دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


حالا که او با ماست، چرا ما با او نباشیم؟


| ارسال در «دل‌نوشت» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۸:۵۴ روز سه شنبه ۰۷ آبان ۹۲ |


گوش شیطان کر، این روزها صدای آن به گوش می رسد که کم کم رابطه ما با آمریکا دارد سر می گیرد. چشم شیطان کور، شواهد و قرآئن حاکی از آن است که تحریم ها علیه ما بزودی برداشته خواهد شد. و این به معنی آن است که گزینه ها از روی میز به زیر میز نقل مکان کردند. و این مهم میسر نمی شد، مگر از مسیر گفتگو و نشستن پای میز مذاکره با ایالات متحده. راه حل دیپلماتیک بهترین روش برطرف سازی ابهامات و اختلافات میان دو کشور بود. دیدید که با تدبیر، زلف امید به آینده کشور گره خورد؟ همین که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، هنوز وعده صد روزه دولت تمام نشده، تیم ملی فوتبال به جام جهانی رفت. والیبال در آسیا قهرمان شد و در لیگ جهانی خوش درخشید. کشتی آزاد بعد از یازده سال قهرمان شد. پرسپولیس بعد از سه سال به صدر جدول لیگ برگشت. فوتسال در جام جهانی کوچک سوم شد. قیمت پراید تعدیل شد، درست مثل نرخ ارز. قیمت لبنیات کاهش پیدا کرد. آمار تصادفات جاده ها کم و کمتر شد. میوه ارزان تر شد. نرخ ازدواج رشد کرد و نرخ طلاق کاهش یافت. بارش باران در کشور بیشتر شد. ذخایر آب در پشت سد ها افزایش پیدا کرد. لایه ازون تنگ تر شد. آلودگی هوای تهران رفع شد. دریاچه ارومیه از خشکی درآمد. ریزگردها از سر خوزستان دست برداشتند. آب زاینده رود روان شد. همه اینها تنها گوشه ای از نتایج رویکرد اعتدالی در دولت یازدهم بود. اعتدال حلقه مفقوده حل مشکلات زنجیره ای در عرصه ها مختلف مدیرتی کشور بود؛ که فقدان این عنصر حیاتی - یعنی اعتدال - در مناسابات مدیریتی و دیپلماتیک - و البته وجود رویه افراطی گری بجای آن - ما را در عرصه بین المللی منزوی و مهجور کرده بود!

 

یکی از دلایل مشکلات عدیده کشور ما در سال های اخیر، نشأت گرفته از ضعف در دستگاه دیپلماسی کشور و در رأس آن عدم رابطه با آمریکا بوده و هست. عدم رابطه ما با آمریکا تا کنون هزینه های زیادی بر سیاست و اقتصاد و فرهنگ کشور ما وارد کرد. به همین خاطر ما در رابطه با «رابطه با آمریکا» باید هوشمندانه تر و خوشبینانه تر از گذشته عمل کنیم و نباید به حرف این و آن اهمیت دهیم. ما باید ببینیم اکبرشاه در سفر به کرمانشاه چه گفته است تا به آن حرف های حکیمانه جامه عمل بپوشانیم. ملاک ما، تشخیص اکبر است. چرا که در واقع «معمار کبیر انقلاب»، اکبر است. تشخیص اکبر درست است. تشخیص اکبر مصلحت است. اکبر راست می گوید، ما نباید این قصه شعار «مرگ بر آمریکا» را بیش از این کش می دادیم. حقیقتا امام هم راضی به ادامه این کار نبود.

 

اسناد لانه جاسوسی یک مشت مزخرفات و چرندیات سیاسی بود که یک سری افراطیون به آن دامن زدند. امام اتفاقا علاوه بر شعار مرگ بر آمریکا، راهپیمایی روز 13 آبان علیه آمریکا را هم قبول نداشت. کجا امام گفت «شیطان بزرگ آمریکاست»؟ امام گفت آمریکا خیلی شیطون است و گاهی زیاد از حد شیطونی می کند. اما برای کسی که از سر جهل و نادانی شیطونی می کند که نباید آرزوی مرگ کرد. حتی در این رابطه در قرآن، یک حدیث! هم داریم. ببخشید الان آیه اش دقیقا یادم نیست، اما منظور روایت! این بود که ما نباید برای هیچ کس آرزوی مرگ کنیم. لیکن برخی ها از روی کج سلیقگی حرف های امام را کج برداشت کردند و تا همین امروز هم با امام لج کردند. و الا آمریکا ذاتا کشور بدی نیست، البته گرچه یک سری شیطنتت می کند، اما همانطور که گفتم، مجازات شیطنت که اعدام نباید باشد! بلکه باید این مشکل را که زیاد هم مشکل نیست را بصورت کاملا مسالمت آمیز حل کرد.

 

پس بیایید امسال در روز 13 آبان، بجای مشت های گره کرده، دست در دست هم دهیم به مهر و با لبخند ملیحی بر لب، جای شعار «مرگ بر آمریکا» یکصدا فریاد بزنیم: «توپ، تانک، فشفشه.. آمریکا، عزیزم، دقت کن قربونت برم»! حتی می شود در راهپیمایی 22 بهمن، سرود ملی «گلپری جون» را بصورت دست جمعی سر دهیم. اگر با متر و معیار گفتمان اعتدال بخواهیم بسنجیم، زدن «مشت های پولادین» توی صورت غربی ها یک مقداری زیاده روی بود. آخر ما مردمی صلح طلب هستیم. ما حتی اگر کشوری به ما تجاوز کند به جای تهدید، او را تکریم می کنیم. الان دیگر دوره «موشک جواب موشک» گذشته است. ما حاضریم جای هر موشک و بمبی که در جنگ احتمالی به سوی ایران شلیک شود، یک شاخه گل گلایل به طرف مقابل هدیه کنیم، تا حسن نیتمان را به دنیا ثابت کنیم. ما نیازی به موشک نداریم. اصلا باید مثل کتاب فارسی مدرسه، نوع ادبیاتمان را عوض کنیم. ما پس از انتخابات و بعد از آنکه مردم پیام جدیدی را به سراسر دنیا اعلام کردند، موشک های شهاب را به آب ریختیم و آب را ریختیم در آسیاب دشمن. آدم آب را به آسیاب دشمن بریزد، خیلی بهتر از آن است که شهاب 3 را بر سر تلاویو و حیفا بریزد. اصلا دلتان می آید؟ واقعا حیف حیفا نیست؟! یک سری کشورهای عرب با اسرائیل مشکل دارند و الا ما نه با اسرائیل مشکلی داریم و نه با بنیامین.

 

ما به هیچ عنوان این حق را هم نداریم که هلوکاست را افسانه بخوانیم. این کار اجحافی بزرگ در حق صهیونیست های خداجوست. هلوکاست یک فاجعه انسانی بود. هلوکاست یک جنایت بزرگ و ناروای تاریخی بود که در حق یهودیان و صهیونیست ها روا شد. ما طی سال های گذشته با نفی هلوکاست، حقانیت اسرائیل را زیر سوال بردیم و این یعنی به تعبیری اسرائیل و همه هم پیمانان قدرقدرت  او را بر ضد خود شوراندیم. این در حالیست که به لحاظ عرف دیپلماتیک، این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست. حتی اگر قابل قبول باشد، باز هم غیر قابل قبول است! من این را به ظریف جان عرض کردم که در فیس بوکش به دختر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس شورای اسلامی!! آمریکا هم بگوید. او هم لاکردار، فکر کرده بود، این نانسی همان نانسی عجرم است. گفته بود نانسی جون! من عاشق صدای تو ام. انشاء لله وقتی با دکتر آمدیم نیویورک، حتما سری به کنسرتت می زنم و آنجا می بینمت؛ اما حقیقت امر این است که آمده بودم این را عرض کنم که هلو رفت و البته آن ممه را لولو برد! نانسی پلوسی هم در جوابش گفته بود: منظورتون چیه آقا محمد جواد؟ و ظریف الدوله ما نیز گفته بود: ببینید، آن شخصی که می گفت اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و همچنین می گفت: «شیطان بزرگ آمریکاست»؛ حالا سی سال است که از دنیا رفته است! بیایید گذشته و حال را - با هر آنچه که پیش آمده - فراموش کنیم و فکر فرداهای بهتر باشیم! حتی شنیده ام شاعری در این باب سروده زیبایی داشت که: «مخور غم گذشته، گذشته ها گذشته». یا در جای دیگری عرض می کند که: «خاطرات بوستون، محاله یادم بره»!

 

آری به این می گویند دیپلماسی فعال با رویکرد ظریفانه! چیزی که در هشت سال گذشته از آن غافل بودیم. در عوض مشروعیت اسرائیل را زیر سوال بردیم و برای نظام هزینه های گزاف تراشیدیم. اما ای دریغ که من نشنیدم که امام حتی یکبار هم گفته باشد: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»! این ها حرف های یک مشت افراطی تندروست که خود را چسبانده اند به گفتمان امام و انقلاب. باور کنید اگر فایل صوتی اش را بیاورید باز هم باور نمی کنم. چرا که صوتش هم می تواند ساختگی و تقلید صدای امام باشد. گفتم که.. اصرار نکنید! حتی اگر فایل تصویری سخنرانی امام را برایم بیاورید، باز هم نمی پذیرم از شما، چرا که اصولا این روزها به خوبی می شود با یک نرم افزار فتوشاپ!! بدون هیچ مشکل خاصی یک فیلم را با فیلمی دیگر میکس و مونتاژ کرد و به خورد ملت داد. آن وقت ملت بی خبر از همه جا، آن حرف های ساختگی را - ساده لوحانه - باور می کنند. اما در هر صورت ملت هم اگر باور کنند، من یکی - به همان دلایلی که چند موردش را عرض کردم - باور نمی کنم.

 

پس بنابر آن حدیثی که در بالا آیه اش عرض شد، ما حق نداریم حتی «مرگ بر اسرائیل» بگوییم چه رسد به مرگ بر آمریکا! چرا که «اسرا» یعنی بنده و «ئیل» به معنای خداست. یعنی معنای اسرائیل می شود بنده خدا. حالا اگر خدا آن اسرائیلی ها را بر عالمیان فضیلت داده باشند، دیگر پرونده مان سیاه تر می شود. آخر ما به چه حقی به خود اجازه می دهیم که به آن بندگان با فضیلت خدا در صبح و شام مرگ را نثار کنیم؟! سی و سه سال گفتیم مرگ بر اسرائیل مگر چه شد؟ خودمان را منزوی تر کردیم و هم پیمانان اسرائیل را با خودمان بد کردیم و در نتیجه تحریم ها یکی پس از دیگری برای کشورمان اعمال شد. بیایید زین پس کمک کنیم به اسرائیل تا شعار «فلسطین باید از صفحه روزگار محو شود» زودتر محقق شود! چرا که ما هر چه مشکل داریم بخاطر دشمنی با آمریکا و اسرائیل است.

 

آخر می دانید؛ ما در تمام این سال ها این همه شعار مرگ بر این و آن دادیم، آخرش چه چیزی عایدمان شد؟ چند سال «مرگ بر شاه» گفتیم مگر چه شد؟ شعار دادیم مرگ بر شوروی! چه اتفاقی برای شوروی افتاد مگر؟ هر روز شعار مرگ بر صدام سر دادیم، چه تأثیری روی صدام گذاشت؟ هیچ تأثیری!! باور کنید با دادن شعار «مرگ بر آمریکا» مثل همه آن موارد قبلی، هیچ مشکلی حل نمی شود. اما با مذاکره و بصورت کاملا دوستانه می شود سنگ هایمان را از هم وا کنیم. اما این هم با عقل جور در نمی آید که بعد از هر نماز مرگ را نثار آمریکا و اسرائیل کرد و از آن طرف هم پای میز مذاکره با آن ها نشست! ما در وهله اول باید شعار تکبیر بعد از هر نماز را هرچه زودتر حذف یا قدری تغییر داده و آن را تلخیص کنیم. و البته جدای از بحث مذاکره باید عرض کرد که در این تکبیر مرسوم، رگه هایی از خشونت، در برخی بندهای آن کاملا مشهود و ملموس است. در حالی که ما باید خواهان صلح باشیم نه مرگ.

 

باور کنید اسلام دین رحمت است. پیامبر ما پیامبر رحمت بود. خود حسین علیه السلام رحمة الله الواسعه بود. سیره امام هم دقیقا همین بود. اتفاقا من جدیدا برای امام یک سری خواب ها دیدم! آخر چطور بگویم یعنی دیشب باز خواب امام را دیدم. از قضا امام توی خواب صدایم کرد گفت: «بیا اینجا کارت دارم».  گفتم امام بذار دستتو ببوسم. گفت: «اکبر، من و تو که این حرف ها را با هم نداریم». اما انگار صدای امام توی خواب قدری عوض شده بود. امام با لحنی ناراحت به من گفت: هیچکس حق ندارد صداقت آمریکایی ها را زیر سوال ببرد. من با تعجب میخکوب شده بودم و به حرف های مهم امام گوش می دادم که امام گفت: اینکه ما دیروز، جنایت های آمریکا را قصاص نکردیم، دلیل بر این نمی شود که امروز قصاص قبل از جنایت کنیم! امام با عصبانیت گفت: ما در آن سال ها به آمریکا گفتیم که آدم باشد و با ما باشد. ولی حیف که بیخود زمان را تلف کرد و آن فرصت را هدر داد و حرفمان را گوش نکرد و علیه ما بود. اما حالا که او با ما ست، چرا ما با او نباشیم؟! این جمله را که امام گفت، یکدفعه از خواب پریدم!

نظرات  (۲۱)

۰۷ آبان ۹۲ ، ۲۲:۰۸

حامی می گوید:

همه حرفها رو شما زدید موند یه مسئله مهم!
تمام این نق هایی که امثال شما افراطیون میزنید واسه اینه که "آقای اوباما رو درک نکردید"!!!
-
تا قبل از اینکه جناب آشنا به این نکته اشاره کنن خداییش به مغزم نرسیده بود...

پاسخ دل‌باخته :


براستی و ما ادراک الاوباما...
۰۸ آبان ۹۲ ، ۰۱:۳۸

گرفتِ یار می گوید:

احسنت...
جالب انگیز ناک بود.

چطور تا به حال بزرگان ما به این نکات توجه نکردن و هی از آمریکا فاصله گرفتن!!
این آقایون عقل کل تا حالا کوجا بودن؟!
به دادمون رسیدن ها !!!
:))))

پاسخ دل‌باخته :


سپاس
شاید دلیلش این باشد که بزرگان ما مدرک دانشگاه های خارجی را ندارند!
۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۵:۱۰

خط وموج می گوید:

"رابطه ی با آمریکا تا آخر دنیا اسلام رانفی می کند"
امام خمینی (ره)
...
گفتنی بسیار هست

پاسخ دل‌باخته :


جالب تر این است که دم از امام هم می زنند.
۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۵:۲۶

منتقد می گوید:

باه ما چشممان را بستیم و از خون های به ناحق ریخته شهدای 8 ساله گذشتیم اما شهدای هسته ای را هم نادید بگیرید
اما توهین ها و ... را نادیده بگیرید
اما
یک چیز
او کافر است و برای ما همین بس که دست دوستی با کافر بدهیم
خدایا شکرت که دنیا و زندگی تمام میشود و حق ظاهر...
قضاوت با شما

پاسخ دل‌باخته :


کاش دینی در کالبدشان نبود، اما مردانگی و آزادگی در آن ها نمی مرد...
۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۶:۱۱

مرتضی می گوید:

سلام
چه جالب. یعنی میشه ی روز راه قدس از لس آنجلس بگذرد؟ اگه بشه که خوبه.

به نظرم باید بسیج منحل بشه و بجای پایگاه ها خانۀ صلح بزنند تو هر مسجد.

ایولله. جدا از شوخی این عمق نفرت شماست از آمریکا ولی افسوس که نمیفهمند دیپلمات ها.
آقای سید دل آباد، و ما ادریک دلتنگی؟

پاسخ دل‌باخته :


سلام
با اعتدال همه چیز ممکن است...

دلی که نشد خانه یاس نرگس
خراب است و ویران
صفایی ندارد...
۰۸ آبان ۹۲ ، ۲۱:۴۲

سعید براتی می گوید:

سلام-
نمی دانیم با چه زبانی و با چه ادبیاتی به این آقایان بگوئیم که معنی" شیطان بزرگ " را درک کنید!
دوستانه میگوئیم، با لبخند می گوئیم، در لفافه میگوئیم، جدی میگوئیم، شوخی میگوئیم، .....
فقط یک راه گفتگو را نرفته ایم که اگر لازم باشد با آن زبان هم به حضرات خواهیم گفت.!

یاعلی مدد.

پاسخ دل‌باخته :


سلام الله
نرود میخ آهنین در سنگ..
۰۸ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۱

سپیده می گوید:

یه جلسه مهم با حضور یکی از اساتید متخصص در حوزه مطالعات امریکا داشتیم .
ایشون می گفتند ما باید رابطه آمریکا با ایران را از منظر آمریکا و با شناخت از آمریکا پیگیری کنیم که با این شناخت هیچ وقت پای میز مذاکره نخواهیم رفت .

من از ته قلب از مذاکره با آمریکا ناراضی ام و واقعا حاضرم گرسنه باشم فقط تحت ذلت دشمنی مثل آمریکا نباشم .

ما از امام حسین اموخته ایم که هیهات من الذله

پاسخ دل‌باخته :


حسین هم به ذلت پذیرفتن خواسته های یزید و عمرسعد تن در نداد..
۰۹ آبان ۹۲ ، ۰۱:۵۷

سادات بانو می گوید:

اصلا:روحانی مچکریم!

پاسخ دل‌باخته :


دقیقا!
۰۹ آبان ۹۲ ، ۲۰:۱۷

آسمان 313 می گوید:

"ما وارثان خون حسین علیه السلام هستیم و ما را در مبارزه کردن با کفار هیچ ترس و واهمه ای نیست."
شهید عبدالحسین رضایی

پاسخ دل‌باخته :


ای دشمن حق، ما دلیر و حق پرستیم
برگرد تا سربند یازهرا نبستیم...
۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۵:۳۶

صیاد می گوید:

هواسلام
خوب است که حال نوشتنت هنوز هست
:)

پاسخ دل‌باخته :


سلام
راستی صیاد ها هم آیا صید می شوند؟
۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۸:۲۴

morteza می گوید:

وقتی می بینم با گرگها قهقهه و با ابالسه مشغول تبادل ناز و کرشمه است ، از شعور این قوم می ترسم و از منطق سیاسی شان ، . . .
خیلی خوشبین نیستم که آن طغیان مجدد اجتماعی که آرزوی این کفار درون است ، به عینیت نپیوندد. . .
فتنه ای در راه است ...
که اگر نبود نور جاری رهبری . . .

پاسخ دل‌باخته :


دلمان به رهبری نوح کشتی بان انقلاب گرم است.
او با یاری سربازانش می داند کشتی انقلاب را چگونه از طوفان این فتنه ها عبور دهد و به ساحل مقصود برساند ان شاءلله.
۱۰ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۶

خانم معلم می گوید:

عقل اگر در بارگاه عشق می لافد چه باک
بر در سلطان ، سر ِ چندین گدا خواهد شکست
۱۰ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۸

خانم معلم می گوید:

فریاد ز چندین دل ِ آزرده بر آمد
در کوی تو هر جا که نهادیم قدم را
۱۰ آبان ۹۲ ، ۲۱:۵۱

در جستجوی آرامش می گوید:

سلام بر شما
عالی بود...تکبیر داشت انصافا:
الله اکبر الله اکبر خامنه ای رهبر
مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر منافقین و کفار مرگ بر اسرائیل

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
لطف دارید
خدا روحیه انقلابی را از ما نگیرد ان شاءلله
۱۱ آبان ۹۲ ، ۱۵:۴۶

حق ... می گوید:

آه
۱۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۴۶

در جستجوی آرامش می گوید:

سلام بر شما
گمان می کنم تصویر این پست با تصاویر دیگرتان در این سایت همخوانی ندارد
همه تصویرها زیباست و این یکی ...

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام
خودم هم اصلا دوست نداشتم آن عکس را بر تارک این نوشته.
از سر ناچاری بود
سپاس از تذکرتان
۱۳ آبان ۹۲ ، ۱۳:۰۳

ماری می گوید:

سلام آقا سید
واقعا جای حرف باقی نذاشتید.

این رو هم به مواردتون اضافه کنید: بالاخره امام هم یک انسان بود و جایزالخطا... اصلا شاید همون موقع اشتباه کرده بود...

ما واقعا از رییس جمهورمون مچکریم... خیلی هم مچکریم!

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
حرف دل زیاد است...

چه عرض کنم...
۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۱:۰۴

فاتحی می گوید:

فقط یه سوال حالا ما از دموکراسی و دیپلماسی چیزی نمیدونیم اونا که بلدن بگن اسرائیلیها به حکم کدام قانون هزاران گل فلسطینی را پرپر کردند؟؟ناو وینسنس با اجازه ی کدام پیامبر و کتاب الهی نزدیک به سیصد هموطن ما را از زندگی حذف کردند؟؟انگلیسها با حکم کدام صلحنامه مردم ما را در جریان جنگ جهانی به قحطی کشاندند و از گرسنگی کشتند؟؟و...
خوبه که یه وقتهایی کتاب تاریخ جهان طی 200 سال گذشته را ورقی بزنید شاید که بیشتر بدانید.
آمریکا و اسرائیل لیاقت همان لنگه کفش خبرنگار مصری را دارند نه چیز دیگر...
با دولتی که فقط به بردگی ما راضی میشود نمی توان حرف زد
از آنها یاد بگیرید که بعد از سه دهه هنوز سیاستهای خصمانه ی خود را کنار نگذاشته اند و شما هر روز دم از ارتباط با آنها میزنید...

پاسخ دل‌باخته :


آری؛ آنها که عمر حیات تمدنشان به دویست سال هم نمی رسد 
آنها که حکومتشان بر اساس قتل و غارت و چپاول استعمار و استثمار بنا کردند 
آنها را چه کار با دموکراسی و حق و حقیقت..؟!
۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۷:۲۴

زائر می گوید:

باسلام.و خداقوت و تشکر از دغدغه های ارزشمندتان.

1سوال:مخاطبتان در نوشته ها کیستند وهدفتان از نوشتن چیست؟
ضمن سوال:با توجه به حساسیت تشیع-بالاخص از نوع ایرانی اش-بالاخص افسر جوان حزب اللهی دغدغه مندش ،آیا هدفتان ایجاد بصیرت-نقد منصفانه-خبردهی و نقد سوق دهنده ی به تفکر صحیح و در اختیار دیگران قرار دادن تجارب مفیدتان نیست؟آیا هدفتان روشن شدن مسائل و بصیر شدن عوام و خواص است ،یا صرفا حزب اللهی ها؟
((تمسخر ))هاشمی و امثالش آیا حزب الله را رشد می دهد؟-نه که منکر اصل قضیه باشم،خیر-لیک،قلمی که خدا داده و توانایی قلم زنی را آیا نباید مطابق رضایت حق تعالی به کار گرفت؟
نقد هاشمی و نشان دادن کارهایش به مردم واجب است لیک چگونگیش را شما افسر جنگ نرم با رهنمود ولی باید چک بفرمایید،صحیح است؟
مگر از قدیم توصیه نبوده که : مخالفان را تمسخر و ناسزا مگویید که آنها نیز جرات جسارت به تشیع را نشان ندهند؟
آیا فکر نمیفرمایید این گونه نوشتن به آن طرفی ها جرات جسارت می بخشد؟
آیا اشتباه امثال ما در اینگونه نوشتن ها سهمی ندارد در توهین و بی ادبی های بزرگ-نه نقد-عده ای به آقا و اشکالات و تمسخراتی که به وسیله شان ذهن عوام منفی میشود به نظام و آقا؟
شیعه یعنی پیرو ،درست است؟
من شنیده ام که پیرو،نه از ولی بسیار عقب تر است و نه جلوتر.
در نقدها حواسمان باشد عصبانیت های به حقمان،غممان،دغدغه مان و..-که همه اش از ایمان می جوشد-باعث نشود آقا پیامی چون قضیه ی22بهمن قم به افسران حزب الله بدهند.
آیا لازم نیست نقدهایمان را به سیاق نقدهای آقا نزدیک کنیم؟نقدی که دشمن نتواند در آن نفوذ کند؟
از فرمایشات آقا هرگز کسی نتوانسته و نخواهد توانست سو استفاده کند.حتی اگر بخواهند چنین کاری بکنند با خواندن عین مطالب آقا و دنبال کردن فرمایشاتشان دشمن رسوا میشود.
چشم امام به افسرانش است،به اینکه بار را بردارند.امیدورام جوری کار کنیم که در نظری که امام بر ما دارد رضایت عالی باشد.رضایتی به رنگ رضایت امام کربلا از 72یاورشان.
در پناه حق موید باشید.

پاسخ دل‌باخته :


سلام و سپاس از لطف و دقت نظرتان
فی امان الله.
۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۵:۰۶

فاتحی می گوید:

آقای رضی زاده سلام.مطلبی مدت زمان زیادی ذهنم را به خود مشغول کرده بود.امروز که عاشورا
است می خواهم نظری بگذارم که فکر می کنم وظیفه ام عنوان آن است.
انتقادهای تند نسبت به آقای هاشمی که با نظر مستقیم رهبر بزرگوار به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده اند،چه معنایی دارد؟؟ آیا به این معنی است که رهبری به اجبار چنین انتصابی انجام داده اند یا اینکه خدای ناکرده رهبری از این مواردی که ذکر میشود بی خبرند؟؟رهبری ما بارها تاکید کرده اند که آنچه عنوان می کنند نظر واقعی ایشان است و مردم نباید تصور کنند که چیزی را که عنوان می کنند ،نظر واقعیه ایشان نیست. اگر مسئله فرزندان آقای هاشمی است که
نوح پیامبر و سایر بزرگان وعلماء نیز چنین فرزندانی داشتند ولی هیچ کس صلاحیت آنها را زیر
سوال نبرد.امیدوارم با حرفها و شاید قضاوتهای عجولانه حرمت همه چیز را نادیده نگیریم.
قضاوت آنهم زمانیکه همه چیز را نمی دانیم بسیار ناپسند است که امیدوارم هیچکس دچارش نشود
ممنونم آقا سید که خوندین اگر هم نظری داشته باشید با عنوان کردن آن مرا راهنمایی کنید...

پاسخ دل‌باخته :


سلام بزرگوار

انتقادات تند اما اصولی دقیقا عین انقلابی گری ست، چیزی که نمونه آن را در انتقادات امام راحل به منتظری و در نامه عزل ایشان می بینیم.

رهبری در نماز جمعه 29 خرداد هم نظرشان را عرض کردند و گفتند نظر بنده به نظر رئیس جمهور محترم آقای احمدی نژاد نزدیک تر است تا جناب آقای هاشمی!

نباید مسائل را با هم قاطی کنیم. نوح وقتی فرزندش را در گمراهی دید او را به راه راست دعوت کرد اما هیچوقت از فرزندش «کنعان» طرفداری سرسختانه و حمایت مجدانه نکرد. کاری که جناب هاشمی در حال حاضر در مصاحبه ها و سخنرانی هایش صورت می دهد.

حتی بدون آنکه مسئله فساد فرزندان ایشان را در نظر بگیریم. شما سخنرانی ها و صحبت های چند سال اخیر جناب آقای هاشمی را اگر مورد مداقه قرار دهید، از ایجاد انحراف فکری و عملی و رفتاری ایشان آگاهی پیدا خواهید کرد. که چگونه منفعت خود را بر مصلحت نظام ترجیح می دهند. 
۲۴ آذر ۹۲ ، ۰۴:۴۹

مهدی می گوید:

سلام سلام به ان کسانی که بخاطر اسلام وددین یگ مقدار از رهبری بخاطر عشق رهبری نا خاسته سبقت میگیرند سیا ست یعنی سیا ست سیاست یعنی از جلو ی پا تا انسر دنیا
دیدن سیا ست این که برادر ما می بی نیم نیست شم این را بدان که رهبر از تمام سیاست
دولت خبردارد ای طور حرف زدن وبه دولت مسلمان توحین کردن توهین به رهبری اگر نباشد
بی احترا می به رهبری است شما که در لا بلا حرف ها یت برا در مسمان هرجه دلت خاست
نا خاسته به امام خمینی گفتید خا هشن از رهبری جلو تر نرو دیگه اگر لازم باشد رهبر نه
میگزارد دو لت هر کاری خا ست ان را نجام دهد یگ مسلمان که مثل من خیلی کم از سیاست
می فهمد به دو لت مورد قبول رهبر هر جه به فکرش رسید نمیگو ید امید وارم خدا وند از این
کار های نا خا سته ما درکزرد

پاسخ دل‌باخته :


ممنون از تمام مواردی که به ما نسبت دادید.
زبان این متن طنز و کنایه بود.
اما آنچه که مشهود است این است که گذر زمان همه چیز را روشن خواهد کرد.

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی