دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


دروغ بس است، بیلبوردها راست می‌گفتند!


| ارسال در «دل‌نوشت» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۰۲:۵۴ روز سه شنبه ۱۸ خرداد ۹۵ |


از شما چه پنهان، سه سال است که مردم جای حرکت رو به رشد و پیشرفت، از تدبیر و امید فقط فرار رو به جلو می بینند. امروز با اینکه آمار بیکاری زیاد است، اما سه سال است به یمن اعتدال کل مملکت سرکار اند! چه آنها که پیام 24 خرداد را دریافت کرده اند، چه آنها که دریافت نکرده اند! سه سال می شود که هر روز متن سخنرانی های شخص دوم کشور، یا خلاصه در توهین به گذشته است یا تهمت به منتقدان امروز یا رجزخوانی برای انتخابات فردا. سه سال است که جای ایستادگی بر آرمان، با هزار امید نشستند پای دشمن. با اینکه کم نبودند آن ها که به مذاکرات خوشبین نبودند، با این همه اما این سه سال این همه خون و آن همه دست‌رنج و سرمایه و عزت حواله شد، تا امروز بشنویم که طرف غربی در عمل به تعهداتش پایبند نبوده است! برای فهمیدن این قصه و کشف این راز، نیاز به این همه خون، نیاز به آن همه سانتریفیوژ و احتیاج به آن همه بتن و آن همه لبخند نبود! فقط ای کاش سقف بصیرت بعضی ها تا بالای پلی هوایی ها می رسید!

 

آری، آن روزها که با سرعت غیر مجاز و در حال مستی در مسیر ورود ممنوع می راندید کاش حرف بیلبوردها را می شنیدید! آن روزها که نعره های مستانه برد- برد، گوش فلک را کر کرده بود و از خر شیطان پیاده نمی شدید یادتان هست؟ خاطرتان هست آن همه فحش و فضیحت، به بانی بیلبوردهای صداقت آمریکایی و شمر زمانه نثار شد تا امروز همان فحاشان اعتراف کنند که دیوار تحریم ها مثل گذشته سالم و ساختمان تحریم ها استوار و زنجیر تحریم ها متصل و ارابه تحریم ها می تازد هنوز! 

 

تحریم! و ما ادراک ما تحریم! و تو چه می دانی که تحریم چیست و کاسب تحریم کیست؟ براستی اگر تحریم نبود، چطور می شد این همه روز، با یک واژه سر مردم را این همه شیره مالید! آقای روحانی! اگر تمام مشکلات و مصائب کشور از دارو تا آب خوردن زیر سر تحریم بود، پس چرا هر روز و با هر سخنرانی هر چه کاستی هست را به پیشینیان نسبت می‌دهید؟ مگر ژنو پیروزی تاریخی فتح الفتوح نبود؟ مگر برجام آفتاب تابان نبود؟ مگر نبض تحریم‌ها با بتن کردن قلب اراک نایستاد؟ پس چرا چرخ کارخانه‌ها نمی‌چرخد؟ مگر از امید نمی‌گفتید؟ مگر شما کلید - حل مشکلات - نداشتید؟ چه شد وعده تحول کشور در صد روز؟ بخدا ما هنوز هم که هنوز است امید داریم، اما کی می‌رسد زمان رونمایی از تدبیر؟ راستی کلیدی که سه سال پیش به مردم نشان دادید درکدامین پستوی پاستور پنهان کردید آقای حقوقدان؟

 

نگاهی به تقویم بیندازید، دوباره خرداد پر حادثه از راه رسیده است. خاطرتان هست سه سال پیش را؟ روزی که رهبر فرزانه انقلاب در همین حرم امام به کاندیداهای انتخابات گفت: «من به نامزدهای گوناگون عرض می‌کنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که می‌توانید انجام دهید، وعده بدهید.»

 

آری، حالا 1089 روز از انتخابات 92 می‌گذرد و شما همچنان مشغول رجزخوانی در سخنرانی‌های عمومی و دادن وعده و وعید در سفرهای استانی هستید! شیخا! فکر نمی‌کنید دیگر حرف بس است؟ نکند خیال می‌کنید هنوز روزهای تبلیغات انتخاباتی است؟ شاید خودتان نیز هنوز باورتان نشده که ناسلامتی خودتان رئیس جمهور این مملکت هستید و دیگر دوران وعده و شعار انتخاباتی تمام و وقت اقدام و عمل رسیده است.

 

آقای روحانی، باور کنید شما رئیس جمهورید! پس چرا هر شب کابوس انتخابات می‌بینید و هر صبح و عصر در سخنرانی‌ها تعبیرش می‌کنید؟ باز همین چند روز پیش، در ارومیه گفتید مردم در انتخابات به افراط و خشونت نه گفتند! به خدا حیرانم از شنیدن این توهین! شما با پنجاه ممیز هفت دهم درصد، فکر نمی‌کنید با این تعابیر - در بدبینانه‌ترین احتمال - به چهل و نه ممیز سه دهم درصد از مردم توهین می‌کنید؟ براستی چه اصراری است که در ادبیات شما کلیدواژه‌هایی که هماره در ارتباط با تروریست‌های داعش و النصره کاربرد دارند را به منتقدین خود نسبت می‌دهید؟ نکنید خیال می‌کنید اینجا سوریه است و منتقدان شما، تروریست هستند؟ باور کنید با افراطی خواندن و نسبت خشونت دادن به منتقدان و مخالفان، خرداد 96 طرفی نخواهید بست. پاستور دیگر نیازی به سخنران و مردم احتیاجی به رجزخوان ندارند.

 

از آن همه شعار و رجز، مانده چند فعل در زمان آینده! برای آن همه وعده و وعید نه تدبیری داشتید و نه امیدی! اما براستی اگر به قول وزیرتان مسکن مهر مزخرف و بد و بیابانی بود، مسکن اجتماعی خوب و رویایی شما کجاست؟ اگر یارانه‌ها مصیبت است، پس چرا از تصویب طرح حذف یارانه گله کردید! همین شمایی که یارانه را عوامفریبی تلقی می‌کردید و با دست بردن به هر شاخه ای خواستید که مردم از دریافت آن انصراف دهند! از آمار نجومی ایجاد اشتغال گفتید! الحق که همگی را سرکار گذاشته اید! کاش جای دغدغه رفع حصر کمی هم به فکر رفع فقر بودید. هشت سال پیش از شما هر چه بود و هر که بود گذشت، به قول خودتان بی خیال گذشته‌ها شوید که مبادا زمین بخورید، مگر شما به این امید نیامدید که تدبیر کنید؟ چرا این کلید آکبند مانده هنوز؟ باور کنید الان در پایان سومین سال تکیه زدنتان به مسند قدرت، وقت استفاده از تعابیر و افعال آینده نیست. قید «باید» و «بشود» و «خواهد شد» و «می‌شود» تاریخ مصرف و انقضاء دارد، درست مثل مدت دولت شما.

 

آری، این شما بودید که خشکسالی را ماستمالی کردید و حل مشکل آب را به آب دهان ارباب بستید. از شما چه پنهان، باران نه به اراده کدخدا، که به دعای مردم و با لطف و رحمت خدا بارید و سدها سرریز شد و سطح آب دریاچه ارومیه بالا رفت. اما شما چه کردید جز گره زدن همه چیز حتی آب به آمریکا و در پی آن انتقال آب سنگین به ایالات متحده؟

 

گرچه حالا بهار است و زمستان رفت و روسیاهی مثل همیشه به ذغال ماند، اما هنوز از خاطرمان نرفته زجر آن بهمن تلخ که با تدبیر شما در سالروز دهه فجر، پابرهنگانی که بار انقلاب روی دوش آنها بود، پیش چشم هم محلی‌ها و البته جهانیان تحقیر شدند. نه فقط این نبود! عزت به پاسپورت ایرانی برنگشت، هیچ؛ در پسابرجام و زیر آن آفتاب تابان! جیبوتی هم برای ما شاخ شد و مالدیو که روزگاری هفده گل فقط از تیم فوتبال ما می‌خورد، دیدی که چگونه ما را به قطع رابطه تهدید کرد! دیگر از رژیم مرتجع عربستان حرفی نزنم!

 

می دانید؟ ما همان روزی پذیرای بدترین توهین‌ها و تحقیرآمیزترین تعبیرها شدیم که با افراطی‌گری شعار آشتی با دنیا دادیم، حال اینکه پیش از شما جنگی با دنیا نداشتیم. البته اگر معنای دنیا محصور و مختص به چند کشور مستکبر نباشد. یک دوره یا دو دوره، در هر حال سال‌های ریاست جمهوری شما تمام خواهد شد، اما کاش آن زمان پیش خود پذیرفته باشید که ما اگر در گذشته قدرقدرت نشده بودیم، باور کنید مشت شما پای میز مذاکره خالی می‌ماند و چیزی نبود که به پشتوانه آن در مذاکرات لبخند بزنید و مثل آب خوردن روی فرش قرمزهای خون‌رنگ قدم بزنید.

 

عوامفریبی بس است. این مملکت از پیش از انقلاب و از بیست و هشت مرداد تا کنون همواره رفتارهای ظالمانه دولت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا را تجربه کرده است؛ حال که آن تجربه‌های تلخ را این بار با لبخند تجربه کردید، برگردید. شنیدید که تمام عاید ما از برجام چه بود؟ تقریبا هیچ چیز! اگر به به شما برنمی خورد، این امام خمینی بود که تحریم را هدیه الهی و قطعنامه را کاغذپاره می‌خواند و باور ما می‌توانیم را به ایران اسلامی داد. بیایید در این یکسال باقیمانده پس نفرستید هدیه امام را. چاره رکود و بهبود معیشت و رونق کسب و کار، تحقق اقتصاد مقاومتی است نه توهین و برچسب‌زنی به منتقدان و مذاکرات مناسبتی و عکس یادگاری با دشمنان! دیگر وقتش رسیده آقای رئیس جمهور! برگردید به آرمان‌های امام و رهبری آقای روحانی!

 

تکمله: این متن را برای ویژه نامه 14 خرداد قرارگاه شهید باقری جهت انتشار در حرم امام «ره» نوشتم اما به دلیل مشغله و ترافیک کاری فرصت نشد در دل آباد ارسالش کنم.

نظرات تأیید شده: (۱۷)                                   واکنش‌ها : موافقین ۶ مخالفین ۰

تحریم

دروغ

دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور

روحانی

فریب

مذاکره

کلید تدبیر و امید

نظرات  (۱۷)

۱۸ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۳

رفاقت به سبک شهید می گوید:

سلام اتفاقا حقیر ارومیه هستم ایشون وقتی سخنرانی میکردن نتونستم برم دلم یاری نکرد راستش من هنوز ایشون رو کامل قبول ندارم ایشون برای شاخص هایی که رهبری و شهدا تعیین کردن خیلی فاصله دارن ولی خوب فقط این رو میتونم بگم ایشون برای اون کسانی هستن که خودشون بهشون رای دادن
راستش وقتی پدر پای تلویزیون داشتن سخنرانی ایشون رو گوش میکردن واقعا خجالت میکشیدم از سخنرانی ایشون نوعی تحقیر و شعارهایی که فقط یه کاندیدا میتونه برای رای اوردن بگه رو داشتن تکرار میکردن

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
گرچه بر مسند نشستن ایشان تلنگری برای ما بود، اما ابتلای بدی بود...
۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۰

مسعود می گوید:

ممنون

پاسخ دل‌باخته :


سپاس
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۳۵

خانم رادیکال می گوید:

آقای روحانی همون کسیه که شیطان بزرگ رو کرد کدخدا! همین دو لفظ (شیطان بزرگ و کدخدا) که عالمی پشتش خوابیده برای تفاوت فکر و عمل امام عزیز با امثال آقای روحانی کافیه!
خدا خیرتون بده! خیلی خوب بود هرچند تلخ بود!
التماس دعا در این ماه عزیز

پاسخ دل‌باخته :


این نیز بگذرد ان شاءلله
سپاس از لطف و حضور و نگاهتان
دعاگوییم و محتاج دعا
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۰

نایب.. می گوید:

نمی دانم چرا هر وقت قیافه و سخن گفتن و سکنات و وجنات آقای روحانی را می بینم، ناخودآگاه یاد فراماسونر های انگلیسی می افتم. واقعاً دست خودم نیست. هرچی هم تلاش میکنم فراموشش کنم نمی تونم.

پاسخ دل‌باخته :


افسوس که این مزرعه را آب گرفته...
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۳

پسر انسان می گوید:

سلام...
احسنت.
این قاعده حاکمیت خداست که هرکه به غیر او توکل کرد شکست خورد !
این قاعده حاکمیت خداست که هرکه قدرتی بالاتر از خدا را در جهان تصور کرد خار شد!
انگار از دین فقط برخی عمامه اش را دارند...
و انشالله باران بصیرت ببارد و چشم ها باز شوند و انگشت ها سمت حق نشانه روند .

پاسخ دل‌باخته :


سلام و نور
این باران بصیرت بی نماز باران ما نخواهد بارید.
ممنون از لطف و حضور و نگاهتان
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۸

احلام می گوید:

و این امام بود که گفت: نگذارید این انقلاب دست نااهلان بیافتد..

پاسخ دل‌باخته :


امان از فتنه و امان از نبود بصیرت و تحلیل که اینچنین سرنوشت دولت جمهوری اسلامی را به استکبار جهانی گره زد...
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۱۶

آن ذره که به حساب ناید، مائیم... می گوید:

سلام بزرگوار
طاعاتتون قبول

زیبا نوشتین اما دردناک بود!

راستی یک سوال:
مگه در دوران روسای جمهور قبلی این مشکلات نبود؟

و سوال اساسی تر اینکه:
چرا هنوز باور نکردیم که
تا نیاید گره از کار بشر باز نشود...؟


ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود...


زیر سایه امام زمان عجل الله موفق باشید و عاقبت به خیر
یا مهدی...

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمت و رضوان خدا بر شما
یک سینه حرف موج زند در دهان ما...
در دولت های گذشته نیز برخی از این مشکلات کم و بیش بود، اما آنکه در قامت یک ناجی خود را معرفی می کند و وعده های فریبکارانه می دهد باید پاسخگو باشد. کسی که می گوید در 100 روز اقتصاد را متحول و تورم را مهار می کند و اشتغال و کسب و کار را رونق می بخشد، باید جوابگو باشد. او که تمام مشکلات کشور را به تحریم ها گره زد، حالا که ادعا می کند تحریم ها رفته اند، در حل مشکلات در مانده است، چه اینکه خود نیز در گذشته و در ایام تبلیغات ادعا می کرد درصد کمی از مشکلات کشور ناشی از تحریم است، بلکه مشکلات را متأثر عدم مدیریت صحیح تلقی می کرد. او حالا مدیر است و باید در خصوص آنچه که ادعا کرده به ملت پاسخ دهد.

تا او نیاید، طعم عدل جهانی را نخواهیم چشید، اما این نافی تلاش برای زمینه سازی و آماده سازی جامعه برای آن حکومت الهی نیست.
سپاس از لطف و نگاه و دعای خیرتان
در پناه خدا باشید و بمانید
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۰

عاکف می گوید:

از همان اول هم معلوم بود ...... !
مردم ما را چه شد که ایشان را آوردند و ...... !
:/

پاسخ دل‌باخته :


فریب و دیگر هیچ...!
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۳

رند پارسا می گوید:

من قطاری دیدم
فقه می برد
و چه سنگین می رفت


من قطاری دیدم
که سیاست می برد
و چه خالی می رفت!

پاسخ دل‌باخته :


کاش سهراب نمی رفت به این زودی ها
دل پر از صحبت این شاعر کاشانی بود...
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۷

آن ذره که به حساب ناید، مائیم... می گوید:

همه حرفاتون صحیح و متین
کسی منکر نیست
و این حرف هم درست که باید زمینه رو برای حکومت عدل الهی آماده کرد

ولی

باز هم شک نکنین که فقط یک معصوم میتونه به قولاش عمل کنه
چون؛
دل به دنیا نداره و هدف حکومتش الهی است نه مادی...

پاسخ دل‌باخته :


اینکه «فقط یک معصوم میتونه به قولاش عمل کنه» دلیلی بر عدم نقد آن غیر معصوم و مسئول بودن او نمی شود. اگر فرض این باشد که تا قبل از ظهور نباید انتظار آنچنانی داشته باشیم، پس دلیل تشکیل حکومت و این همه هزینه و بهایی که پرداخته ایم چه بوده است؟ می شود معصوم نبود و به نسبت بالایی به وعده ها عمل کرد.
این را هم باید مورد مداقه قرار دهید که اگر معصوم حاکم باشد اما مردم یاری نکنند، باز آنچه می شود که در زمان پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم» و در زمان امیرالمومنین «علیه السلام» اتفاق افتاد.
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۳

سمیه می گوید:

سلام.قبول باشه طاعات و عبادات.
چی بگیم که دلمان خون است... اگه رئیس جمهور قدری به حرف ها و تدبیرهای حضرت آقا گوش می کردند و بصیرتشان را بالا می بردند الان وضع این نبود...
موید باشید
یاعلی. التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمت خدا بر شما
همچنین نماز و روزه و اعمال تان در این ماه نورانی قبول درگاه احدیت باشد.
نه اراده ای به تبعیت و ترتیب اثر دادن به تذکرات ایشان، دارند و نه اعتقادی.
ان شاءلله تا اصول و ارزش ها و آرمان ها و میراث خون شهدا و امام و رهبری به تاراج نرفته، این ابتلا از سر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی رفع شود.
دعاگویم و محتاج دعا ان شاءلله
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۰

گلستان بلاگ می گوید:

سلام. طاعات وعبادات قبول.
مطلب شما در سایت گلستان بلاگ انتشار یافت
برای نشر سریعتر مطالب خود به ما بپیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید
http://golestanblog.ir/%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A8%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%84%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF/
موید باشید
یاعلی. التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
بندگی های شما نیز قبول درگاه حضرت حق ان شاءلله
سپاس از حسن توجه و لطف شما
منصور و برقرار باشید و بمانید
یا زهرا «سلام الله علیها»
۰۱ تیر ۹۵ ، ۰۴:۴۵

دلتنگی برای او می گوید:

سه. سال است که نفس در سینه حبس است و خون دل میخوریم،سه سال است که جناب رئیس میگوید و ما حرص میخوریم،سه سال از بس دروغ شنیده ام از هر چه اخبار تیتر روزنامه است فرار میکنیم،سه سال است توی چشامون زل میزنن و بهمون دروغ میگویند..!!!سه سال است......سه سال است....سه سال است....

پاسخ دل‌باخته :


گرچه به قیمت خون دل، اما این نیز بگذرد...
۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۱:۳۶

فانوس ... می گوید:

هعیییییی

پاسخ دل‌باخته :


گاهی فقط سکوت سزای سبک سری است...
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۱:۵۰

رز می گوید:

با همه وجود منتظرم تموم شه این دوره.فقط همین

پاسخ دل‌باخته :


خدا رحم کند بر مردم و بر این انقلاب...
۰۵ تیر ۹۵ ، ۰۰:۳۵

حسین می گوید:

در این شب قدر ، غرق ماتم هستیم!

در راه علی شبانه با هم هستیم

بر روی زبانمان “علی” هست ولی!

همدست و رفیق ابن ملجم هستیم.
التماس دعا

سلام .اگه وقت کردی برا ما هم دعا کن.خوشحال میشم به وبلاگ سر بزنی.یا علی

پاسخ دل‌باخته :


سلام خدا بر شما
سپاس از حضور و نگاهتان
۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۰:۴۱

درد نام دیگر من است می گوید:

سه سال کجا و بیست و پنج سال استخوان در گلو....

پاسخ دل‌باخته :


فصبرت وفی العین قذى، وفی الحلق شجى...

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی