوند جانباز نیز هست، نگهداری می‌کند.

 

نورجهان ساخته حسن کی‌قبادی کارگردان سبزواری است. دیگر ساخته های حسین کی قبادی «لبیک در کیلومتر 655»، «زندگی در چند ثانیه» و «زنی در مچ» می باشد. کی قبادی با مدرک کارشناسی مدیریت دولتی علاوه بر حضور در عرصه فیلمسازی، در زمینه فیلمنامه و داستان نیز فعالیت دارد. او اخیرا رمان رمان شاخه های روز او توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

 

مدت زمان این مستند نورجهان 20 دقیقه است. همچنین تهیه کنندگی این مستند توسط مؤسسه نجوای زلال هنر انجام گرفته است.کارگردان در رابطه با قهرمان این مستند می گوید: «نورجهان یک زن بی سواد از روستایی دور افتاده در شهر سبزوار است. کاری که او کرده و عقیده محکمی که او دارد، هم برای مردها و هم برای زنها، نکاتی دارد که از آن خواهیم آموخت».


پویانمایی دارا و ندار (ساعت 19:45، سالن دو )

ثریایی ها امسال با آثاری چون «رو در رو با شیطان 1 و 2»، مستند «کابوس کرکس‌ها» با موضوع پهپاد‌ها، «هفت دقیقه تا تلاویو»، «رود بی پایان»، «کلاه سبزها» ، «دارا و ندار»، «خانه بی چراغ» ، «استعمار دلار»، مستند «شکار روباه»، مستند «به خاطر ابوتراب به نیت مادر آب» با موضوع پیاده روی کربلا دست پر به جشنواره پنج عمار آمد اند. این آثار که پیش از این از طریق برنامه ثریا پخش شده، امسال در بخش مستند و انیمیشن جشنواره حضور دارند. 


پویانمایی دارا و ندار به کارگردانی مجید آسودگان و تهیه کنندگی محسن مقصودی از جمله آثاری ست که در برنامه ثریا تهیه شده است. دارا و ندار بصورت ویدئو گرافی تهیه شده است که بطور خاص به چالش مسئله انرژی هسته می پردازد. کارگردان در دارا و ندار در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه به تبیین ساده تاریخچه شکل‌گیری فناوری هسته ای، پیمان نامه ان پی تی، آژانس انرژی اتمی، پروتکل الحاقی و شورای امنیت با قالبی بسیار خلاقانه و طنزگونه و جذاب پرداخته؛ آنگونه که تنها راننده تاکسی ها و لبوفروش ها می فهمند!

 

 

فیلم کوتاه بچه و مرد (ساعت 14:30، سالن یک)

آخرین ساخته خردمندان که قرار است در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش در آید، فیلمی است داستانی با عنوان «بچه و مرد». این فیلم که با تهیه کنندگی محمد رضا شفاه همراه بوده در مدت زمان کوتاه 2 دقیقه و 30 ثانیه، با خلق یک موقعیت دراماتیک و ساده، مضامین عمیقی همچون محبت پدر و فرزند، عدم بی تفاوتی نسبت به محیط پیرامون و لزوم احترام و ارج نهادن به اقشار ضعیف و خدمتگذار جامعه را به تصویر می کشد. تمام این فیلم در موقعیت یک پارک رخ می دهد، جایی که یک پسربچه مدرسه ای در حالی کتاب درسی اش را مطالعه می کند که یک مرد بی خیال و بی تفاوت، روبرویش نشسته و در حال گوش کردن مسابقه فوتبال از طریق رادیویش، مدام تخمه می شکند و آشغالهای تخمه اش را روی زمین می ریزد. 


محمد رضا خردمندان که به خوبی در آثار خود حرف هایش را در کمترین زمان ممکن می زند، یکبار دیگر در فیلم کوتاه «بچه و مرد» هنرش را به زیبایی هر چه تمام تر به رخ می کشد. از دیگر ساخته های خردمندان می توان به آثاری چون پدر، درنگ، مسافر ، پیشرفتها و حق الناس اشاره کرد. 

 

فیلم داستانی گنجینه (ساعت 18، سالن سه )

گنجینه داستان پسر جوانی است که پشت ویترین یک سمساری چشمش به یک دوربین عکاسی با مارک «olympus» می خورد و همان لحظه خاطرخواه آن دوربین قدیمی می شود. جوان بعد از خریدن دوربین و در دست گرفتن آن با اولین شات، گویی وارد حافظه تصویری دوربین شده، آنچنان که تمام عکس های گرفته شده توسط دوربین در سالیان گذشته از پیش چشمان جوان عبور می کند و همچنین بیننده را به قدر چند لحظه مهمان تصاویری بکر و ناب می کند.


فیلم کوتاه گنجینه اثر حسین ربیعی بصورت کاملا صامت و بدون کلام ساخته شده است. از دیگر فیلم های ربیعی می توان به اثر سایه های حضور اشاره کرد. مدت زمان فیلم دو دقیقه است. گنجینه به تهیه کنندگی سمیرا وجاحتی اثر دیگری ست که میهمان دومین روز اکران جشنواره عمار در سینما فلسطین است.

 

 

انیمیشن مهمان ناخونده (ساعت 19:45، سالن یک)

داستان انیمیشن از آنجا شروع می شود که بزرگترها، بچه‌ها را به پدربزرگ‌شان سپرده‌اند و خودشان بیرون رفته‌اند. پدربزرگ وقتی می‌بیند بین بچه‌ها برای بازی کردن با تبلت دعوا می‌افتد، به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد با هم کشتی بگیرند که در این بین یک مهمان ناخوانده وارد معرکه می‌شود. مهمان ناخوانده داستان اما کسی نیست جز دکتر کپی! 


شخصیت های انیمیشن 6 دقیقه ای «مهمان ناخونده» با لهجه یزدی صداگذاری شده است که باعث می شود بر جذابیت این انیمیشن بفزاید. انیمیشن مهمان ناخونده ساخته عبدالامیر سبیعی است. از دیگر آثار او می توان از «حضرت سلیمان و مورچه»، «انفاق»، «مهمان ناخونده 2»، «شهید مهدوی» نام برد. 
 

این مطلب در فارس، خبرگزاری دانشجو، باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات تأیید شده: (۷)                                   واکنش‌ها : موافقین ۲ مخالفین ۰

جشنواره عمار

دومین بسته معرفی فیلم

پنجمین جشنواره فیلم عمار

نظرات  (۷)

۱۴ دی ۹۳ ، ۱۴:۱۳

میری می گوید:

سلام خداقوت
اگه برا بچه های دبیرستان فیلم یا کلیپی مناسب بود
خوشحال میشم اطلاع بدید
یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
در سایت جشنواره قرار داده ایم دسته بندی های سنی و صنفی را
در پناه خدا باشید و بمانید
۱۶ دی ۹۳ ، ۰۹:۴۸

محمدرضا می گوید:

لبیک یا حسین

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر خونی که در رگ تاریخ همچنان جاریست...
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۲:۴۰

فائزه رستگار می گوید:

سلام بر شما

کتاب " شریعت " با ترجمه ی فارسی

قبل از مطالعه ی کتاب حتما ذکر (بسم الله الرحمن الرحیم) را زمزمه کنید.

مطالعه این کتاب ممنوع است. عاقلانه است که این رونوشت پس از اولین خوانش نابود گردد.

در follow.blog.ir

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۴:۴۳

سَـ ـداد می گوید:

به جای ما هم دیدن فرمایید آیا سید!!!

غیر تهرانی ها که آدم نیستند و دل ندارند!!!!

پاسخ دل‌باخته :


تقریبا در مرکز هر استانی جشنواره با اختلاف زمانی کوتاه برگزار می شود
جدای از این اتفاق، دی وی دی ها به شهرستان برای اکران ارسال خواهد شد.
مگر در شهر شما اکران مردمی جشنواره عمار نیست؟
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۴:۴۳

سَـ ـداد می گوید:

مخصوصا مستند شهید آقا مهدی یاغی رو

پاسخ دل‌باخته :


مستند زیبای کرار...
و ما ادراک کرار...
۱۹ دی ۹۳ ، ۲۰:۲۳

سمیه می گوید:

پیامبر اکرم(ص):
«مهدی (عج) از فرزندان من است. اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است»
کمال الدین، ج 2، ص 286
اللهم عجل لولیک الفرج.
تعجیل در فرج صلوات. اللهم صل علی محمدو آل محمد و عجل فرجهم.
التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از حضور و نظرتان
موید باشید
۲۰ دی ۹۳ ، ۰۹:۳۵

شاید خودم می گوید:

از عشق مقتدا همه عمار می شویم...

پاسخ دل‌باخته :


عمار داره این خاک

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی